• ΑΓΟΡΕΣ

    Γιατί ΑΔΜΗΕ, ΟΛΠ, Αegean, Τιτάν και Φουρλής βρίσκονται στο μάτι των πωλητών – Πολυετή χαμηλά παρά τα κέρδη

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη


    Σε πέντε  blue chips οι αποτιμήσεις έχουν φτάσει σε χαμηλά έξι ετών και άλλες τρεις μετοχές βρίσκονται στα χαμηλά 1,5 έτους.

    Η εικόνα της αγοράς, σύμφωνα με τους αναλυτές δεν έχει μείνει αλώβητη από τις διεθνείς εξελίξεις και το χρηματιστηριακό τσουνάμι πωλήσεων που παρατηρείται σε ΗΠΑ και Ευρώπη.

    Η υπερβολή της πτώσης σε βαθμό… εμμονικό σε κάποιες μετοχές από την κατηγορία της μεγάλης κεφαλαιοποίησης αναδεικνύει τις φθηνές αποτιμήσεις, αλλά και ενδεχόμενες αστοχίες από την πλευρά του  management. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Φουρλής που έχει επιστρέψει στον… Φεβρουάριο του 2016.

    Για τον όμιλο υπάρχει ανησυχία για πτώση στις πωλήσεις εξαιτίας της κρίσης που έχει ενσκήψει εσχάτως στην οικονομία, αλλά μείωση στα αποτελέσματα εξαιτίας του μεταφορικού κόστους ή στις αργές παραδόσεις εμπορευμάτων εξαιτίας της πανδημίας που είχε καθηλώσει τις μεταφορές, αλλά και του πολέμου στην Ουκρανία που επηρέασε δυσμενώς τις εμπορικές συναλλαγές.

    Κι όμως, ο όμιλος ανακοίνωσε αύξηση στα καθαρά κέρδη 92,5 εκατ. ευρώ) και αύξηση στις πωλήσεις 14,5% στα 212,6 εκατ. ευρώ.

    Η δε κεφαλαιοποίηση έχει διολισθήσει στα 131 εκατ. ευρώ.

    Ο ΑΔΜΗΕ ΑΔΜΗΕ 0,91% 2,22 έχει επιστρέψει χρηματιστηριακά στα χαμηλά του Φεβρουαρίου 2019, με την μετοχή να μην μπορεί να συνέλθει πάνω από το 1,62 ευρώ και την κεφαλαιοποίηση, αν και μονοπώλιο στα 376,7 εκατ. ευρώ.

    Μιλώντας σε ημερίδα που διοργάνωσε η Ακαδημία Αθηνών ο πρόεδρος και  CEO του ΑΔΜΗΕ κ. Μανούσος Μανουσάκης μίλησε για το εκτεταμένο επενδυτικό πρόγραμμα του Διαχειριστή μέχρι το τέλος του 2030 ύψους 5,5 δις. ευρώ.

    Ο ίδιος μάλιστα είπε ότι στο τέλος της δεκαετίας, το ελληνικό Σύστημα Μεταφοράς θα έχει υπερδιπλασιαστει σε σχέση με το σημερινό του μέγεθος και ο ηλεκτρικός χώρος για την ενσωμάτωση νέων μονάδων ΑΠΕ θα αυξηθεί από 17 GW σήμερα σε περίπου 29 GW μέχρι το 2030, ξεπερνώντας κατά 4 GW τον στόχο των 25 GW που προβλέπει το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα για την ίδια περίοδο.

    Παρ’ όλ’ αυτά συγκεκριμένος ξένος πωλητής στη μετοχή οδήγησε το χαρτί σε επίπεδα που θεωρητικά δεν έπρεπε να δει ποτέ πάλι…

    Ίδια ανησυχία υπάρχει στην αγορά και για την Τιτάν TITC 2,49% 28,80 .

    Η αλήθεια είναι ότι έχει βληθεί σοβαρά ο κατασκευαστικός κλάδος, αλλά και η τσιμεντοβιομηχανία τόσο στην Ευρώπη, όσο και στις ΗΠΑ.

    H μετοχή πλησίασε τα χαμηλά των 10,64 ευρώ και πλέον στα 10,94 που διαπραγματεύεται σήμερα δεν έχει αλλάξει κάτι, αφού στην περιοχή αυτή βρισκόταν και πριν ακριβώς από δύο χρόνια.

    Η διοίκηση στα αποτελέσματα του 6μήνου μιλούσε για καλύτερη συνέχεια μέχρι το τέλος του 2022, αλλά οι ΗΠΑ έχουν προειδοποιήσει για επιστροφή στην ύφεση και η διοίκηση συνεχίζει να επιλέγει ως στρατηγική την μετακύλιση του κόστους από την ενέργεια στον καταναλωτή και τους πελάτες της.

    Στον Ιούνιο του 2017 έχει επιστρέψει η μετοχή του ΟΛΠ ΟΛΠ 2,06% 24,75 παρά τη χθεσινή αντίδραση η οποία οφειλόταν καθαρά στα οικονομικά αποτελέσματα του 6μήνου.

    Έγραψε χαμηλό στα 13,82 ευρώ και χθες ενισχύθηκε με κέρδη πάνω από 6%.

    Στα αποτελέσματα αύξηση από την κρουαζιέρα 182% και θεαματική αύξηση κερδών 72%.

    Αίσθηση δε προκαλεί η υποχώρηση της μετοχής της Aegean ΑΡΑΙΓ -0,98% 12,14 που πλέον διαπραγματεύεται στον Φεβρουάριο του 2021, τη στιγμή που η χώρα, αλλά και η εταιρεία γνωρίζουν μία ακόμα εντυπωσιακή άνθηση της τουριστικής περιόδου.

    Διαβάστε επίσης

    Η βουτιά στις ευρωαγορές παρέσυρε τη μετοχή της Porsche

    Βασιλική Λαζαράκου: Τα θέματα Βιώσιμης Χρηματοδότησης αποτελούν προτεραιότητα για την οικονομία και τον χρηματοπιστωτικό τομέα



    ΣΧΟΛΙΑ