• LIFE&STYLE

    Aνατροπή! Οι άνθρωποι αντικαθιστούν τα ρομπότ στην παραγωγή της Mercedes


    Έχουμε κατακλυστεί από ιστορίες με ρομπότ, που παίρνουν τις δουλειές μας. Οι μηχανές μπορούν να μάθουν νέες δεξιότητες, να απορρίψουν εντολές, που φαίνονται επικίνδυνες και υπερέχουν σε επαγγέλματα υπαλληλικών θέσεων.

    Αλλά η Mercedes-Benz αντιστέκεται σ’ αυτή την τάση: Η αυτοκινητοβιομηχανία καταργεί σταδιακά κάποια ρομπότ στην παραγωγή της και θα τα αντικαταστήσει με ανθρώπους.

    Ο Markus Schaefer, επικεφαλής της «Mercedes», δήλωσε στο Bloomberg ότι οι άνθρωποι είναι πιο κατάλληλοι για την εξατομίκευση που απαιτούν τα αυτοκίνητά τους.

    «Τα ρομπότ δεν μπορούν να ασχοληθούν στο βαθμό της εξατομίκευσης και τις πολλές εκδοχές που έχουμε σήμερα», είπε. «Εξοικονομούμε χρήματα και διασφαλίζουμε το μέλλον μας προσλαμβάνοντας περισσότερους ανθρώπους».

    Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα ρομπότ δημιουργούν ένα φτηνό εργατικό δυναμικό για τις επαναλαμβανόμενες εργασίες, ο Schaefer εξηγεί ότι δεν είναι τόσο χρήσιμα στην προσαρμογή της διαδικασίας των προδιαγραφών του κάθε αυτοκινήτου. Έτσι, το σχέδιο για τη Mercedes είναι να κατασκευάζει αυτοκίνητα χρησιμοποιώντας μικρότερα ρομπότ που θα εργάζονται μαζί με ανθρώπους. Άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των BMW και Audi, έχουν παρόμοια σχέδια για να επιτρέψουν στους ανθρώπους και τα ρομπότ να εργαστούν μαζί, σύμφωνα με το Bloomberg.

    Αν και τα ρομπότ γίνονται συνεχώς όλο και πιο προηγμένα, εξακολουθούν να υπάρχουν πολλοί λόγοι για μια ανθρώπινη προσέγγιση στην παραγωγή. Ο Peter McOwan, καθηγητής της επιστήμης των υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο Queen Mary του Λονδίνου, λέει στο Quartz  ότι οι άνθρωποι εξακολουθούν να έχουν συχνά ανώτερες ικανότητες, ακόμη και στη γραμμή παραγωγής.

    Οι άνθρωποι γενικά έχουν καλύτερη όραση, για παράδειγμα, ενώ τα ρομπότ αγωνίζονται να προσαρμοστούν με τις αλλαγές στο φωτισμό, τις σκιές, ή την αναγνώριση αντικειμένων από διάφορες κατευθύνσεις και αποστάσεις.

    Έχουμε επίσης το πλεονέκτημα της εξειδικευμένης μυρωδιάς και της αίσθησης της ακοής, προσθέτει ο McOwan. Οι άνθρωποι μπορούν να μυρίσουν κάτι, που καίγεται και να αναγνωρίσουν πότε ακούγεται ένα προειδοποιητικό σήμα. Και μπορούμε να βγάζουμε συμπεράσματα. Για παράδειγμα, ένας ήχος γρατζουνίσματος σημαίνει ότι ένα αντικείμενο δεν εφαρμόζει σωστά.

    Οι άνθρωποι έχουν επίσης ευέλικτα χέρια για να μπαίνουν σε μικρούς χώρους και να μπορούν να προσαρμόζονται στις διάφορες πιέσεις, που απαιτούνται, π.χ. για να κρατήσουν ένα αυγό ή να σηκώσουν ένα τούβλο, ενώ τα ρομπότ ακόμα δεν έχουν μια τέτοια ποικιλία δεξιοτήτων ενσωματωμένη σε ένα σύστημα.

    Αλλά ακριβώς επειδή οι άνθρωποι έχουν ορισμένα πλεονεκτήματα τώρα δεν σημαίνει ότι θα είναι για πάντα. Ο McOwan επισημαίνει ότι η νέα αναπτυσσόμενη γενιά των ρομπότ είναι πολύ καλύτερα εξοπλισμένη για να μιμείται την ανθρώπινη συμπεριφορά.

    Ωστόσο, θα χρειαστεί αρκετός χρόνος πριν τεθούν αυτά τα ρομπότ σε εργασία.

    «Είναι ακόμα λίγο μακριά από το να χρησιμοποιηθούν στον άγριο και ενδιαφέροντα κόσμο της κατασκευής, και σαφώς χρειάζονται πολλές δοκιμές στον πραγματικό κόσμο τόσο για την ποιότητα όσο και για τη συνέπεια της απόδοσης σε πολύπλοκες και ευέλικτες καταστάσεις του πραγματικού κόσμου», λέει ο McOwan. «Υπάρχουν ζητήματα για τη διασφάλιση κατάλληλων επιπέδων ασφάλειας επίσης, και αυτά τα ρομπότ θα είναι πιο ακριβά από ό,τι οι άνθρωποι στην αρχή».

    Έτσι, οι άνθρωποι μπορούν να διατηρήσουν τις δουλειές τους στη γραμμή παραγωγής για μερικά ακόμη χρόνια, αν και είναι απίθανο τέτοιοι ρόλοι να διατηρήσουν μια ισόβια καριέρα.

     



    ΣΧΟΛΙΑ