ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Aegean Airlines παραμένει στο επίκεντρο των επενδυτικών συζητήσεων, καθώς η WOOD & Company διατηρεί τη σύσταση διακράτησης (Hold), αυξάνοντας την τιμή στόχο για τη μετοχή στα 14,5 ευρώ (από 14,0 ευρώ). Η μετοχή κινείται στα 13,6 ευρώ, με κεφαλαιοποίηση 1,23 δισ. ευρώ, ενώ η νέα εκτίμηση προσφέρει περιθώριο ανόδου 7%. Η Aegean διαπραγματεύεται σε δείκτη P/E 7,7 φορές για το 2025 και προσφέρει μερισματική απόδοση κοντά στο 8%. Σύμφωνα με τη WOOD, τα θεμελιώδη μεγέθη της εταιρείας δικαιολογούν premium αποτίμηση έναντι των περισσότερων ευρωπαϊκών full-service carriers, χάρη στη χαμηλή μόχλευση, τη σταθερή παραγωγή ελεύθερων ταμειακών ροών και την υψηλή κερδοφορία.
Οι αναλυτές Jakub Caithaml και Peter Palovic επισημαίνουν πως, παρά τις προκλήσεις που δημιουργεί το βραχυπρόθεσμο περιβάλλον, από τις πιέσεις στους ναύλους έως τα ζητήματα με τους κινητήρες Pratt & Whitney, η μεγάλη εικόνα παραμένει θετική. «Η ισχυρή δημιουργία ταμειακών ροών, σε συνδυασμό με την ανθεκτικότητα της ελληνικής τουριστικής ζήτησης, καθιστούν την Aegean ένα μακροπρόθεσμο στοίχημα με εξαιρετικά ελκυστικά χαρακτηριστικά», τονίζουν.
Η εταιρεία, με 17,3 εκατ. επιβάτες το 2025, στοχεύει σε νέα ανάπτυξη μέσω της παραλαβής επτά αεροσκαφών A321neo LR και XLR, που θα της δώσουν τη δυνατότητα να επεκτείνει το δίκτυό της σε πιο μακρινούς και premium προορισμούς. Η έναρξη πτήσεων προς την Ινδία το 2026 είναι μόνο η αρχή ενός στρατηγικού σχεδίου που ενισχύει τη διεθνή της εμβέλεια.
Στο οικονομικό πεδίο, η WOOD προβλέπει για το 2025 έσοδα 1,86 δισ. ευρώ, EBITDA 419 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 158 εκατ. ευρώ, με αποτίμηση που τοποθετεί την Aegean σε P/E 7,7 φορές και μερισματική απόδοση περίπου 8%. Για το 2026, τα έσοδα εκτιμώνται στα 2 δισ. ευρώ, με υψηλότερη επιβατική κίνηση και περαιτέρω βελτίωση σε κερδοφορία και ταμειακές ροές. Η κερδοφορία αναμένεται να παραμείνει ισχυρή, αν και ελαφρώς πιεσμένη από χαμηλότερους ναύλους και περιορισμένη χρήση στόλου λόγω των γνωστών τεχνικών θεμάτων με τους κινητήρες Pratt & Whitney. Το 2026 αναμένεται σημαντική ενίσχυση, με τα έσοδα να ξεπερνούν τα 2 δισ. ευρώ, τους επιβάτες να φτάνουν τα 18,5 εκατομμύρια και τον στόλο να αυξάνεται περαιτέρω, στηρίζοντας υψηλότερη δυναμικότητα και καλύτερη απόδοση.
Οι αναλυτές δεν παραλείπουν να αναφέρουν τους κινδύνους: αύξηση στις τιμές των καυσίμων ή στα κόστη CO2, τεχνικά προβλήματα κινητήρων, αλλά και γεωπολιτικές εντάσεις. Ωστόσο, τονίζουν ότι η Aegean έχει καταφέρει να διαφοροποιηθεί έναντι των ευρωπαϊκών full-service carriers, χάρη στο αποδοτικό της μοντέλο, τον εκσυγχρονισμένο στόλο και τη διαρκή βελτίωση της εμπειρίας επιβατών. Η WOOD καταλήγει πως, ενώ η βραχυπρόθεσμη εικόνα δικαιολογεί στάση αναμονής, η ισχυρή ταμειακή θέση της Aegean και η διαρκής ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού αποτελούν το καλύτερο διαβατήριο για μια θετική μακροπρόθεσμη πορεία στο ταμπλό του Χρηματιστηρίου Αθηνών.
Διαβάστε επίσης:
Πάνω από 1 τρισ. δολάρια η αξία του χρυσού των ΗΠΑ – Ξεπέρασε τα $3.824,50
Pantelakis Securities για Alter Ego Media: Ισχυρή στροφή σε κερδοφορία με θετικές προοπτικές
Citi για Jumbo: Θετική κερδοφορία στο β’ εξάμηνο αλλά μείωση της τιμής-στόχου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ελληνική Ένωση Τραπεζών: Γεύμα εργασίας με εκπροσώπους των Προεδρείων του ΣΕΒ, ΣΕΤΕ και ΕΑΕΕ
- Γκίκας από Οινούσσες: Το νέο Δημοσιονομικό Πλαίσιο ευκαιρία για την Ευρώπη να εδραιώσει τη νησιωτικότητα στις στρατηγικές προτεραιότητες
- HSBC: Το στοίχημα της αναβάθμισης και η μείωση σύστασης στις ελληνικές μετοχές
- Trump Organization: Επέκταση στη Σαουδική Αραβία με έργο ύψους 1 δισ. δολαρίων
