• AUTO

    BMW i3: Το δημοφιλέστερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με πάνω από 165.000 πωλήσεις

    • NewsRoom


    Το BMW  i3 είναι το πιο δημοφιλές ηλεκτροκίνητο μοντέλο στην πολυτελή compact κατηγορία με πάνω από 165.000 οχήματα να έχουν πουληθεί σε όλο τον κόσμο.

    Διαθέτοντας καινοτόμες τεχνολογίες και παραμένοντας σταθερά στην κορυφή των πωλήσεων, το BMW i3 με αξιοπιστία, αντοχή και ωφέλιμη αυτονομία είτε στις υψηλές θερμοκρασίες της Ν. Αφρικής, είτε στο ψύχος της Σουηδίας έχει πείσει τους χρήστες του. Το πρώτο, πλήρως ηλεκτρικό όχημα του BMW Group έχει αποδειχτεί εδώ και αρκετά χρόνια ότι είναι ένα οικονομικό μέσο μεταφοράς, απόλυτα κατάλληλο για καθημερινή χρήση.

     

    Πάνω από 277.000 km με το αρχικό σετ τακακιών φρένων.

    «Η φιλοσοφία του BMW i3 είναι μοναδική», σχολιάζει ο Helmut Neumann από την κοινότητα του Titz στην περιοχή Β. Ρηνανίας-Βεστφαλίας. Ο Neumann οδηγεί με μηδενικές εκπομπές ρύπων από το 2014, ενώ έχει οδηγήσει το BMW i3 (60 Ah) μέχρι το Βερολίνο και τις Άλπεις χωρίς κάποιο πρόβλημα. «Είναι απλά ένα πολύ οικονομικό αυτοκίνητο», δήλωσε. «Αυτό ισχύει τόσο για την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, όσο και για το κόστος συντήρησης».

    Με μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 13 kWh ανά 100 km σε όλη τη διάρκεια ζωής του, το κόστος ενέργειας διατηρείται στο απόλυτο ελάχιστο – όχι μόνο συγκριτικά με ένα αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα, αλλά και με άλλα ηλεκτρικά οχήματα. Με κόστος ηλεκτρισμού 10 λεπτά / κιλοβατώρα, η ενεργειακή δαπάνη του Neumann είναι μόλις 1,3 ευρώ / 100 km. Μία ανάλυση της Γερμανικής Λέσχης Αυτοκινήτου ADAC έχει ήδη δείξει ότι εκτός από περιβαλλοντικά υπάρχουν και οικονομικά οφέλη που συγκλίνουν υπέρ της χρήσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

    Συγκριτικά με το συνολικό κόστος, το BMW i3 ήταν περίπου 40% καλύτερο από απόψεως διατάσεων και επιδόσεων από ένα εφάμιλλο μοντέλο της BMW με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Πέρα από το χαμηλότερο κόστος ενέργειας και την υψηλή αξία μεταπώλησης, οι μειωμένες δαπάνες για συντήρηση και φθορές συμβάλλουν επίσης στην καλή σχέση κόστους – απόδοσης.

    Για τον οδηγό ενός BMW i3, οι αλλαγές λαδιών ή τα ελαττωματικά συστήματα εξάτμισης είναι κατάλοιπα του παρελθόντος. Λόγω ανάκτησης ενέργειας το ηλεκτρικό όχημα μπορεί να επιβραδύνει χωρίς χρήση των φρένων. Ως αποτέλεσμα, μετά από περισσότερα από 277.000 km, ο Helmut Neumann δεν έχει χρειαστεί να αντικαταστήσει τα τακάκια φρένων ή τους δίσκους στο BMW i3 του ούτε μία φορά.

    Ο Neumann είναι ένας από τους πελάτες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα retrofit και αντάλλαξαν τη μπαταρία 60 Ah του BMW i3 με ακαθάριστο ενεργειακό περιεχόμενο 22 kWh με μία μπαταρία υψηλής τάσης 94 Ah με υψηλότερο ενεργειακό περιεχόμενο 33 kWh. Η νέα μπαταρία προσφέρει αισθητά περισσότερα ενεργειακά αποθέματα. «Αυτό προσφέρει μία νέα διάσταση άνεσης στα μακρινά ταξίδια», δήλωσε.

    Σύμφωνα με τα σχόλια πελατών που χρησιμοποιούν το BMW i3 από τα πρώτα χρόνια παραγωγής του, ακόμα και με την αρχική μπαταρία, η αυτονομία του οχήματος μειώνεται ελάχιστα μετά από υψηλή χιλιομετρική κάλυψη. Αυτό τεκμηριώνει τις προσδοκίες του BMW Group ως προς την ποιότητα της μπαταρίας υψηλής τάσης. Ούτε μία μπαταρία υψηλής τάσης του BMW i3 δεν χρειάστηκε να αντικατασταθεί λόγω πρόωρης γήρανσης μέχρι σήμερα. Καθώς οι δυνατότητες της μπαταρίας κάθε άλλο παρά μειώνονται πριν το προηγούμενο όριο των 100.000 km, το BMW Group επεκτείνει τώρα ακόμα περισσότερο την Ευρωπαϊκή του εγγύηση για τη μπαταρία των νέων BMW i3.

    Η μέγιστη χιλιομετρική κάλυψη για μία περίοδο εγγύησης 8 ετών έχει επεκταθεί σε 160.000 km. Το BMW Group έχει επίσης αναπτύξει λύσεις για επαναχρησιμοποίηση μπαταριών που δεν είναι πλέον κατάλληλες για απαιτητική χρήση σε αυτοκίνητα. Μετά από μία μεγάλη διάρκεια ζωής στα αυτοκίνητα, μπορούν να προσφέρουν πολύτιμες υπηρεσίες ως στατικές αποθήκες ενέργειας.

    Οι μπαταρίες υψηλής τάσης από οχήματα προ-παραγωγής και όσες έχουν δοθεί από πελάτες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα retrofit του BMW i3 χρησιμοποιούνται στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου της BMW στη Λειψία ως μονάδες αποθήκευσης για την πράσινη ενέργεια που παράγεται εκεί από ανεμογεννήτριες. Προσφέροντας μία αυτονομία που επαληθεύεται στην πράξη, το BMW i3 πληροί τις απαιτήσεις για μακροπρόθεσμη χρήση.

    Η Gabriele Forster από την Αυστρία βρήκε αμέσως την ιδανική ισορροπία οδήγησης και φόρτισης. Έλαβε τη συνειδητή απόφαση υπέρ ενός περιβαλλοντικά συμβατού οχήματος με το οποίο τώρα πηγαινοέρχεται καθημερινά από το σπίτι στη δουλειά.

    Το μεσημέρι και όλη τη νύχτα συνδέει το BMW i3 (60 Ah) της σε έναν επιτοίχιο φορτιστή, που είναι αρκετό για να καλύψει μία απόσταση περίπου 200 km καθημερινά με μία μπαταρία χωρητικότητας 22,6 kWh. Ο Robert Cleary από τις ΗΠΑ οδηγεί χωρίς εκπομπές ρύπων σχεδόν 150 km καθημερινά. Μόνο μία φορά ξέμεινε από ενέργεια – σε απόσταση περίπου 50 μέτρων από την είσοδο του σπιτιού του. Το πρόβλημα λύθηκε χρησιμοποιώντας προέκταση καλωδίου.

    Για τον Shaun Maidment από τη Νότια Αφρική το «άγχος της αυτονομίας» είναι εντελώς άγνωστη έννοια. «Οδήγησα κάποτε το BMW i3 από το Γιοχάνεσμπουργκ στο Κέιπ Τάουν. Διήρκεσε κάπως περισσότερο, αλλά όλα πήγαν μια χαρά», λέει χαρακτηριστικά. Μία κανονική εργάσιμη μέρα, οδηγεί έως 300 km, αλλά φορτίζει ενδιαμέσως.

    Το 2014, ο Maidment επέλεξε ένα BMW i3 (60 Ah) με Range Extender. Ωστόσο, θεωρεί τώρα περιττό το βενζινοκίνητο θερμικό κινητήρα – γεννήτρια που χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της μπαταρίας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. «Το Range Extender σου προσφέρει περισσότερο ένα είδος ασφάλειας».

    Για την περαιτέρω προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη πατρίδα του, ο Maidment έχει δημιουργήσει μία πλατφόρμα συμμετοχικής χρηματοδότησης για υποστήριξη της εγκατάστασης περισσοτέρων δημόσιων σταθμών φόρτισης στη Ν. Αφρική.

    «Στο παρελθόν, έχω δοκιμάσει και άλλα ηλεκτρικά οχήματα, ακόμα και μεγαλύτερα ή ταχύτερα», δήλωσε ο Rob van Roon από την Ολλανδία, «αλλά κανένα από αυτά δεν ήταν τόσο ευέλικτο και εύχρηστο όσο το BMW i3». Από τα τέλη του 2013, ο Roon έχει οδηγήσει 276.000 km με το πρώτο ηλεκτρικό όχημα παραγωγής του BMW Group, και άλλα 25.000 έχουν προστεθεί από το Μάρτιο του 2019 με ένα νέο BMW i3 (120 Ah). Το νέο μοντέλο χρειάζεται φόρτιση μόνο μία φορά την ημέρα και ο van Roon συνήθως γνωρίζει πώς να εντάξει στην καθημερινότητά του. «Φόρτιση δεν σημαίνει απαραίτητα αναμονή», λέει. «Περνώ το χρόνο μου κάνοντας διοικητική δουλειά ή τηλεφωνήματα, που απαιτεί πλήρη συγκέντρωση».

    Στα μεγάλα ταξίδια έχει ανακαλύψει τα πλεονεκτήματα των σταθμών ταχείας φόρτισης της Ionity, που υπάρχουν σε περίπου 200 κέντρα εξυπηρέτησης σε όλο το μήκος του Ευρωπαϊκού οδηγού δικτύου.

     



    ΣΧΟΛΙΑ