ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Xclusiv: Πρώτοι οι Έλληνες εφοπλιστές στις πωλήσεις με 139 πλοία και δεύτεροι στις αγορές με 126 πλοία
Επιφυλακτική ως προς τις προσδοκίες της για την ανάκαμψη στην αγορά του ξηρού φορτίου παραμένει η Stifel, προβλέποντας ότι η ενίσχυση της ζήτησης δεν θα είναι τόσο μεγάλη που να οδηγήσει σε θεαματική αύξηση των τιμών στην αγορά.
“Με την αγορά του ξηρού φορτίου να έχει επιστρέψει τώρα σε μία φαινομενικά λεπτή ισορροπία, αλλά κατά την άποψή μας χωρίς να έχει την ικανότητα ενός ισχυρού ράλι πυροδοτούμενου από τη ζήτηση, πιστεύουμε πως οι επενδυτικές ευκαιρίες πιθανόν να είναι μικρότερες και παροδικές”, εκτιμά ο Ben Nolan, αναλυτής της Stifel.
Όπως εξηγεί ο ίδιος, η προβλεπόμενη αύξηση της ζήτησης κατά 2-3% ετησίως είναι πολύ χαμηλότερη από το 7% που εκτιμάται ότι είναι απαραίτητο για να “σφίξει” η πλευρά της προσφοράς και να υπάρχει πρόσφορο έδαφος για μεγάλη άνοδο των τιμών.
Ο Nolan σημειώνει επίσης ότι το 2018 η αύξηση από την πλευρά της προσφοράς θα είναι κάτω από το 2%, όμως αν οι παραγγελίες νέων πλοίων ενισχυθούν και ο ρυθμός των διαλύσεων επιβραδυνθεί, τότε το ποσοστό αυτό μπορεί να φτάσει και το 5% τα επόμενα χρόνια, προκαλώντας επιπρόσθετες πιέσεις στην αγορά.
Η γενική εκτίμηση του Nolan είναι ότι οι τιμές των ναύλων στην αγορά του ξηρού φορτίου θα είναι “λογικές αλλά όχι αξιοσημείωτες” στη διάρκεια της ανάκαμψης της αγοράς.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο εφοπλιστής Κρίτων Λεντούδης ανοίγει πόλεμο με την Λιβύη: Τι μηνύματα στέλνει στους Έλληνες πλοιοκτήτες
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Β. Μαρινάκης: Αναβαθμίζει την Capital Product ο οίκος Moody’s
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ποιόν είδε ο Αδωνις στον Λευκό Οίκο, πότε πιάνει δουλειά ο Πιέρρ, ποιος υπουργός κερνάει κρασάκι, το dogfight στο Αιγαίο και το άγριο beef στη Βουλή
- Άδωνις Γεωργιάδης – ΗΠΑ: Πολλές κλινικές μελέτες έρχονται στην Ελλάδα – Με ποιες εταιρείες έγιναν επαφές
- Η ακρίβεια ως κληρονομιά: Lange & Söhne Lange 1 Daymatic HONEYGOLD®
- Έλλη Ιωάννου: Bliss, Asshole, το σουρεάλ στη σύγχρονη γλώσσα