• Business

    Lufthansa: Δεκτοί από το Ελεγκτικό Συμβούλιο οι όροι που έθεσε η Κομισιόν

    • NewsRoom
    Δύο αεροσκάφη της Lufthansa σε αεροδρόμιο


    Δεκτούς έκανε το Ελεγκτικό Συμβούλιο της Lufthansa τους όρους που έθεσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου η εταιρία να λάβει πακέτο στήριξης ύψους εννέα δισεκατομμυρίων από το γερμανικό κράτος.

    Επόμενο βήμα είναι η έγκριση του σχεδίου και από την έκτακτη Γενική Συνέλευση της αεροπορικής εταιρίας.

    Λίγες ημέρες πριν οι δύο πλευρές ανακοίνωσαν ότι κατάφεραν και να λύσουν τις διαφορές τους για το πακέτο στήριξης των 9 δισ. ευρώ, ανοίγοντας τον δρόμο για τη διάσωση του μεγαλύτερου ευρωπαϊκού αερομεταφορέα.

    Μετά από έντονες διαπραγματεύσεις, η Κομισιόν και η γερμανική κυβέρνηση συμφώνησαν η Lufthansa να μειώσει την παρουσία της στα αεροδρόμια της Φραγκφούρτης και του Μονάχου κατά τέσσερα αεροσκάφη σε καθένα.

    Η συμφωνία, η οποία όπως είπε η διοίκηση της αεροπορικής θα γίνει δεκτή, αφήνει έδαφος για την ανάπτυξη νέων ανταγωνιστών που θα θελήσουν να διεκδικήσουν κομμάτι από την πίτα του κυρίαρχου γερμανικού αερομεταφορέα μέσα στην ίδια την έδρα του.

    Ο συμβιβασμός έρχεται να βάλει τέλος σε μια κρίσιμη αναμέτρηση ανάμεσα στο ισχυρότερο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Αρχής που είναι επιφορτισμένη με τη διασφάλιση της νομιμότητας της διαδικασίας διάσωσης. Όλα αυτά καθώς ο οικονομικός αντίκτυπος της πανδημίας έχει οδηγήσει στην αύξηση των κρατικών ενισχύσεων σε πρωτοφανή επίπεδα, με τη Γερμανία να πρωτοστατεί δίνοντας 600 δισ. ευρώ σε μια προσπάθεια να οχυρώσει την οικονομία της.

    Σύμφωνα με τους όρους που έθεσε η ΕΕ, η αεροπορική θα κληθεί να παραδώσει 24 slots στο Μόναχο και άλλα 24 στη Φραγκφούρτη, όταν ξαναρχίσουν να λειτουργούν κανονικά τα αεροδρόμια. Τα slots αυτά θα δώσουν τη δυνατότητα σε κάποια άλλη, ανταγωνιστική εταιρεία να βάλει από τέσσερα αεροσκάφη σε κάθε αεροδρόμιο, τα οποία και θα μπορούν να πραγματοποιούν τρεις πτήσεις μετ’ επιστροφής ημερησίως.

    Υπάρχουν ωστόσο κάποιες προϋποθέσεις που αποτρέπουν στους ισχυρότερους δυνητικούς διεκδικητές των θέσεων αυτών -όπως η Ryanair- να εκμεταλλευτούν πλήρως την κατάσταση. Τους πρώτους 18 μήνες για παράδειγμα, τα slots αυτά θα μπορούν να τα πάρουν μόνο νέοι ανταγωνιστές στη Φραγκφούρτη και στο Μόναχο. Παρ’ όλα αυτά, με τον παγκόσμιο αεροπορικό κλάδο να βρίσκεται αυτήν την περίοδο σε φάση συρρίκνωσης, η πιθανότητα εισόδου μιας νέας εταιρείας στα εν λόγω αεροδρόμια μπορεί να είναι περιορισμένη.



    ΣΧΟΛΙΑ