• Καιρός για ταξίδι!

    Ταξιδέψαμε με Jeep Compass 4xe!

    Ταξιδέψαμε με Jeep Compass 4xe!

    Φωτ: Θέμης Φραγγιάς


    Η πυξίδα της Jeep μας έβγαλε στα Καλάβρυτα με εξαιρετική άνεση, κατανάλωση στα 7lt/100km και χωρίς δισταγμούς εκτός δρόμου.

    «Compass» σημαίνει πυξίδα και σα μοντέλο της Jeep έχει μια σχετικά μικρή ιστορία 14 ετών. Το 4χe εφοδιάζεται με έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,3lt που κινεί τον εμπρός άξονα και δυο ηλεκτροκινητήρες έναν σε κάθε άξονα. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας ανακτά ενέργεια και την αποθηκεύει στη μπαταρία χωρητικότητας 11,4kWh.

    Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί εκτός από εν κινήσει και μέσω πρίζας σε οικιακό φορτιστή (μέσω easyWallbox / Connectd Wallbox), ή δημόσιο δίκτυο φόρτισης. Η ηλεκτρική αυτονομία ξεπερνά όπως διαπιστώσαμε τα 50km. Υπάρχει και ένας ακόμη ηλεκτροκινητήρας ο οποίος εδράζεται στον πίσω άξονα.

    Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας του αυτοκινήτου δοκιμής μας είχε ισχύ 180PS και σε συνδυασμό με τα 60PS του ηλεκτρικού κινητήρα που βρίσκεται στον πίσω άξονα, η συνολική απόδοση φτάνει στα 240PS. Σε επίπεδο ροπής ο θερμικός κινητήρας προσφέρει 270 Nm και ο ηλεκτροκινητήρας 250 Nm.

    Μάλιστα το αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε όπως όλα τα Compass phev την χαρτογράφηση Sport μέσω της οποίας επιτυγχάνονται εξαιρετικά εντυπωσιακές για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου επιταχύνσεις εν κινήσει.

    Εντός της καμπίνας, η αίσθηση πολυτέλειας δημιουργείται από τις ποιοτικά μαλακά υλικά τις προσεγμένες λεπτομέρειες και δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες. Η πρώτη με διάμετρο 10,25” είναι ο πίνακας οργάνων, ενώ η δεύτερη (10,1”) βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό και υποστηρίζει το σύστημα πολυμέσων UConnect.

    Την ίδια στιγμή η τεχνολογία 4xe εξασφαλίζει ανεξάρτητη διαχείριση της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες με έναν τρόπο που είναι πιο άμεσος και αποτελεσματικός από οποιοδήποτε μηχανικό σύστημα. Σε σχέση με το παραδοσιακό μηχανικό σύστημα η απόκριση του πίσω ηλεκτροκινητήρα παρέχει άμεσα ροπή, ενώ ο μπροστά ηλεκτροκινητήρας-γεννήτρια παρέχει πάντα ενέργεια στον πίσω ηλεκτροκινητήρα ανεξάρτητα από τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας.

    H τοποθέτηση της μπαταρίας και των λοιπών σχετικών υποσυστημάτων δεν μειώνει το διαθέσιμο χώρο για επιβάτες και αποσκευές. Αν το θελήσει ο αγοραστής μπορεί να έχει και κανονική ρεζέρβα αντί κιτ επισκευής κάτι που σας το προτείνω αν θέλετε να χρησιμοποιείτε το Jeep σας για εκτός δρόμου εξορμήσεις.

    Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας δουλεύει στη φάση της κύλισης και της πέδησης όταν ο οδηγός δεν πατάει το γκάζι. Αξίζει να τονιστεί πως η 4κινηση του Compass 4xe δεν εμπλέκεται συνεχώς. Σε ευθεία πορεία σε κανονικές συνθήκες το σύστημα εξοικονομεί καύσιμο, εξασφαλίζει πολύ χαμηλό επίπεδο θορύβου καθώς δεν λειτουργεί ο θερμικός κινητήρας, το σταμάτα ξεκίνα σε κυκλοφοριακό φόρτο γίνεται ηλεκτρικά, πράγμα που προσδίδει τρομερή άνεση και όταν χρειαστεί μια εκκίνηση σε ανηφόρα η 4κινηση εμπλέκεται αυτόματα, αμέσως για να βοηθήσει.

    Κάτι σα να έχεις έναν κορυφαίο μηχανικό μαζί σου που κάνει για κάθε περίπτωση, την βέλτιστη επιλογή.

    Την ίδια στιγμή ο κάτοχος ενός Compass 4xe απολαμβάνει όλα τα προνόμια ενός εταιρικού αυτοκινήτου με ρύπους κάτω από 50 gr C02/km: μηδενικό φόρο χρήσης (ΛΤΠΦ 34.887 ευρώ), μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, είσοδο καθημερινή στο μικρό δακτύλιο, κατανάλωση κοντά στα 2 ευρώ/100km χάρη στην ηλεκτροκίνηση και τρομερή άνεση στις μετακινήσεις χωρίς θόρυβο και με πληθώρα ροπής σε όλο το φάσμα στροφών. Χωρίς καμία αμφιβολία πρόκειται για το πιο άνετο Jeep που έχετε οδηγήσει ποτέ.

    Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματά του όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε στην πράξη τόσο εντός πόλης όσο και στο ταξίδι είναι η ενδοτικότητα της ανάρτησης: Πραγματικό Jeep ισιώνει τα πάντα στο πέρασμά του χωρίς να περνά τίποτα στο εσωτερικό, μαγικό χαλί. Εντός πόλης ο θερμικός κινητήρας ενεργοποιείται από σπάνια έως καθόλου. Η μπαταρία επαρκεί για 54km όπως διαπιστώσαμε αρκετές φορές και η κίνηση εντός πόλης είναι αγχολυτική.

    Ολυμπία Οδός-Φωτ: Κώστας Μητρότροπουλος

    Στο ταξίδι το Jeep Compass 4xe είναι αθόρυβο και ξεκούραστο. Το κιβώτιο κάνει τη δουλειά του χωρίς να γίνεται αντιληπτό, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι μέχρι τα νόμιμα όρια ταχύτητας είναι ελάχιστοι και γίνονται αντιληπτοί γιατί δεν ακούγεται τίποτα άλλο. Ακόμη και στο ταξίδι ο θερμικός κινητήρας παραμένει σβηστός στο μεγαλύτερο μέρος. Μόνο αν επιλέξει ο οδηγός την χαρτογράφηση «e – save» μέσω της οποίας φορτίζεις την μπαταρία χρησιμοποιώντας το καύσιμο, ενεργοποιείται σταθερά ο θερμικός κινητήρας.

    Στο πρόγραμμα «Hybrid», ηλεκτροκινητήρες και θερμικό μοτέρ συνεργάζονται με γνώμονα τη μέγιστη οικονομία, ενώ στο πρόγραμμα «Electric» το Compass 4xe κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Βγαίνοντας από την Ολυμπία Οδό με κατεύθυνση προς Καλάβρυτα αρχίζουν οι στροφές. Η περίσσεια ροπής, η άνετη ανάρτηση και η άπλετη περιμετρική ορατότητα συντελούν σε μια αρχοντική αίσθηση μετακίνησης, νιώθεις να σε κανακεύουν. Κατηφορίζοντας σβέλτα πουθενά δεν αισθανθήκαμε το βάρος του αυτοκινήτου, ή κόπωση στα φρένα.

    Το αυτοκίνητο δοκιμής μας έχει και ένα ματ κυπαρισί χρώμα που τραβά την προσοχή και γράφει υπέροχα στο φυσικό περιβάλλον. Συμφωνείτε; Εκτός δρόμου όπως μπορείτε να δείτε και στο σχετικό βίντεο το Jeep είναι στο στοιχείο του. Ειδοποιός διαφορά σε σχέση με το παρελθόν ότι τα κάνει όλα πιο εύκολα. Οι περιορισμοί τίθενται από τα λάστιχα, ασφάλτινα διαστάσεων 235/45/19 στην περίπτωσή μας.

    Με απόσταση από το έδαφος 201 χλστ. και γωνίες προσέγγισης/ διαφυγής/ ράμπας 16,8/ 31,7/ 22,9 μοίρες αντίστοιχα , το Compass 4χe δε σε προβληματίζει πουθενά, αρκεί να φορά τα κατάλληλα ελαστικά. Ακόμη όμως κι αν προβληματιστείς έχεις συμμάχους: Το σύστημα ελέγχου Jeep Select-Terrain, το οποίο εκτός του Sport που προαναφέραμε, περιλαμβάνει τις χαρτογραφήσεις Auto, Snow, Sand/Mud αλλά και προγράμματα τετρακίνησης 4Low (υποπολλαπλασιασμός των σχέσεων), 4Lock (μόνιμη εμπλοκή τετρακίνησης έως 15 χλμ./ώρα) και Hill Descent Control (σύστημα ελέγχου κατάβασης) που προσφέρουν χείρα βοηθείας σε λασπωμένες επιφάνειες.

    Εν κατακλείσει το Jeep Compass 4xe είναι ένα ολοκληρωμένο SUV που δεν υστερεί ούτε στην πόλη, ούτε εκτός δρόμου, ούτε στο πρατήριο ή το φορτιστή. Πράγμα αδύνατον τόσο για την Jeep ή άλλο κατασκευαστή πριν μια δεκαετία. Τα πράγματα έχουν αλλάξει πάρα πολύ, η νέα εξηλεκτρισμένη εποχή έχει ασύγκριτα πλεονεκτήματα που διαγράφουν μονοκονδυλιά το παρελθόν.

    Φωτ: Θέμης Φραγγιάς

    Τεχνικά χαρακτηριστικά  Jeep Compass 4xe

    Συνδυασμένη ισχύς/ροπή: 240 PS/ 270 Nm
    Yβριδική μηχανή: 1.3lt turbo 180 PS, πίσω ηλεκτρικό μοτέρ 60 PS, μπαταρία 11,4 kWh
    Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
    Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
    Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,3 sec
    Τελική ταχύτητα: 200 km/h
    Ηλεκτρική αυτονομία: 54 km (δοκιμής)
    Μέση κατανάλωση δοκιμής: 7,5 lt/100 km
    Εκπομπές CO2: 46 – 47 g/km  (WLTP)
    Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
    Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.404 x 1.874 x 1.649 mm
    Μεταξόνιο: 2.636 mm
    Βάρος: 1.935 kg
    Χώρος αποσκευών: 420 lt

    Τιμή: Από 46.200 ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ