• ΑΓΟΡΕΣ

    VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων


    Tο Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι τιμές πώλησης στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

    Tankers

    Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, όλες οι αξίες των δεξαμενόπλοιων παρέμειναν σταθερές. Λίγες κινήσεις πραγματοποιήθηκαν, οι οποίες μάλιστα περιορίστηκαν στις κατηγορίες των tankers τύπου VLCC & suezmax. Οι πιο σημαντικές που καταγράφηκαν ήταν οι ακόλουθες:

    • Τα tankers τύπου VLCC DHT Utik (χωρητικότητας 299.500-dwt και κατασκευής τον Μάιο του 2001, στα ναυπηγεία Daewoo), DHT Utah (χωρητικότητας 299.500-dwt και κατασκευής τον Ιανουάριο του 2001, στα ναυπηγεία Daewoo) και DHT Eagle (χωρητικότητας 309.100-dwt και κατασκευής τον Ιανουάριο του 2002, στα ναυπηγεία Samsung) αγοράστηκαν από τη ναυτιλιακή Ridgebury Tankers για το συνολικό ποσό των 66,5 εκατ. δολαρίων, έναντι 59,46 εκατ. δολ. που προσδιόριζε τη συνολική τους αξία η VesselsValue.
    • To tanker τύπου VLCC Artois (χωρητικότητας 298.300-dwt και κατασκευής τον Ιούλιο του 2001, στα ναυπηγεία Hitatchi) πουλήθηκε για 22 εκατ. δολάρια, έναντι 19,41 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VV.
    • To tanker τύπου suezmax Teide Spirit (χωρητικότητας 159.400-dwt και κατασκευής τον Οκτώβριο του 2004, στα ναυπηγεία Daewoo) πουλήθηκε για το ποσό των 18,8 εκατ. δολαρίων, έναντι 19,05 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VesselsValue.

    Bulkers

    VesselsValue

    Η εβδομάδα που πέρασε χαρακτηρίστηκε ως ιδιαίτερα «ήσυχη» από τους αναλυτές για την αγορά των φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, με τις αξίες παράλληλα να παραμένουν αμετάβλητες. Οι σημαντικότερες αγοραπωλησίες που πραγματοποιήθηκαν ήταν οι εξής:

    • Τα bulkers τύπου capesize Alexandria VII (χωρητικότητας 178.000-dwt και κατασκευής τον Φεβρουάριο του 2010, στα ναυπηγεία Jiangnan Shanghai Changxing) και Rhodes VI (χωρητικότητας 178.000-dwt τον Ιούνιο του 2009, στα ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding) αγοράστηκαν από τη ναυτιλιακή Ridgebury Tankers για το συνολικό ποσό των 48 εκατ. δολαρίων, έναντι 49,88 εκατ. δολ. που προσδιόριζε τη συνολική τους αξία η VesselsValue.
    • To bulker τύπου panamax Golden Heiwa (χωρητικότητας 76.600-dwt τον Μάρτιο του 2007, στα ναυπηγεία Imabari) πουλήθηκε για 13,25 εκατ. δολάρια, έναντι 13,41 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VV.
    • To bulker τύπου handymax Jupiter II (χωρητικότητας 27.000-dwt και κατασκευής τον Ιούνιο του 2009, στα ναυπηγεία Zhejiang Shipbuilding Co.) πουλήθηκε για το ποσό των 6,25 εκατ. δολαρίων, έναντι 6,24 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VesselsValue.

    Containers

    Οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου post-panamax σημείωσαν μικρή πτώση κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, ενώ αντίθετα, οι αξίες των panamaxes ενισχύθηκαν ως αποτέλεσμα μιας σημαντικής αγοραπωλησίας που έλαβε χώρα. Παράλληλα, οι αξίες των handy και των feedermaxes διατηρήθηκαν σταθερές. Η πιο σημαντική κίνηση που παρατηρήθηκε ήταν η εξής:

    • Τα containerships τύπου panamax APL Oakland (χωρητικότητας 4.730-teu και κατασκευής τον Απρίλιο του 2008), APL Denver (χωρητικότητας 4.730-teu και κατασκευής τον Ιούνιο του 2008), APL Los Angeles (χωρητικότητας 4.730-teu και κατασκευής τον Μάιο του 2008) και APL Atlanta (χωρητικότητας 4.730-teu και κατασκευής τον Ιούλιο του 2008) -όλα κατασκευασμένα στα ναυπηγεία New Century- πουλήθηκαν για το συνολικό ποσό των 96,8 εκατ. δολαρίων, συμπεριλαμβανομένης και μιας συμφωνίας μακροχρόνιας χρονοναύλωσης με την εταιρεία CNC ύψους 27.000 δολαρίων την ημέρα, η οποία λήγει το έτος 2020.

    Scrap

    Οι τιμές των διαλύσεων ενισχύθηκαν σημαντικά την προηγούμενη εβδομάδα.

    Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

    Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

    • Ο δείκτης των bulkers υποχώρησε κατά 0,02% και διαμορφώθηκε στις 189,97 μονάδες
    • Ο δείκτης των tankers κατέγραψε πτώση της τάξεως του 0,10% και έκλεισε στις 263,83 μονάδες
    • Ο δείκτης των containers ενισχύθηκε κατά 0,69% και διαμορφώθηκε στις 4175,83 μονάδες
    • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG (υγραέριο) κατέγραψε πτώση της τάξεως του 0,09% και διαμορφώθηκε στις 552,95 μονάδες

    Tι είναι οι δείκτες της VV

    Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

    Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Χατζηπατέρας: H Seacor διανέμει 4 εκατ. μετοχές της Dorian LPG

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Περικλής Βασιλόπουλος: Από τα φάρμακα στη ναυτιλία

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships



    ΣΧΟΛΙΑ