AUTO

Δοκιμή FIAT Tipo Cross: Τίμιο, καλαίσθητο!


H οικογένεια Tipo απέκτησε ένα νέο μέλος το Cross που απέχει 4cm περισσότερο από το έδαφος.

Είχαμε στα χέρια μας για εκτενή δοκιμή την crossover έκδοση του Tipo με το νέο 3κυλινδρο υπετροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.0lt/100PS. Πρόκειται για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, που έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, ικανοποιητικούς χώρους, χαμηλό κόστος και απλή λειτουργία.

Η FIAT επιχειρεί στο Tipo Cross ένα πάντρεμα δοκιμασμένων λύσεων όπως το 5αρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με σύγχρονες λύσεις όπως το ADAS (ολοκληρωμένο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης) και οι μεγάλες ψηφιακές οθόνες 7 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και 10.25 ιντσών για την οθόνη αφής των πολυμέσων. Η τελευταία μάλιστα συνδέεται με Apple Car Play και Android Auto διευκολύνοντας την συνδεσιμότητα ενώ υπάρχει και συμβατότητα με δίκτυο 5G.

Κοιτώντας απ’ έξω το Fiat Cross το πρώτο που σε τραβάει είναι το νέο λογότυπο της εταιρείας που κυριαρχεί στη μεγάλη μάσκα με την ενιαία εισαγωγή αέρα. Τα εμπρός φώτα είναι led και φωτίζουν αρκετά μακριά το βράδυ. Τα πλαστικά στα φτερά, οι φουσκωμένοι μαρσπιέδες και η διαμόρφωση της εμπρός και πίσω ποδιάς προσθέτουν στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η συνολική αίσθηση είναι αυτή ενός καλαίσθητου υπερυψωμένου station wagon. Έχουν τον τρόπο τους οι Ιταλοί, ναι είναι όμορφο, ναι μου αρέσει!

To αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε και πλούσιο εξοπλισμό με το πακέτο ενεργητικής ασφάλειας: Υποβοήθηση διατήρησης, ταχύτητας, αναγνώριση σημάτων, διατήρησης λωρίδας, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, διατηρητή ταχύτητας, ενεργές γρίλιες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, 16’’ City Cross, προβολείς ομίχλης, προβολείς με LED DRL, πίσω φώτα LED, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, δερμάτινο τιμόνι, μοχλό ταχυτήτων, ράγες οροφής. Τα καθίσματα είναι φαρδιά από ποιοτικό ύφασμα και ξεκούραστα. Εύκολα ο οδηγός βρίσκει τη θέση που του ταιριάζει.

Ρυθμίζοντας το κάθισμα του οδηγού στα μέτρα μου (1.85cm, 100kg) κάθισα άνετα πίσω του.


Ανάλογη ευρυχωρία και στο πορτμπαγκάζ (440lt). Το Tipo Cross διαθέτει κανονική ρεζέρβα και όχι κιτ επισκευής, κάτι που προφανώς σε προφυλάσσει από απρόβλεπτα έξοδα και ταλαιπωρία, αν σκιστεί κάποιο ελαστικό.

Στο εσωτερικό αισθάνεσαι μια οικειότητα που προκύπτει από την απλή ευρηματική σχεδίαση αλλά και την διαχρονική αντίληψη των Ιταλών για την εργονομία. Οι περιστροφικοί διακόπτες, το κανονικό χειρόφρενο, οι κλασικοί αεραγωγοί, οι διακόπτες για τα παράθυρα, όλα είναι εκεί που ασυνείδητα ψάχνεις.

 

Οδηγώντας το Fiat Tipo το πρώτο που σε κερδίζει είναι η ενδοτικότητα της ανάρτησης (γόνατα MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω). Δεν κοπανάει, χωρίς να επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει δραματικές κλίσεις υπό πίεση. Η δύναμη του κινητήρα επαρκεί για να κινείσαι ομαλά εντός πόλης αλλά και στον αυτοκινητόδρομο. Σε επαρχιακό δρόμο με 5 επιβάτες, αποσκευές και ανηφόρα, η προσπέραση θέλει λίγο υπομονή, πραγματοποιείται όμως με ασφάλεια χάρη στη ροπή του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα. Εκεί που χρειάζεται να κατεβάσεις είναι όταν πέσουν οι στροφές, ειδικά μέσα στα στενά ενώ έχεις 2 α στο κιβώτιο. Είναι προτιμότερο αν κόψεις τη φόρα σου να επιλέξεις 1 η σχέση στο κιβώτιο για τη συνέχεια. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και η κατευθυντικότητα του οχήματος, δεν επηρεάζεται από τις εγκάρσιες ανωμαλίες κατά πλάτος του δρόμου. Σε αλλεπάλληλες στροφές καλό είναι να θυμάσαι πως δεν οδηγείς έκδοση Abarth. Το Tipo Cross έχει ασφαλείς προβλέψιμες υποστροφικές αντιδράσεις και το πιέζεις ευχάριστα καθώς σου δίνει πληροφορία για το τι συμβαίνει.


H απόσταση από το έδαφος σου επιτρέπει να πατήσεις ένα βατό χωματόδρομο, να κατέβεις μέχρι μια δύσβατη παραλία ή να πάρεις τον αγροτικό δρόμο να δεις που βγάζει. Κανένα πρόβλημα. Πιθανόν με μια 4αδα ελαστικά μεικτών συνθηκών να μπορείς να αντιμετωπίσεις και πιο δύσκολες καταστάσεις. Συνολικά πρόκειται για μια ομοιογενή ευρύχωρη πρόταση με εξαίρετη σχέση αξίας τιμής. Αν κάνετε πολλά km
σε ετήσια βάση (σ.σ: πάνω από 15000) ίσως θα πρέπει να αξιολογήσετε και τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις: 1.3lt/95PS, 1.6lt/130PS.

Κοστίζουν 1400 και 2400 ευρώπαραπάνω αντίστοιχα αλλά δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας.

Επιλογή μου για οικογενειακό αυτοκίνητο θα ήταν η πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.6lt/130PS. Χωρίς αυτό να σημαίνει πως αν διανύει κάποιος κάτω από 10.000km ετησίως εντός πόλης δεν τον καλύπτει και ο χιλιάρης κινητήρας. Η τελική επιλογή είναι δική σας, σε κάθε περίπτωση η Fiat έχει φροντίσει να πάρετε περισσότερα απ’ αυτά που θα δώσετε.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Fiat Tipo Cross 1.0lt

Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 100 PS/5.000 rpm
Ροπή: 19,3kgm/1.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 12,2 sec
Τελική ταχύτητα: 183 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6,1 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 131 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 84 €
Βάρος: 1.410 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.368/1.802/1.556 mm
Μεταξόνιο: 2.638 mm
Χώρος αποσκευών: 440 lt
Τιμή: Από 17.100€ (με την έκπτωση)


ΣΧΟΛΙΑ