ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
To mononews σε συνεργασία με την VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες τους στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.
Bulkers
Οι αξίες των bulkers παρέμειναν σταθερές αυτή την εβδομάδα, με μια μικρή αύξηση στα Supramaxes παλαιότερης κατασκευής λόγω πωλήσεων όπως αυτή του Swan River.
-Το Kamsarmax BC Key Action (82,200 DWT, κατασκευής 2010, Tsuneishi Zhoushan) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 15,1 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται από την VesselsValue στα 14,96 εκατ. δολάρια.
-Το Panamax BC Jawor (79,700 DWT, κατασκευής 2010, New Times Shipbuilding) άλλαξε χέρια στην τιμή των 11 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 12,3 εκατ. δολάρια.
-Το Supramax BC Swan River (56,000 DWT, κατασκευής 2005, Mitsui Tamano) πουλήθηκε στην τιμή των 10 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 9,2 εκατ. δολάρια.
-Το Supramax BC Ivy Alliance (55,900 DWT, κατασκευής 2011, IHI) πουλήθηκε σε αγοραστές από το Βιετνάμ έναντι 15,6 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 15,53 εκατ. δολάρια.
-Το Handy BC Maple Tulip (33,200 DWT, κατασκευής 2011, Kanda) πουλήθηκε στην τιμή των 11,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 11,85 εκατ. δολάρια.
Tankers
Συνεχίζεται η μείωση των τιμών στα παλαιότερης κατασκευής και μικρότερης χωρητικότητας τάνκερ αυτή την εβδομάδα μετά από περισσότερες πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν, ενώ οι αξίες στα μεγαλύτερης χωρητικότητας δεξαμενόπλοια παρέμειναν σταθερές.
-Το MR2 (Chemical/Product) Pelagic Tarpon (50,900 DWT, κατασκευής 2006, STX Offshore) πουλήθηκε στην Ocean Beauty Seafood στην τιμή των 14 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 13,7 εκατ. δολάρια.
-Το MR2 (Chemical/Product) STI Regina (50,000 DWT, κατασκευής 2014, SPP) πουλήθηκε στην Great Eastern Shipping στην τιμή των 28 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 29,6 εκατ. δολάρια.
-Το Small Clean (Chemical/Product) Ding Heng 2 (4,000 DWT, κατασκευής 2007, Zhoushan Dingheng) πουλήθηκε σε αγοραστές από τη Μέση Ανατολή έναντι 4 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 3,9 εκατ. δολάρια.
Containers
Οι πρόσφατες πωλήσεις handysize και sub panamaxes σταθεροποιούν τις αξίες των σύγχρονων πλοίων αυτή την εβδομάδα. Οι αξίες των παλαιότερης κατασκευής feedermaxes συνεχίζουν επίσης να σταθεροποιούνται.
-Το Sub Panamax Cape Quest (2,190 TEU, κατασκευής 2017, Guangzhou Wenchong) πουλήθηκε στην CMA CGM στην τιμή των 35 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 32,4 εκατ. δολάρια.
-Το Handysize H Mercury (1,800 TEU, κατασκευής 2022, Jiangsu Yangzi Xinfu) πουλήθηκε στην τιμή των 34,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 34,3 εκατ. δολάρια.
Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:
- Ο δείκτης των bulkers υποχώρησε κατά 0,2% και έκλεισε στις 320,15 μονάδες.
- Ο δείκτης των tankers κατέγραψε πτώση κατά 0,5% και έκλεισε στις 456,30 μονάδες.
- Ο δείκτης των containers σημείωσε κέρδη κατά 0,6% και διαμορφώθηκε στις 10.801,80 μονάδες.
Tι είναι οι δείκτες της VV
Η VesselsValue που ανήκει στον όμιλο Veson Nautical, διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την εκτιμώμενη τιμή πώλησης κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.
Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.
Διαβάστε επίσης:
Το λιμάνι Αμβέρσας – Μπριζ πήρε την πρώτη θέση από το Ρότερνταμ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Winners & Losers: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι του Μαΐου
- Ποιοί δικαιούνται επιστροφή ενοικίου έως και 800 ευρώ τον ερχόμενο Νοέμβριο – Ποιοι χάνουν την επιδότηση για τρια χρόνια
- Το ξαφνικό ενδιαφέρον σε Εθνική-Πειραιώς, big success για την Βρεττού, τα μεγάλα παιδιά στην IDEAL, με πόσα έφυγε ο Τσαμάζ από τον ΟΤΕ, o εκδότης και οι πλαστές ταυτότητες, ένα quiz με τη σύζυγο υπουργού και τι συμβαίνει στο Cape Sounio
- EKT: Αρχίζουν τα δύσκολα για τους traders- Γρίφος η επόμενη κίνηση για τα επιτόκια
