• Think Tanks

    Ποια είναι τα πιο δημοφιλή social media στις ΗΠΑ


    Το ποσοστό των ενηλίκων Αμερικανών που λένε ότι χρησιμοποιούν συγκεκριμένες διαδικτυακές πλατφόρμες ή εφαρμογές είναι στατιστικά αμετάβλητο από τα επίπεδα που βρισκόταν στις αρχές του 2018, παρά τη σειρά αποκαλύψεων σχετικά με την ιδιωτικότητα, τα fake news και τη λογοκρισία στα social media, σύμφωνα με νέα έρευνα του Pew Research Center που διεξήχθη από τις 8 Ιανουαρίου έως τις 7 Φεβρουαρίου 2019.

    Σε γενικές γραμμές, η σταθερή επέκταση επιρροής που έχουν βιώσει οι κοινωνικές πλατφόρμες στις Ηνωμένες Πολιτείες κατά την τελευταία δεκαετία φαίνεται να επιβραδύνεται. Τα ποσοστά των ενηλίκων που λένε ότι χρησιμοποιούν το Facebook, το Pinterest, το LinkedIn και το Twitter είναι σε μεγάλο βαθμό τα ίδια με το 2016, με μόνο το Instagram να δείχνει μία αύξηση στη χρήση κατά τη διάρκεια αυτής της χρονικής περιόδου. (Δεν υπάρχουν συγκρίσιμα δεδομένα έρευνας από το 2016 για το YouTube, το Snapchat, το WhatsApp ή το Reddit.)

    Το Facebook, το οποίο πρόσφατα γιόρτασε την 15η επέτειό του, παραμένει ένας από τους πιο διαδεδομένους ιστότοπους social media μεταξύ των ενηλίκων στις ΗΠΑ. Περίπου επτά στους δέκα ενήλικες (69%) λένε ότι χρησιμοποιούν την πλατφόρμα. (Μια ξεχωριστή έρευνα του Pew το 2018 έδειξε ότι η χρήση του Facebook από τους έφηβους των ΗΠΑ έχει πέσει τα τελευταία χρόνια.) Το YouTube είναι η μόνη άλλη διαδικτυακή πλατφόρμα που κοντράρει την επιρροή του Facebook: το 73% των ενηλίκων αναφέρει ότι χρησιμοποιεί την ιστοσελίδα διαμοιρασμού βίντεο. Ωστόσο, ορισμένες διαδικτυακές πλατφόρμες, κυρίως το Instagram και το Snapchat, έχουν ιδιαίτερα ισχυρή βάση μεταξύ των νέων ενηλίκων.

    Όπως και σε προηγούμενες έρευνες του Pew σχετικά με τη χρήση των κοινωνικών δικτύων, υπάρχουν σημαντικές διαφορές στη χρήση της κάθε πλατφόρμας ανάλογα με την ηλικία. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για το Instagram και το Snapchat, τα οποία χρησιμοποιούνται από το 67% και το 62% των ατόμων ηλικίας 18 έως 29 ετών, αντίστοιχα.

    Ιδιαίτερα για αυτές τις δύο πλατφόρμες, υπάρχουν επίσης έντονες διαφορές στη χρήση μεταξύ των νέων ενηλίκων. Τα άτομα ηλικίας 18 έως 24 ετών είναι πολύ πιθανότερο από όσα είναι ηλικίας 25 έως 29 ετών να λένε ότι χρησιμοποιούν το Snapchat (73% έναντι 47%) και το Instagram (75% έναντι 57%).

    Συγκριτικά, οι διαφορές ηλικίας είναι λιγότερο έντονες για το Facebook. Η χρήση του Facebook είναι σχετικά συχνή σε μια σειρά ηλικιακών ομάδων, με ποσοστό 68% στις ηλικίες 50 έως 64 και σχεδόν τους μισούς ηλικίας 65 και άνω να δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το site.

    Άλλα δημογραφικά μοτίβα που σχετίζονται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τη χρήση εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων είναι σχετικά αμετάβλητα από πέρυσι. Οι γυναίκες είναι σχεδόν τρεις φορές πιο πιθανό από τους άνδρες να χρησιμοποιούν το Pinterest (42% έναντι 15%). Περίπου το ήμισυ των αποφοίτων κολεγίου και εκείνων που ζουν σε νοικοκυριά με υψηλά εισοδήματα χρησιμοποιούν το LinkedIn, σε σύγκριση με 10% ή λιγότερο από εκείνους που δεν έχουν παρακολουθήσει τουλάχιστον κάποιο κολέγιο ή εκείνους σε νοικοκυριά με χαμηλό εισόδημα.Και το WhatsApp εξακολουθεί να είναι δημοφιλές στους ισπανόφωνους: το 42% χρησιμοποιεί την εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων, σε σύγκριση με το 24% των μαύρων και το 13% των λευκών.

    Μια έρευνα του Pew το 2018 διαπίστωσε ότι ορισμένοι χρήστες του Facebook είχαν λάβει πρόσφατα μέτρα για να περιορόισουν τη χρήση του site, όπως η διαγραφή της εφαρμογής του Facebook από το τηλέφωνό τους ή η αποχή από την πλατφόρμα για αρκετό καιρό. Αλλά παρά τα ευρήματα αυτά και εν μέσω κάποιων αμφιλεγόμενων θεμάτων που έλαβαν μεγάλη δημοσιότητα, οι χρήστες του Facebook στο σύνολό τους είναι εξίσου δραστήριοι στην ιστοσελίδα σήμερα όπως ήταν πριν από ένα χρόνο. Περίπου τα τρία τέταρτα των χρηστών του Facebook (74%) επισκέπτονται καθημερινά το site, συμπεριλαμβανομένων περίπου των μισών που το κάνουν αρκετές φορές την ημέρα. Αυτά τα ποσοστά είναι ίδια με εκείνα που αναφέρθηκαν από τους χρήστες του Facebook στη δημοσκόπηση του Pew για τα social media το 2018.

    Οι πλειοψηφίες των χρηστών του Snapchat και του Instagram λένε επίσης ότι επισκέπτονται καθημερινά αυτές τις τοποθεσίες, αν και είναι ελαφρώς λιγότερο πιθανό από τους χρήστες του Facebook να το κάνουν. Τα ποσοστά των νέων ενηλίκων που χρησιμοποιούν αυτές τις πλατφόρμες καθημερινά είναι ιδιαίτερα μεγάλα. Περίπου οκτώ στους δέκα χρήστες του Snapchat ηλικίας 18 έως 29 ετών (77%) λένε ότι χρησιμοποιούν την εφαρμογή κάθε μέρα, συμπεριλαμβανομένου του 68% που λένε ότι το κάνουν πολλές φορές την ημέρα. Παρομοίως, το 76% των χρηστών του Instagram σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα επισκέπτονται καθημερινά τον ιστότοπο, με το 60% να αναφέρει ότι το κάνει αρκετές φορές την ημέρα. Αυτά τα μοτίβα είναι σε μεγάλο βαθμό παρόμοια με αυτά που ανακάλυψε το Κέντρο το 2018.

    Οι χρήστες επισκέπτονται άλλες πλατφόρμες λιγότερο συχνά. Περίπου το 51% των χρηστών του YouTube λένε ότι επισκέπτονται καθημερινά τον ιστότοπο – μια μικρή αύξηση από το 45% που το ανέφερε το 2018.

    Το κείμενο δημοσιεύθηκε στο world economic forum.org και συγγραφείς είναι οι Andrew Perrin και Monica Anderson, ερευνητές του Pew Research Center



    ΣΧΟΛΙΑ