AUTO

Δοκιμάζουμε το νέο υβριδικό Honda Jazz!


H νέα εποχή της Honda, είναι εξηλεκτρισμένη και το Jazz ένα εξαίρετο δείγμα γραφής.

Αν το Honda e σας φαίνεται ακριβό και μικρό, είναι βέβαιο πως δίπλα του σε οιαδήποτε αντιπροσωπεία Honda θα δείτε το ολοκαίνουργιο Jazz που έφτασε και στη χώρα μας. Είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάζουμε στους δρόμους της Αττικής όπου καταγράψαμε χωρίς κόπο απίστευτα χαμηλές καταναλώσεις κάτω από 3lt/100km. Καταρχάς το νέο Jazz έχει μόνο υβριδικό σύνολο με ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.5lt με θερμοδυναμικό κύκλο Atkinson, δυο ηλεκτροκινητήρες και κιβώτιο μιας σχέσης. Ο συνδυασμός τους αποδίδει συνδυαστική ισχύ 109PS και στη σχεδίαση έχει δοθεί έμφαση στην ηλεκτροκίνηση. Πράγματι όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε στην καθημερινή οδήγηση, αραιά και που ενεργοποιείται ο βενζινοκινητήρας και  κυρίως στη φάση τέρμα γκάζι. Μάλιστα συνήθως φορτίζει την μπαταρία που τροφοδοτεί τη μπαταρία χωρίς να εμπλέκεται στην μετάδοση κίνησης. Η Honda λέει ότι μπορεί να κινείσαι αμιγώς ηλεκτρικά στο 50% των περιπτώσεων.

Στην πράξη χωρίς προσπάθεια είδαμε κατανάλωση 2.9lt/100km τιμή εξαιρετική για το χαρακτήρα και το βάρος του αυτοκινήτου. Προφανώς ακόμη και με τα πιο αυστηρά πρότυπα ρύπων WLTP που θα εφαρμοστούν στα αυτοκίνητα που ταξινομούνται φέτος το υβριδικό Jazz δεν πληρώνει τέλει κυκλοφορίας. Υπάρχουν 3 επιμέρους χαρτογραφήσεις: EV Drive, Hybrid Drive, Engine Drive. Σε φάση τέρμα γκάζι ακούγεται λίγος θόρυβος από το σύνολο κιβωτίου κινητήρα, όχι περισσότερος από το αντίστοιχο του Yaris. Το Jazz έχει χτιστεί πάνω στην ίδια φιλοσοφία, αυτοκίνητο πόλης, με ελάχιστη κατανάλωση και περίσσεια άνεσης. Δεν προσφέρει σπορ αίσθηση, έχει όμως ασφαλείς αντιδράσεις ακόμη και σε στροφές με το τιμόνι να μεταφέρει ικανοποιητικό επίπεδο πληροφορίας στα χέρια του οδηγού. Σε φρενάρισμα πανικού από 120km/h επέδειξε αξιοζήλευτη σταθερότητα, χωρίς μετατοπίσεις του πίσω μέρους.

Εξωτερικά το σχήμα ενός όγκου τύπου mpv δεν διεκδικεί δάφνες για την εμφάνισή του. Περνάει απαρατήρητο χωρίς να ενοχλεί. Το εσωτερικό είναι μια ευχάριστη έκπληξη όσον αφορά στην εκμετάλλευση των χώρων, την ποιότητα κατασκευής αλλά και την συναρμογή των υλικών.

Βασικά στοιχεία ο ψηφιακός πίνακας οργάνων όσο και η μεγάλη ευκρινέστατη κεντρική οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων. Το τελευταίο προσφέρει διευρυμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας και είναι αρκετά εύχρηστο και εύκολα κατανοητό ενώ διαθέτει ενσωματωμένα τα πρωτόκολλα Apple CarPlay και Android Auto (σύνδεση Bluetooth). Το νέο Jazz είναι εξοπλισμένο με όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας (Honda SENSING) το οποίο διαθέτει εμπρόσθια ευρυγώνια κάμερα. Τέλος στον τομέα της παθητικής ασφάλειας το όχημα έχει συνολικά 10 αερόσακους, συμπεριλαμβανομένου και του νέου εμπρόσθιου κεντρικού.

Αν ψάχνεται αυτοκίνητο πόλης που δε θα σας προβληματίσει ποτέ, καθώς θα ξεχνάτε ακόμη και πότε το ανεφοδιάσατε τελευταία φορά τότε πρέπει να αξιολογήσετε το Honda Jazz. H αξιοπιστία, η συνδεσιμότητα, η ευρυχωρία, τα ποιοτικά υλικά στην καμπίνα επιβατών είναι στα συν του. Δεδομένου ότι η εμφάνιση είναι καθαρά υποκειμενικό θέμα (σ.σ: δε μου αρέσει) κρατείστε την απαράμιλλη ευκολία οδήγησης, την ηχομόνωση της καμπίνας, την άνεση της ανάρτησης και σημειώστε πως σπάνια θα βρεις μεταχειρισμένο Jazz στην αγορά, γιατί κανείς δεν τα πουλάει. Σας προτείνω να το αξιολογήσετε, δίνοντας έμφαση στην αντιπαραβολή τιμών και εξοπλισμό με τον έντονο ανταγωνισμό: Yaris, Corsa, Fiesta, Mazda2, Micra, Clio, i20 για να αναφέρω μερικούς από τους βασικότερους αντίπαλούς του.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Honda Jazz e:HEV

Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 109 PS στις 6400 rpm
Ροπή: 25.9 kgm/4.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: eCVT
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,4 sec
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Μέση κατανάλωση: 3,8 lt/100 km δοκιμής
Εκπομπές CO2: 102 gr/km (WLTP)

Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.044 x 1.694 x 1.814 mm
Μεταξόνιο: 2517 mm
Βάρος: 1228 kg
Χώρος αποσκευών: 304 – 1205lt (διθέσια διαμόρφωση)
Τιμή: Από €22.450

 


ΣΧΟΛΙΑ