Για “επικείμενη κατάρρευση της αλυσίδας εφοδιασμού” της αγοράς προειδοποιούν οι μεταφορικές εταιρίες στην Γερμανία και επισημαίνουν ότι η έγκαιρη προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών “δεν είναι πλέον ασφαλής”.
Σύμφωνα με την Handelsblatt, σε επιστολή τους προς τον (υπηρεσιακό) υπουργό Οικονομίας Πέτερ Αλτμάιερ, η Ομοσπονδιακή Ένωση Εμπορευματικών Μεταφορών και Logistics (BGL) και η Ομοσπονδιακή Ένωση Επιχειρηματιών Omnibus εξηγούν την κατάσταση, την οποία αποδίδουν στη μεγάλη αύξηση της τιμής του καθαριστικού καυσαερίων AdBlue που χρησιμοποιείται στα φορτηγά, η οποία με τη σειρά της οφείλεται στην έκρηξη των τιμών της ενέργειας.
Ενδεικτικά, ένα λίτρο AdBlue κοστίζει τώρα 69 λεπτά έναντι 19 λεπτών που κόστιζε παλαιότερα.
Στην επιστολή τους οι επιχειρήσεις μεταφορών στην Γερμανία αναφέρουν ακόμη ότι “πολλές εταιρίες σταματούν ήδη τις παραδόσεις” και επισημαίνουν ότι ενδεχόμενη ανεπάρκεια του διαλύματος το οποίο φροντίζει για τον περιορισμό των εκλυόμενων ρύπων θα επηρέαζε το 90% των μεταφορών με φορτηγά.
“Η αλυσίδα εφοδιασμού θα κινδύνευε σοβαρά και η προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών στον πληθυσμό δεν θα ήταν πλέον ασφαλής”, επισημαίνεται στην ίδια επιστολή.
Φορτηγά και λεωφορεία με κινητήρες Euro 6 εξαρτώνται ιδιαίτερα από το βοηθητικό αυτό υλικό. Σε πολλά οχήματα μάλιστα, ο κινητήρας δεν επιτρέπει την επανεκκίνηση, εάν το δοχείο AdBlue είναι άδειο, οπότε το όχημα μένει ακινητοποιημένο.
Η παραγωγή του AdBlue σχετίζεται άμεσα με το μεθάνιο, η εκτίναξη της τιμής του οποίου έχει οδηγήσει πολλές εταιρίες να διακόψουν την παραγωγή τους.
Οι κατασκευαστές πρέπει κατόπιν να αποκτήσουν πιστοποιητικό CO2. Η τιμή του AdBlue αυξάνεται αφενός επειδή ανεβαίνουν οι τιμές των πρώτων υλών και αφετέρου επειδή πολλοί κατασκευαστές, λόγω των πιστοποιητικών CO2, περιόρισαν την παραγωγή τους.
Επιπλέον, οι “αγορές πανικού” επιδεινώνουν την κατάσταση.
Ο υπουργός Μεταφορών Αντρέας Σόιερ δήλωσε σήμερα ότι λαμβάνει “πολύ σοβαρά” υπ’ όψιν την προειδοποίηση του κλάδου των μεταφορών και τόνισε ότι κορυφαία προτεραιότητα αποτελεί η διατήρηση της ομαλής λειτουργίας της αλυσίδας εφοδιασμού.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ποιο είναι το θηριώδες αμερικάνικο fund Eaton Vance που μπήκε στην ΑΚΤΩΡ
- Χάρης Παμπούκης για τον Γιάννη Παράσχη: Υπόδειγμα σύγχρονου μάνατζερ
- Οταν η Κίμπερλι γοήτευσε τον Τασούλα, τι είπε με Γεραπετρίτη, η θύελλα των ΕΛΤΑ συνεχίζεται και ποιοι ευεργέτες είναι… Ταξίαρχοι
- ΕΛΤΑ: Το χρονικό της παραίτησης και η κλειστή σύσκεψη στο Μαξίμου – Ποιοι συμμετείχαν
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα
Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Ο Νίκος Τσάκος και η Σήλια Κριθαριώτη υποδέχθηκαν στο σπίτι τους τη νέα πρέσβη, με φόντο την Ακρόπολη
Γιατί έκαναν ράλι ΔΕΗ, ΕΛΠΕ και τράπεζες, ο Ψάλτης και το νέο πρόσωπο στην Alpha, τα ΕΛΤΑ και η πώληση για 1 ευρώ, στην αρένα ο Σκλήκας, τι τρέχει με την Ιόνιο Σχολή και ο συνοδός της Όλγας