• Shipping Data: Sponsored by Alpha Bulkers & Pantheon Tankers

    VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων

    VesselsValue

    VesselsValue


    Το Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι τιμές πώλησης στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

    Tankers

    Σταθερές παρέμειναν οι τιμές στα δεξαμενόπλοια, ενώ μόνομία αγορά έχει γίνει γνωστή.

    Πρόκειται για το πλοίο Suezmax Marika (χωρητικότητας 166,700 DWT, που κατασκευάστηκε το 2004, στα ναυπηγεία Brodosplit), το οποίο πουλήθηκε έναντι 17,2 εκατ. δολαρίων έναντι 17,98 εκατ. δολ. που είναι η εκτιμώμενη τιμή του VV.

    VesselsValue

    Bulkers

    Στα ίδια επίπεδα διατηρήθηκαν οι τιμές και στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.

    Το Supramax Maple Island (χωρητικότητας 56,200 DWT, που κατασκευάστηκε το 2010, στα ναυπηγεία Mitsui Tamano) πουλήθηκε στην Lumoso Pratama Line έναντι 15,4 εκατ. δολ. έναντι 15,52 εκατ. δολ. που ήταν η προσδιοριζόμενη από το VV τιμή του. 

    Το πλοίο Handy Gleaming Oasis (χωρητικότητας 37,400 DWT, που κατασκευάστηκε το 2007, στα ναυπηγεία Saiki) πουλήθηκε στην τιμή των 9,5 εκατ. δολ. , αρκετά χαμηλότερα από την εκτιμώμενη από το VV τιμή, στα 10,91 εκατ. δολ.

    Μία ενδιαφέρουσα συναλλαγή στον συγκεκριμένο κλάδο ήταν και αυτή του πλοίου μεταφοράς άνθρακα Corona Frontier (χωρητικότητας 88,300 DWT, που κατασκευάστηκε το 2000, στα ναυπηγεία Imabari), το οποίο πουλήθηκε στα 11,5 εκατ. δολ. ενώ η εκτιμώμενη από το VV τιμή ήταν στα 8,2 εκατ. δολ. Η διαμόρφωση της τιμής πώλησης σε αρκετά υψηλότερα επίπεδα από την αξία της αγοράς οφείλεται σε συγκεκριμένες προδιαγραφές που απαιτούνται για τη μεταφορά άνθρακα.

    Containers

    Οι τιμές για τα παλαιότερα handy containers υποχώρησαν αυτή την εβδομάδα ενώ στα υπόλοιπα πλοία του κλάδου παρέμειναν σταθερές.

    To Handy Windhoek (xωρητικότητας 1,700 TEU, που κατασκευάστηκε το 2009, στα ναυπηγεία Imabari) πουλήθηκε στην Portline Container International έναντι 10,5 εκατ. δολ. έναντι 13,74 εκατ. δολ. που ήταν η ετκιμώμενη τιμή από το VV. 

    Eπίσης, πουλήθηκαν μαζί δύο πλοία Post Panamax, τα Great & March (χωρητικότητας 5,576 TEU, που κατασκευάστηκαν το 2004,  στο ναυπηγείο Koyo Dock). Τα εξαγόρασε η Poseidon Containers στην τιμή των 22 εκατ. δολ. έναντι 22,8 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή του VV.

    Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

    Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

    • Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 0,32% και διαμορφώθηκε στις 204,81 μονάδες
    • Ο δείκτης των tankers κατέγραψε πτώση 0,21% και έκλεισε στις 273,63 μονάδες
    • Ο δείκτης των containers ενισχύθηκε κατά 0,62% και διαμορφώθηκε στις 4.564,57 μονάδες
    • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG (υγραέριο) υποχώρησε οριακά κατά 0,13% και διαμορφώθηκε στις 586,71 μονάδες

    Tι είναι οι δείκτες της VV

    Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

    Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:  Κων. Κωνταντακόπουλος: Κεφάλαια 115 εκατ. δολ. στα ταμεία της Costamare

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Αγγ. Φράγκου: Κερδίζει το στοίχημα της Navios Containers. Τα επόμενα σχέδια της εταιρίας

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Χατζηπατέρας: Αλλαγές στη μετοχική σύνθεση της Dorian LPG. Ποιος βασικός μέτοχος αποχωρεί;



    ΣΧΟΛΙΑ