• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    O πόλεμος του Netflix με την αυτοκρατορία του Χόλιγουντ και οι “χρυσές” μεταγραφές


    Ο Peter Roth, επικεφαλής της Warner Bros Entertainment, γνωρίζει πλέον καλά ότι είναι η ώρα να ανοίξει το καρνέ των επιταγών του. Η Netflix, δεν σταματά να πολιορκεί τους κορυφαίους παραγωγούς σειρών και ταινιών ποσφέροντας τους περισσότερα χρήματα από όσα έχουν βγάλει ποτέ στο παρελθόν.

    Ο Ryan Murphy, δημιουργός του American Horror Story, αποχώρησε από την 21st Century Fox Inc. για ένα deal αξίας τουλάχιστον 240 εκατ. δολ. Αντίστοιχα, η πασίγνωστη Shonda Rhimes, δημιουργός του Grey’s Anatomy, έφυγε από τη Walt Disney Co. για ποσό άνω των 150 εκατ. δολ. Ο Roth, λοιπόν, είναι αποφασισμένος να μην αφήσει έναν από τους κορυφαίους παραγωγούς της Warner Bros, τον Greg Berlanti, να ακολουθήσει την ίδια πορεία.

    Ποιος είναι όμως ο Berlanti; Αρκεί να αναφέρουμε ότι αυτή την περίοδο παίζονται 15 show του δημιουργού, τα περισσότερα από οποιοδήποτε άλλο τηλεοπτικό παραγωγό ιστορικά, συμπεριλαμβάνομένων αρκετών προσαρμογών της DC Comics, όπως είναι το Supergirl και το Arrow που απευθύνονται σε νεαρούς και νεαρές τηλεθεάτριες. Ο Berlanti είναι πολύτιμος για τη Warner Bros., καθώς είναι ο εκτελεστικός παραγωγός στις επτά από τις 12 σειρές που θα παίζονται στην prime time αυτό το φθινόπωρο.

    Έτσι, δύο χρόνια πριν λήξει το συμβόλαιο του, ο Roth πρόσφερε στο 46χρονο παραγωγό συμβόλαια αξίας τουλάχιστον 400 εκατ. δολ. προκειμένου αυτός να παραμείνει στη Warner Bros. μέχρι το 2024.

    Τόσο ο Berlanti όσο και ο Roth αρνούνται να σχολιάσουν τη συμφωνία, η οποία θεωρείται μία από τις πιο προσοδοφόρες στην ιστορία του Χόλιγουντ. Παράλληλα, αποτελεί ένα σημάδι ότι τα παραδοσιακά στούντιο έχουν πλέον κουραστεί να χάνουν τους καλύτερους συνεργάτες λόγω του Netflix και περνούν στην αντεπίθεση.

    Ο Roth έβαλε μία νέα βάση για μία πρακτική που θα ακολουθήσουν και άλλοι. Η Lions Gate Entertainment Corp. βρίσκεται κοντά στην επίτευξη συμφωνίας αποκλειστικής συνεργασίας με τους παραγωγούς κωμικών σειρών Seth Rogen και Evan Goldberg χρησιμοποιώντας την ίδια προσέγγιση.

    Από την πλευρά της η Disney, μόλις ολοκληρώσει την απόκτηση της Fox, θα εστιάσει το ενδιαφέρον της στην εξασφάλιση των συνεργατών των οποίων τα συμβόλαια βρίσκονται κοντά στη λήξη τους, όπως ο παραγωγός του Family Guy, Seth MacFarlane και ο δημιουργός του Modern Family, Steven Levitan.

    Η επιδρομή του Netflix στο Χόλιγουντ ξεκίνησε με την Rhimes, δημιουργό του Scandal και του Grey’s Αnatomy. Η εταιρία της προσέφερε το καλύτερο deal της σταδιοδρομίας της, προκειμένου να εγκαταλείψει την ABC και να παράγει προγράμματα αποκλειστικά για τη συνδρομητική υπηρεσία της Netflix. Η Rhimes, με τον τρόπο αυτό κέρδισε την ευκαιρία να απελευθερωθεί και από τους περιορισμούς της συμβάτικής τηλεόρασης – όπου πολιτικά σχόλια, γυμνό και βωμολοχίες απαγορεύονται.

    Η αντίθετη άποψη

    Η συμφωνία αυτή σηματοδότησε και την άνοδο των οικονομικών συμφωνιών της βιομηχανίας.”Deals όπως αυτά του Murphy και της Rhimes είναι εξαιρετικά, λέει ο Chris Silbermann, ατζέντης της Rhimes. Υπάρχουν μόνο λίγοι παραγωγοί που μπορούν – ή κυρίως θέλουν – να παράγουν πολλές σειρές ταυτόχρονα. Η Rhimes έχει ήδη ανακοινώσει οκτώ διαφορετικά projects που έχει αναλάβει για την Netflix, ενώ ο Murphy έχει επτά παραγωγές. Για τους δημιουργούς που θέλουν απλώς να κάνουν ένα σήριαλ κάθε φορά και όχι μαζικές παραγωγές, το Netflix μπορεί να μην είναι η κατάλληλη συνεργασία. Παρόλο που παρέχει χρήματα και καλλιτεχνική ελευθερία, δίκτυα όπως το Home Box Office Inc. ισχυρίζονται ότι παρέχουν περισσότερη υποστήριξη σε κάθε βήμα του παραγωγού – από τις σημειώσεις για τα πρώιμα σενάρια μέχρι την τελειοποίηση ενός πιλοτικού επεισοδίου. Αυτός είναι ένας βασικός λόγος για τον οποίο ο  δημιουργός του Breaking Bad, Vince Gilligan παρέμεινε στη Sony Pictures όταν ήρθε η ώρα να επαναδιαπραγματευτεί το συμβόλαια του πριν από μερικούς μήνες.

    Ο Rogen και ο Goldberg, παραγωγοί των ταινιών Neighbors και Sausage Party, παρά το γεγονός ότι βρέθηκαν στο στόχαστρο της amazon και του Netflix που τους διεκδίκησε, ήθελαν ένα στούντιο που θα μπορούσε να προωθήσει τις ταινίες τους στις κινηματογραφικές αίθουσες. Αρχικά ήταν με τη Sony και τώρα βρίσκονται σε συζητήσεις με τη Lions Gate και με παραγωγούς που βοήθησαν τις προηγούμενες δουλειές τους να απογειωθούν.

    Πολλοί παραγωγοί φοβούνται ότι τα προγράμματά τους μπορεί να χαθούν εν μέσω όλης της ποικιλομορφίας και του μεγάλου αριθμού προγραμμάτων της Netflix και αναρωτιούνται αν οι εκπομπές τους θα είχαν μεγαλύτερη απήχηση στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα της παραδοσιακής τηλεόρασης. Ο ηθοποιός και συγγραφέας Jason Segel, ο οποίος πρωταγωνιστούσε για εννέα σεζόν στην κωμωδία του CBS, How I Met Your Mother, προτιμά η νέα του εκπομπή Dispatches from Elsewhere, να προβληθεί στη συμβατική τηλεόραση, ώστε να μπορεί να επωφεληθεί από την επιπλέον προσοχή που θα δίνεται στα νέα επεισόδια κάθε εβδομάδα.

    Ορισμένοι παραγωγοί βλέπουν το HBO ως την επιτομή της ποιότητας, όπου τα προγράμματα αντιμετωπίζονται περισσότερο ως τέχνη και λιγότερο ως εμπορικά προϊόντα. Ο Joss Whedon δημιουργός του Buffy the Vampire Slayer, υπέγραψε πρόσφατα με το HBO αντί για τη Netflix για την προβολή της νέας του τηλεοπτικής σειράς. “Ο αυξημένος όγκος σε άλλες πλατφόρμες έχει λειτουργήσει προς όφελός μας”, λέει ο Casey Bloys, επικεφαλής του προγραμματισμού στο HBO.

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ