array(0) {
}
        
    
Menu
-1.3%
Τζίρος: 389.14 εκατ.

Buy, Hold or Sell: Άμεση ανάλυση για ΑΒΑΞ, Alpha Bank, Πειραιώς, LAMDA, Motor Oil, ΟΠΑΠ, Apple, Amazon, Tesla

Comments

Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί παραδοσιακά κυρίαρχη δύναμη της οικονομίας της χώρας μας, αντιμετωπίζοντας αποτελεσματικά τις προκλήσεις σε διεθνές αλλά και σε εθνικό επίπεδο.

“Η ναυτιλία είναι ένας κλάδος που έχουμε την τάση να ξεχνάμε πολλές φορές, ενώ συμβάλει στο ΑΕΠ της χώρας τουλάχιστον κατά 12% ανάλογα με τη χρονιά”, επισήμανε ο Βασίλης Αντωνιάδης, Managing Director της Boston Consulting Group κατά την ομιλία του στο webinar που πραγματοποίησε πρόσφατα το Harvard Business School με θέμα «Η κατάσταση της ελληνικής οικονομίας μετά την πανδημία Covid-19- Τα επόμενα βήματα για την ανάκαμψη».

Αναλύοντας την εικόνα που παρουσιάζει ο κλάδος εν μέσω της πανδημίας αλλά και τις εκτιμήσεις της Boston Consulting Group για τις προοπτικές του, αναφέρθηκε στον τομέα των τάνκερ που ξεχωρίζει καθώς ευνοήθηκε από τις εξελίξεις στην αγορά πετρελαίου. Τα άφθονα αποθέματα του εμπορεύματος σε συνδυασμό με την μεγάλη υποχώρηση της τιμής του δημιούργησαν την ανάγκη για αποθήκευση και καθώς τα περιθώρια στη στεριά περιορίστηκαν, εκδηλώθηκε ζήτηση για μεγάλα τάνκερ που χρησιμοποιούνται για εν πλω αποθήκευση.

Μάλιστα το τελευταίο διάστημα η ζήτηση έχει κορυφωθεί, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία του Lloyd’s List Intelligence, περίπου 278,2 εκατομμύρια βαρέλια βρίσκονται σε 239 δεξαμενόπλοια αγκυροβολημένα, για 20 ή περισσότερες ημέρες. Επίσης, περίπου το 10% του παγκόσμιου στόλου των τάνκερ VLCC εκτιμάται ότι έχει δεσμευτεί για εν πλω αποθήκευση, καθώς επίσης και το 11% του συνόλου των suezmax τάνκερ και το 9,5% των aframax.

Αντίθετα, ο κλάδος ξηρού φορτίου και τα bulkers έχουν πληγεί από τον αντίκτυπο της βιομηχανικής επιβράδυνσης της Κίνας. Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Αντωνιάδη, μεσοπρόθεσμα με την προϋπόθεση ότι η Κίνα θα ανακάμψει και η παγκόσμια οικονομία θα βελτιωθεί από τα μέτρα τόνωσης, θα αυξηθεί η κίνηση και στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου.

Υπενθυμίζεται ότι την εκτίμηση για ανάκαμψη της συγκεκριμένης αγοράς από το δεύτερο εξάμηνο του 2020 και μετά, εξέφρασε πρόσφατα και η ισχυρή πλοιοκτήτρια Αγγελική Φράγκου, επικεφαλής του ομίλου Navios.

Ειδικότερα, επισήμανε ότι κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020, η ζήτηση χύδην ξηρού φορτίου για τα τρία μεγάλα εμπορεύματα, σιδηρομετάλλευμα, άνθρακα και σιτηρά προβλέπεται να ξεπεράσει το πρώτο εξάμηνο κατά περίπου 9%.

Όσον αφορά τον τομέα των containerships, αυτός έχει δεχθεί το μεγαλύτερο πλήγμα λόγω της πανδημίας, όπως τόνισε ο κ. Αντωνιάδης, καθώς εξαρτάται απόλυτα από το διεθνές εμπόριο. Ωστόσο, εκτίμησε ότι και στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων θα υπάρξει σύντομα ανάκαμψη.

Comments
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Να πώς οι αποτιμήσεις των τραπεζών θα αυξηθούν κατά $7 τρισ. σε πέντε χρόνια
Christoph Schweizer (Boston Consulting Group): Στόχος μας το μηδενικό αποτύπωμα ως το 2030
BCG – Εκθεση βιωσιμότητας 2022: Δέσμευση για μεγαλύτερο κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο πρίγκιπας Άντριου, ο Ρουβίκωνας και οι πέφτουλες
Δεν φταίει η Δημοκρατία — φταίει το θέατρό της
Μελίνα Τραυλού, Ιωάννα Προκοπίου, Μαρία Αγγελικούση: Οι 3 κυρίες της ναυτιλίας που άλλαξαν την απόφαση του ΙΜΟ
Reuters: Η ΕΕ επιδιώκει κοινή δήλωση που θα επιτρέψει τον έλεγχο του σκιώδους στόλου δεξαμενοπλοίων της Ρωσίας
Κωστής Ι. Φραγκούλης: Ποιος είναι ο εφοπλιστής που έγινε πρόεδρος σε κορυφαίο ναυτιλιακό θεσμό
Τζον Φρέντρικσεν: Ποιος είναι ο Big Wolf της παγκόσμιας ναυτιλίας, τα μεγάλα ρίσκα και η αυτοκρατορία των 18 δισ. δολ.
Υεμένη: Επλήγη από βλήμα δεξαμενόπλοιο με σημαία Καμερού ανοιχτά του Αντέν
Κικίλιας: «Η ναυτιλία χρειάζεται διεθνείς κανόνες αποδεκτούς από όλους και όχι τιμωρητικούς μηχανισμούς»
Νικόλας Πατέρας στο 27ο Marine Money: Τα ορόσημα της 40ετούς πορείας του στη ναυτιλία και η ανάπτυξη της Contships (video)
Το φεστιβάλ ΔΗΛΑRTΒΕΡΗ μεταφέρεται στις 26 Οκτωβρίου λόγω καιρικών συνθηκών