Πιέσεις ασκούν στις ευρωαγορές οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ύστερα από την πτωτική αναθεώρηση της Porsche και της Volkswagen για τα κέρδη τους, λόγω καθυστερήσεων στην κυκλοφορία των μοντέλων ηλεκτρικών οχημάτων.

Η χαμηλή ζήτηση στα εν λόγω μοντέλα, οι πιέσεις από τις ανταγωνιστικές κινεζικές εταιρείες αλλά και τα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ξύπνησαν τους φόβους στους επενδυτές, οι οποίες προχώρησαν σε sell-off.

1

H μετοχή της Porsche έχανε πάνω από 8%, ενώ της Volkswagen  8,10%. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται στο επίκεντρο καθώς η εμπορική συμφωνία με τις ΗΠΑ δεν έχει ακόμα ξεδιαλύνει, ενώ δέχεται και εσωτερικά πιέσεις για αλλαγή του CEO της, ο οποίος έχει αναλάβει διπλό ρόλο και στις δύο μάρκες.

Οι πιέσεις δεν περιορίστηκαν σε αυτές τις δύο μετοχές, καθώς και η BMW έχανε πάνω από 2,5% και η Stellantis 2,9%.

Η εβδομάδα αναμένεται ενδιαφέρουσα για τις αγορές, καθώς οι επενδυτές στρέφουν το ενδιαφέρον τους και πάλι στη Fed.

Τις επόμενες ημέρες αναμένονται ομιλίες από τραπεζίτες της κεντρικής τράπεζας, με τους επενδυτές να αναμένουν σημάδια για τις επόμενες κινήσεις τους στα επιτόκια.

«Τώρα είναι η ώρα οι κεντρικοί τραπεζίτες να βγουν και να εξηγήσουν τα πάντα», δήλωσε ο James Rossiter, επικεφαλής της παγκόσμιας μακροοικονομικής στρατηγικής της TD Securities, ο οποίος ελπίζει ότι τις επόμενες δύο ημέρες αυτές οι δηλώσεις θα βοηθήσουν τις αγορές να διαμορφώσουν πιο ακριβείς προσδοκίες.

Μέχρι την Παρασκευή, το ενδιαφέρον θα εστιάσει στον βασικό δείκτη τιμών PCE, τον λεγόμενο ως και «αγαπημένο της Fed», ο οποίος αφορά τις αλλαγές στην κατανάλωση των νοικοκυριών βάσει τιμών.

Η προσδοκία είναι ότι ο βασικός δείκτης τιμών PCE θα αυξηθεί κατά 0,2% σε μηνιαία βάση, γεγονός που θα διατηρήσει το ετήσιο ποσοστό σταθερό στο 2,9%, το ίδιο με τον Ιούλιο, και πάνω από το χαμηλό 2,6% που έφτασε τον Απρίλιο, σύμφωνα με τον Tony Sycamore, αναλυτή αγοράς στην IG.