• AUTO

    Δοκιμή BMW X5 45e: Την βάζουμε στην πρίζα!


    Στα μεγάλα SUV είναι αντίστοιχα μεγάλα τα οφέλη της υβριδικής τεχνολογίας, που πλέον ξεπερνά σε απόδοση τον πετρελαιοκινητήρα.

    Κατά τη διάρκεια παραλαβής της νέας τετρακίνητης plug in hybrid BMW X5 προσπάθησα νοητά, να φορέσω για λίγο το κουστούμι του υποψήφιου αγοραστή. Καταρχάς απέρριψα λόγω τιμής και κατανάλωσης καυσίμου τις επιλογές με βενζινοκινητήρα. Στάθηκα αρκετή ώρα στην επιλογή με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα xdrive25d και αφού ξεκαθάρισα ότι δεν μπορεί να είναι κριτήριο τα 4 χιλιάρικα στα 100, δηλαδή το 1/25 κατέληξα εύκολα πως η πρώτη επιλογή που θα ήθελα να αξιολογήσω είναι η υβριδική. Πρόκειται εξάλλου για την μοναδική από τις Χ5 που κυκλοφορεί ελεύθερα καθημερινά στο πράσινο δακτύλιο. Θα μου πείτε με Χ5 στο κέντρο της Αθήνας; Προφανώς καλύτερα να πάρω το i3, αλλά μέχρι τότε η υβριδική Χ5 είναι απείρως πιο “πράσινη” επιλογή από μια δίλιτρη οικογενειακή 3αρα, δεκαπενταετίας. Άσε που χάρη στην τετραδιεύθυνση του αυτοκινήτου δοκιμής μας είναι και εξαιρετικά ευέλικτη.

    Ας δούμε λίγο την τεχνολογία που φέρει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Διαθέτει έναν τρίλιτρο θερμικό βενζινοκινητήρα απόδοσης 286PS που βρίσκεται στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου και δίνει κίνηση στον εμπρός άξονα της μόνιμα τετρακίνητης BMW. Η Χ545e διαθέτει και ένα ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 113PS ο οποίος είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων και δίνει κίνηση στον πίσω άξονα. Σε όλες τις φάσεις η Χ5 έχει κίνηση στους 4 τροχούς. Η ροπή των 27kgm του ηλεκτροκινητήρα είναι σταθερά διαθέσιμη από τις μηδέν στροφές, αυτό παίζει καταλυτικό ρόλο στο ισοπεδωτικό τράβηγμα της μόλις πατήσεις λίγο το γκάζι.

    Η καινούργια Χ5 φέρει μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας 24kwh η οποία προσδίδει πραγματική αυτονομία 67 ηλεκτρικών km όπως διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι. Η φόρτισή της δε, σε απλή οικιακή πρίζα 16Α διαρκεί περίπου 7 ώρες. Με νυχτερινό τιμολόγιο στα 7 λεπτά/κιλοβατώρα, το κόστος είναι 3 ευρώ για τα 100km. Η αντίστοιχη κατανάλωση της δίλιτρης πετρελαιοκίνητης έκδοσης με σαφώς χαμηλότερες επιδόσεις δεν πέφτει με τίποτα κάτω από τα 7 ευρώ/100km.

    Εντός πόλης η απόδοση και η ροπή του ηλεκτροκινητήρα είναι υπερεπαρκής για να κινήσουν το βαρύ αμάξωμα των 2.5tn.

    Στον αυτοκινητόδρομο το σύστημα αξιοποιεί κάθε ευκαιρία που του δίνεται για να εξοικονομήσει καύσιμο και τα καταφέρνει ειδικά στο πρόγραμμα hybrid ή και eco.

    Αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο ακόμη από τη συνδυαστική ροπή και τη χαμηλή κατανάλωση είναι η άνεση της αερανάρτησης που ελέγχει πλήρως τις κλίσεις του αμαξώματος, εξασφαλίζοντας κορυφαία συμπεριφορά στις στροφές και κορυφαία άνεση στις ανομοιομορφίες. Ακόμη και για τα θηριώδη ελαστικά 315/35/21 που φορούσε η έκδοση δοκιμής μας. Αρχιτεκτονικά η ανάρτηση διαθέτει διπλά ψαλίδια μπροστά και πέντε σύνδεσμους πίσω. Εννοείται πως υπάρχουν όλα τα συστήματα ευστάθειας που έχουν δημιουργήσει οι μηχανικοί της BMW, για παράδειγμα διατίθεται μέχρι και κλείδωμα διαφορικού στον πίσω “ηλεκτρικό” άξονα. Οι πλευρικοί άνεμοι επηρεάζουν λιγότερο απ’ ότι θα περίμενε κανείς, για αυτοκίνητο τέτοιας πλευρικής μετωπικής επιφάνειας, δείγμα της δουλειάς που έχει γίνει στην αεροδυναμική αλλά και στην αερανάρτηση. Σημειώστε πως στις υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο η αερανάρτηση μειώνει αυτόματα την απόσταση από το έδαφος.

    Σε δρόμο με στροφές η Χ5 φροντίζει για την απαράμιλλη άνεση των επιβατών της καθώς χάρη στην αερανάρτηση και στην τετραδιεύθυνση δεν πλέει, δεν γέρνει, δεν κοπανάει. Κοντολογίς μετά από πολύωρο ταξίδι και παρότι ξεκίνησες κουρασμένος, βγαίνεις ξεκούραστος. Σ’ αυτό φυσικά παίζουν ρόλο και η ποιότητα του ηχοσυστήματος, η πληθώρα επιλογών του εύχρηστου συστήματος multimedia (το λογισμικό της BMW είναι παράδειγμα προς μίμηση), τα φαρδιά, παχιά καθίσματα με τις άπειρες ρυθμίσεις και βέβαιο το ευρύχωρο εσωτερικό, μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για αυτοκίνητο με μεταξόνιο 3m.

    Συνοψίζοντας έχουμε ένα αυτοκίνητο με μήκος 5m και βάρος 2.5tn που κινείται ηλεκτρικά στην πόλη και οικονομικά στον αυτοκινητόδρομο. Έχουμε σημαντικά οικονομικά οφέλη από τη χρήση του ως εταιρικού καθότι είναι κάτω από 50gr CO2. Έχουμε χάρη στη ροπή του ηλεκτροκινητήρα ισοπεδωτικό τράβηγμα σε όλο το φάσμα στροφών. Έχουμε προκλητικά χαμηλή κατανάλωση. Απίστευτη ποιότητα κύλισης λόγω χαμηλού θορύβου ενόσω κινείσαι ηλεκτρικά στην πόλη και απίστευτη ευελιξία χάρη στην τετραδιεύθυνση. Προσωπικά δεν έχω καμία αμφιβολία πως η υβριδική έκδοση είναι η κορυφαία επιλογή που έχει κανείς, ανάμεσα στις υπάρχουσες Χ5.

    Βέβαια σ’ αυτή την κατηγορία ο ανταγωνισμός έχει επίσης δυνατές επιλογές από την Mercedes GLEe, το Volvo XC90, το Range Rover Sport Phev, την Porsche Cayenne Phev. Αξίζει να τονιστεί ότι σ’ αυτά τα αυτοκίνητα η λίστα εξοπλισμού θέλει μέρες για να διαβαστεί. Οπότε η τελική τιμή μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα. Ενδεικτικά αναφέρω πως στο αυτοκίνητο δοκιμής μας οι ποτηροθήκες εμπρός διέθεταν αντίσταση για ζέστη ή κρύο. Πως προτιμάτε τον καφέ σας κύριε;

    Τεχνικά χαρακτηριστικά ΒMW X5 xdrive45e

    Κυβισμός: 2.998cc
    Συνδυαστική ισχύς: 394PS
    Μέγιστη ροπή συστήματος: 61 kgm
    Επιτάχυνση (0–100 km/h): 5,6 sec
    Ηλεκτριή αυτονομία (δοκιμής): 67 km
    Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
    Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων Steptronic
    Τελική ταχύτητα: 235 km/h
    Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 4,7 l/100 km
    Εκπομπές CO2: 38 gr/km
    Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
    Βάρος: 2510 kg
    Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.922/2004/1.745 mm
    Χώρος αποσκευών: 500-1720 lt (διθέσια διαμόρφωση)
    Τιμή: 95.450ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ