• AUTO

    Αθήνα – Θεσσαλονίκη και πίσω χωρίς ανεφοδιασμό!


    Μια μεγάλη πετρελαιοκίνητη Mercedes, ένα ταξίδι σύννομο με τα όρια ταχύτητας, ένα τριήμερο γεμάτο εικόνες.

    Κορυφαία τεχνολογία για να ταξιδέψεις παραμένει η πετρελαιοκίνηση. Στο μυαλό μου ένα ιδανικό αυτοκίνητο για ταξίδι είναι μια μεγάλη Mercedes όπως η S Class. Κάποιοι από εσάς ίσως έχετε στο μυαλό σας πετρελαιοκινητήρες με πολλά κυβικά και κυλίνδρους. Πλέον στη γκάμα της Mercedes υπάρχουν μόνο τετρακύλινδροι (2.0lt) και εξακύλινδροι (3.0lt) πετρελαιοκινητήρες.  Πρόσφατα η γερμανική εταιρεία παρουσίασε ένα νέο 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που αποδίδει 272PS από το θερμικό σύνολο (diesel) και με τη βοήθεια της ήπια υβριδικής τεχνολογίας EQ Boost δεύτερης γενιάς της Mercedes-Benz, έχει ηλεκτρικά άλλα 20PS και 200 Nm. Συζητάμε για έναν υβριδικό εξηλεκτρισμένο πετρελαιοκινητήρα με έμφαση στην οικονομία.

    Άπλετοι χώροι πίσω για έναν υπνάκο μέχρι να φτάσουμε.

    Είναι αλήθεια πως είχα επαναλάβει πολλές φορές φεύγοντας από Θεσσαλονίκη: Θα ξανάρθω αλλά όχι για δουλειά. Ευκαιρίας δοθείσης λοιπόν κανόνισα ένα οικογενειακό ταξίδι για τρεις: Παρασκευή μεσημέρι κατευθείαν από το σχολείο και επιστροφή Κυριακή βράδυ αργά «ναι το παιδί θα κοιμηθεί στο αυτοκίνητο». Ούτως ή άλλως η GLE Coupe με μήκος 5m αλλά κυρίως με μεταξόνιο 3m έχει άπλετους χώρους τόσο εμπρός όσο και πίσω. Προφανώς όταν έχει στη διάθεσή σου πρακτικά 60 ώρες σκέφτεσαι το αεροπλάνο.

    Κάποτε όταν ο δρόμος είχε την παλιά επική του μορφή η επιλογή ήταν μονόδρομος. Σήμερα το πόρτα – πόρτα με το αεροπλάνο θέλει στην καλύτερη 180min. Το ταξίδι με αυτοκίνητο με 130km/h, θέλει 230min.  Τώρα όσον αφορά στο κόστος 3 αεροπορικά εισιτήρια + μεταφορά από και προς το αεροδρόμιο κοστίζουν πολλαπλάσια από καύσιμα – διόδια. Ναι αντιλαμβάνομαι ότι πρέπει να επιμερίσω και το κόστος χρήσης για 1000km. Τόσο είναι η απόσταση Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα. Ξεκινήσαμε από Παπάγο φτάσαμε στη Λεωφόρο Νίκης σταθμεύσαμε και μπήκαμε ξανά στο αυτοκίνητο για την επιστροφή.

    Πραγματικά οι Θεσσαλονικείς πρέπει να πίνουν νερό στο όνομα του Κωνσταντίνου Καραμανλή που οραματίστηκε την προκυμαία. Λόγω ανάγκης βέβαια ώστε να στηριχθεί η ακτογραμμή και να μπορέσει να οικοδομήσει με ασφάλεια ο τοπικός πληθυσμός. Η προκυμαία του Θερμαϊκού από το λιμάνι μέχρι το Μέγαρο Μουσικής είναι 4.5km, τα μέτρησα τρέχοντας νωρίς το πρωί και το Σάββατο και την Κυριακή.

    Η προκυμαία από την κορυφή του Λευκού Πύργου

    Πραγματικός παράδεισος: Άνθρωποι περπατούν, τρέχουν, ποδηλατούν, κωπηλατούν, κάνουν ρόλερ πατίνια, συνυπάρχουν, κοινωνικοποιούνται, ψαρεύουν! Αυτό το τελευταίο μου φάνηκε αρχικά λίγο περίεργο: «Τι να φας από τόσο βρώμικα νερά». Στην πορεία κατάλαβα ότι πρόκειται για αφορμή και απασχόληση να απολαύσουν το σημείο. Τα όποια ψάρια τα έτρωγαν οι γάτες που τινάζονταν μαζί με την πετονιά. Ζωή και θάνατος μαζί, το αρχέγονο δίπολο.

    Υπάρχουν βέβαια και οι άλλοι που κάθονται απλά για να πιούν ή να τσιμπήσουν κάτι και να απολαύσουν το σούρτα φέρτα. Δεν είναι το στυλ μου αλλά το παραδέχομαι ήπια ένα φυσικό χυμό το σούρουπο.

    Η θέα από το Λευκό Πύργο την ώρα του ημιμαραθώνιου. Τι ωραία χωρίς αυτοκίνητα η Νίκης!

    Προχτές το βράδυ διεξάγονταν και ο νυχτερινός ημιμαραθώνιος οπότε έκλεισαν οι δρόμοι στην παραλία. Μαγική εικόνα πραγματικά φανταστικά. Χρειάζεται μια τολμηρή απόφαση μόνο για να μεταμορφωθεί η Θεσσαλονίκη ξανά: Τσιμισκή και Νίκης ζώνη χαμηλών εκπομπών ρύπων.

    Χωρίς ρυπογόνα αυτοκίνητα και με ενθάρρυνση σε πατίνια, ποδήλατα, ηλεκτρικά microcar και ηλεκτρικά σκούτερ η πόλη θα αλλάξει πρόσωπο. Δυο είναι τα χτυπητά μειονεκτήματα της τουριστικής περιοχής της πόλης: Πρώτον η αρχιτεκτονική των κτιρίων στην παραλία. Πραγματικά ότι να ‘ναι μνημείο κακής αισθητικής το γνωστό ξενοδοχείο πάνω στην προκυμαία. Δεύτερον το κυκλοφοριακό, η Θεσσαλονίκη βαδίζει στα χνάρια της Αθήνας, Νίκης και Τσιμισκή κοντράρουν Κηφισίας και Κατεχάκη.

    Η Mercedes GLE 300d έχει έναν νέο εξηλεκτρισμένο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα. Αντικαθιστά τόσο τον 3λιτρο της 350 d όσο και τον παλιό δίλιτρο (1.950 cc) της προηγούμενης 300 d. Η ισχύς του ανέρχεται στους 272PS  όμως το βασικό πλεονέκτημα είναι το ήπια υβριδικό σύστημα 48V με γεννήτρια-εναλλάκτη (ISG), που προσφέρει ηλεκτρικά  20PS και 200 Nm ροπής στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Ο αλουμινένιος κινητήρας διαθέτει νέο στροφαλοφόρο άξονα, τροφοδοσία υψηλής πίεσης που φτάνει τα 2.700 bar, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) και επίστρωση Nanoslide στο εσωτερικό των κυλίνδρων για περιορισμό των τριβών.

    H Ροτόντα είναι ένα μοναδικό κτίριο που αξίζει να επισκεφτείτε.

    Όχι δεν μπορείτε να χρησιμοποιείται πετρέλαιο θέρμανσης αντί για κίνησης, θα πάθει ζημιά. Συνδυάζεται με το κορυφαίο 9τάχυτο κιβώτιο 9G tronic με 9η στο κιβώτιο τα 130km/h είναι στις 1700rpm. Η GLE έχει τεπόζιτο 65lt και άλλα 9lt ρεζέρβα. Ξεκινήσαμε γεμάτοι με το προσδόκιμο αυτονομίας να αναφέρει 1038km. Φτάσαμε στη Θεσσαλονίκη με δείκτη στη μέση και το προσδόκιμο στα 578km. Ήταν ξεκάθαρο πως θα γυρίζαμε χωρίς ανεφοδιασμό εκτός απροόπτου.

    Είναι αλήθεια πως οσάκις έχω ταξιδέψει με βενζινοκίνητο αυτοκίνητο προς Θεσσαλονίκη πάντα θυμάμαι να ανεφοδιάζομαι στην Κατερίνη. Επιπλέον με ένα καλό ηλεκτρικό θες οπωσδήποτε μια στάση στον Αλμυρό ενώ ακόμη πιο σωστά σταματάς Αταλάντη και Σκοτίνα. Όπως και να έχει δεν πας με μια πάνω χωρίς ανεφοδιασμό ή επαναφόρτιση. Στις επιμέρους χαρτογραφήσεις υπάρχει και το πρόγραμμα ECO το οποίο χρησιμοποιήσαμε σε όλο το ταξίδι. Ξεκινήσαμε νωρίς το μεσημέρι και στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής είχε βροχή. Τα θηριώδη ελαστικά 275/50/20 ήταν ιδιαίτερα ευπαθή στην υδρολίσθηση. Παρότι το βάρος των 2.3tn συντελεί στην αντιμετώπιση του φαινομένου όπου η κλίση του εδάφους σχημάτιζε ρυάκια το αυτοκίνητο πλάναρε μετά τα 90km/h. Θυμίζω πως η ενδεδειγμένη αντίδραση στην υδρολίσθηση είναι η μη αντίδραση, δεν κάνεις τίποτα μέχρι να ανακτήσουν τα ελαστικά την επαφή με το οδόστρωμα. Φυσιολογικά υπήρχαν κομμάτια που η μ.ω.τ. έπεσε σημαντικά. Εξ ου και χρειαστήκαμε τελικά 5 ώρες για να φτάσουμε στον προορισμό μας. Για διόδια σταματήσαμε 11 φορές και το κόστος ήταν 31,35 ευρώ ήτοι 63 ευρώ συνολικά το πήγαινε έλα.

    Εμπειρία το νυχτερινό ταξίδι με έξυπνα φώτα full led. Προσέξτε τη δέσμη του φωτός, βλέπεις στα 500m καθαρά, είναι σα να ταξιδεύεις μέρα.

    Η GLE 300 d Coupé της δοκιμής μας διέθετε διατηρητή ταχύτητας (cruise control) το οποίο χρησιμοποιήσαμε καθόλη τη διάρκεια του ταξιδιού με επιλογή τα 125km/h εκτός κι αν τα όρια όριζαν αλλιώς. Σύμμαχος μας στην άνεση ήταν επίσης και η αερανάρτηση AIRMATIC που φορούσε το αυτοκίνητο. Πραγματικά μαγικό χαλί στο ταξίδι, όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν τα κορίτσια «σα να είμαστε ακίνητοι».

    H είσοδος στη Ροτόντα με την εικόνα του Αγ. Γιώργη. 

    Η αερανάρτηση σε συνδυασμό με την ηχομόνωση και την ακαμψία συντελούν στην δημιουργία μιας πολυτελούς κάψουλας μετακίνησης χωρίς ταλαιπωρία. Ειδικά στην επιστροφή που ξεκινήσαμε αφότου νύχτωσε στις 20:00 (ναι πήραμε και τρίγωνα από τον Ελενίδη) φτάσαμε μεσάνυχτα στην Αθήνα χωρίς να καταλάβουμε ταξίδι. Χωρίς κούραση σα να είμασταν στο σαλόνι του σπιτιού.

    Το πειρατικό του Θερμαϊκού

    Κορυφαία στιγμή του διημέρου στη Θεσσαλονίκη για μένα ήταν το τρέξιμο νωρίς το πρωί στην προκυμαία: 08:00 – 09:00 εννιά χιλιόμετρα ήταν το καλύτερο ορεκτικό για το πρωϊνό. Όχι ότι χρειαζόμουν ορεκτικό βέβαια. Πήγαμε για ένα κερί στον Αγ. Δημήτριο, μια εκκλησία που έχει έντονα τα σημάδια των βίαιων αλλαγών και καταστάσεων που έζησε η πόλη, τους προηγούμενους αιώνες.

    Η ροτόντα με εντυπωσίασε ιδιαίτερα για την αρχιτεκτονική της. Ναι ακριβώς ίδια με το Πάνθεον στη Ρώμη, όλα γύρω από τον κεντρικό άξονα που διέρχεται από το πάτωμα ως το κέντρο της οροφής. Να πάτε στο αρχαιολογικό μουσείο αντί να χαζολογάτε για ψώνια στη Τσιμισκή.

    Αν ντε και καλά θέλετε να πιείτε τον καφέ σας αραχτοί, πιθανόν τα καραβάκια που κάνουν πέρα δώθε στο Θερμαϊκό να είναι μια καλή επιλογή καθώς θα δείτε και πολλά. Αξίζει να μείνετε όσο πιο κοντά μπορείτε στο Λευκό Πύργο ώστε να κινείστε με τα πόδια.

    Ενδιαφέρον έχει και η αγορά με φρέσκα προϊόντα. Ναι πήγαμε στα Λαδάδικα, οκ δεν τρελάθηκα, προτιμώ την αρχοντιά της πλατείας Αριστοτέλους. Ναι παιδί μου δίδαξε τον Πλάτωνα, τον Ξενοκράτη, τον Αχιλλέα, δεν ξέρω αν ήταν αυστηρός.

    Με καμάρι στην καμάρα!

    Η τετρακίνηση 4MATIC της GLE 300d στηρίζεται σε δυο διαφορικά μπρος πίσω που συνδέονται μέσω πολύδισκου συμπλέκτη ηλεκτρονικά ελεγχόμενου. Δύσκολα στο ταξίδι μπορείς να νιώσεις την εμπλοκή της. Που είναι σαφής στην έξοδο του υπόγειου γκαράζ στο γλιστερό οδόστρωμα με την έντονη κλίση. Η GLE εξέρχεται αγέρωχα και απροβλημάτιστα όπως αρμόζει στο κύρος της.

    Στο ταμπλό δεσπόζει το ψηφιακό πάνελ το οποίο αποτελείται από δυο οθόνες υψηλής ανάλυσης οθονών μεγέθους 12,3 ιντσών. Η ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης ευνοεί την περιμετρική ορατότητα και τον πλήρη έλεγχο του περιβάλλοντος χώρου, καθιστώντας με αυτόν τον τρόπο πιο εύκολο τον χειρισμό του μεγαλοπρεπούς SUV. Βέβαια η ορατότητα πίσω δεξιά στις επιτόπου μανούβρες, δεν είναι απρόσκοπτη λόγω της κουπέ μορφής, οπότε χρειάζεται προσοχή. Σε προστατεύουν βέβαια από κακοτοπιές οι κάμερες που «βλέπουν» περιμετρικά. Δεν κάναμε χρήση και των φωνητικών εντολών της ψηφιακής βοηθού του MBUX παρά την πρόθυμη ανταπόκρισή της.

    Ένα ακόμη σημαντικό κεφάλαιο στη Θεσσαλονίκη είναι το φαγητό: «Όλη η πόλη εστίαση είναι» μου λέει ένας φίλος ντόπιος. Πράγματι φάγαμε εξαιρετικά, όχι τουριστικά και σε λογικές τιμές. Δεν θα παραθέσω προτάσεις δεν άπτεται του γνωστικού μου αντικειμένου η κριτική εστιατορίων.

    Με τη λειτουργία coasting  ο κινητήρας απενεργοποιείται όταν ρολάρεις ή φρενάρεις με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση καυσίμου.

    Φτάνοντας αργά το βράδυ στην Αθήνα άναψε και το λαμπάκι της ρεζέρβας. Η GLE 300d χρειάστηκε 70lt καυσίμου για τα 1012km, ήτοι 150 ευρώ με τις σημερινές τιμές συν 63 τα διόδια το κόστος πήγαινε – έλα ήταν στα 213 ευρώ. Αυτό που δεν αποτυπώνεται με χρήματα είναι η αίσθηση του ταξιδιού με μια μεγάλη πετρελαιοκίνητη Mercedes. Αντίστοιχη με το χάραμα στο Θερμαϊκό. Στη Σαλονίκη ξημερώματα, έχει ωραία χρώματα…

    Tεχνικά χαρακτηριστικά Mercedes GLE 300 d 4MATIC Coupe

    Κινητήρας diesel: 1.992 cc

    Iσχύς: 272 PS + 20 PS MHEV

    Ροπή: 550 Nm + 200 Nm MHEV

    Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς

    Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων

    Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,8 sec

    Τελική ταχύτητα: 226 km/h

    Μεικτή κατανάλωση: 6,8 lt/100 km (δοκιμής)

    Εκπομπές CO2: 179 gr/km

    Τέλη κυκλοφορίας: 152 €

    Βάρος: 2.320 kg

    Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.939/2.010/1.730 mm

    Μεταξόνιο: 2.935 mm

    Χώρος αποσκευών: 655- 1.790 lt (διθέσια διαμόρφωση)

    Τιμή: από 102.800 €

    Διαβάστε επίσης

    Dirt Games: Νίκη Δημούση!



    ΣΧΟΛΙΑ