• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Διώρυγα του Σουέζ


    Θετικά ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς στην πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 21-25 Μαΐου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, κατά 3.3 μονάδες (0.40%) ενισχύθηκε σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή η άνοδος ήταν η μικρότερη που έχει καταγραφεί σε εβδομαδιαία βάση από τα μέσα Φεβρουαρίου, καθώς η αίσθηση της αγοράς ήταν ήπια και ο αριθμός των ναυλώσεων μειωμένος.

    Παρόλα αυτά, η ζήτηση στις περισσότερες κατηγορίες παρέμεινε σε ικανοποιητικά επίπεδα, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, ένας αριθμός πλοίων ήδη βρίσκεται υπό διαπραγματεύσεις κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του αριθμού των ναυλώσεων το προσεχές διάστημα.

    Ειδικότερα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes και συγκεκριμένα στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία των 8500 TEU υπήρξαν πληροφορίες ότι δυο από τα λίγα διαθέσιμα πλοία ναυλώθηκε χωρίς όμως περισσότερες σχετικές αναφορές.

    Στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία μεταξύ 5000-7000 TEU το ενδιαφέρον των ναυλωτών παρέμεινε αυξημένο οδηγώντας τους ναύλους σε υψηλότερα επίπεδα, όπως ενδεικτικά φαίνεται από την επέκταση υπάρχουσας συμφωνίας στην Άπω Ανατολή σε πλοίο τύπου Sdari 4600 για περίοδο 8-10 μηνών με την ZIM στα $ 16,450 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Από την άλλη πλευρά, στην κατηγορία των Panamaxes, δεν υπήρξαν σχετικές αναφορές σε ναυλώσεις παρά μόνο πληροφορίες ότι κάποια πλοία βρίσκονται υπό διαπραγματεύσεις για επέκταση υφιστάμενων συμφωνιών.

    Παρόλα αυτά, οι ναύλοι στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία για την ώρα δείχνουν να κινούνται στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $13Κ ημερησίως και στα μεγαλύτερης χωρητικότητας στα μεσαία με υψηλά των $13Κ, ενώ η ζήτηση έχει διατηρηθεί σε ικανοποιητικά επίπεδα με σημάδια περαιτέρω βελτίωσης.

    Στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU, οι ανοδικές τάσεις της αγοράς συνεχίζονται παρά τα χαμηλά επίπεδα κινητικότητας σε σχέση με τις άλλες κατηγορίες πλοίων και με τους ναύλους να αναμένεται το προσεχές διάστημα να ξεπεράσουν τα επίπεδα των $13Κ ημερησίως, καθώς παρατηρείται έλλειψη διαθέσιμων πλοίων.

    Παράλληλα, αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά στα πλοία χωρητικότητας των 2800 TEU, καθώς το διαθέσιμο τονάζ έχει περιοριστεί αρκετά με αποτέλεσμα οι ναυλωτές να δυσκολεύονται να εξασφαλίσουν πλοία για να καλύψουν τις απαιτήσεις τους.

    Παράλληλα, στην γειτονική κατηγορία των 2500 TEU οι ναύλοι σε γενικές γραμμές εδραιώθηκαν στα επίπεδα των $12Κ με την διαθεσιμότητα σε τονάζ να έχει στενέψει και εφόσον η ζήτηση συνεχίσει να ενισχύεται αναμένεται να κινηθούν σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα.

    Επίσης, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 1700 TEU, οι ναύλοι κινήθηκαν σε ικανοποιητικά επίπεδα όπως ενδεικτικά φαίνεται από την ναύλωση πλοίου τύπου Aker 1700 στην Ασία για περίοδο 10-12 μηνών στα $ 11,450 ημερησίως, ενώ στον Ατλαντικό αναφέρθηκε συμφωνία σε πλοίο τύπου CSBC 1700 με την Hapag-Lloyd στην Μεσόγειο για περίοδο 6-8 μήνες στα $11Κ ημερησίως, ενδεικτικά επίπεδα της έλλειψης του διαθέσιμου τονάζ στην περιοχή.

    Τέλος, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 700-1100 TEU και συγκεκριμένα στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία η αίσθηση ήταν ότι η κινητικότητας της αγοράς έχει περιοριοστεί ειδικά στην Άπω Ανατολή, καθώς μερικά πλοία που αναμένεται να ολοκληρώσουν υφιστάμενες συμφωνίες δεν έχουν ακόμη ναυλωθεί.

    Αντίθετα, η αγορά του Ατλαντικού δείχνει περισσότερο ισορροπημένη σε σχέση με την προσφορά και την ζήτηση καθώς για παράδειγμα τα πλοία τύπου CV1100 το τελευταίο διάστημα ναυλώνονται στα μεσαία επίπεδα των $8Κ ημερησίως.

    Παρόλα αυτά, αξίζει να αναφερθεί η επέκταση ναύλωσης πλοίου τύπου Gdynia 1100 (με υψηλότερη ανυψωτική δυνατότητα σε σχέση με τα πλοία τύπου CV1100) στην Μεσόγειο για περίοδο 5-6 μηνών στα $ 9,250 ημερησίως.

    ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Χατζηπατέρας: Η Dorian LPG στο στόχαστρο της BW LPG

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χάρης Βαφειάς: Η νέα στρατηγική κίνηση της Stealth Maritime

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Προκοπίου: H κίνηση ματ του εφοπλιστή

     



    ΣΧΟΛΙΑ