ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ολοκληρώνονται επιτέλους οι διαπραγματεύσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την Hellenic Train, καθώς υπογράφεται, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν το θέμα, η πολυπόθητη σύμβαση που θα ενισχύσει τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου.
Η σύμβαση μεταξύ της ιταλικής θυγατρικής και του ελληνικού δημοσίου, προβλέπει μεταξύ άλλων, ότι η ιταλική σιδηροδρομική εταιρεία θα φέρει στις ράγες του ελληνικού σιδηροδρόμου 23 νέα τρένα.
Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Μάιο υπεγράφη το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ του ελληνικού υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του ιταλικού κρατικού ομίλου Ferrovie dello Stato, στον οποίο ανήκει η Hellenic Train, το οποίο προβλέπει επενδύσεις ύψους 760 εκατομμυρίων ευρώ συνολικά και από τις δύο πλευρές.
Όπως ανέφερε τότε και σε σχετική ανακοίνωση της Hellenic Train, πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες και πιο κομβικού χαρακτήρα επενδύσεις, που πραγματοποιούνται στον κλάδο των μεταφορών στην Ελλάδα.
Επίσημη ενημέρωση για την υπογραφή της σύμβασης αναμένεται να υπάρξει από το υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μέσα στις επόμενες ώρες.
Διμερείς δεσμεύσεις
Σύμφωνα με το μνημόνιο συνεργασίας, ο ιταλικός όμιλος δεσμεύθηκε να προβεί σε επενδύσεις ύψους 360 εκατομμυρίων ευρώ για την αγορά συνολικά 23 τρένων, 8 υπεραστικών ταχείας κυκλοφορίας και 15 προαστιακού τύπου, αλλά σύγχρονων αμαξοστασίων ώστε να εξασφαλιστεί η μακροχρόνια συντήρησή τους.
Μεταξύ άλλων η Hellenic Train συμφώνησε στην πρόσληψη του προϊστάμενου αμαξοστοιχίας με δικές της δαπάνες και ταυτόχρονα δεσμεύτηκε να φέρει στην Ελλάδα υπερσύγχρονο κέντρο εκπαίδευσης για τους εργαζομένους της.
Εχέγγυα αξιοπιστίας για το μνημόνιο συνεργασίας αποτέλεσαν η υπογραφή των συμβάσεων για τα σιδηροδρομικά και οδικά έργα σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα, που ήταν και το σημαντικότερο αίτημα της Hellenic Train κατά τη διάρκεια των συνεχών της διαπραγματεύσεων των τελευταίων μηνών με την ελληνική κυβέρνηση, όπως επίσης και η υπογειοποίηση των Σεπολίων, η εγκατάσταση του ETCS, οι νέες δικλείδες ασφαλείας που προβλέπει το νομοσχέδιο, όπως το Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας και το σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού τρένων, αλλά και τα μέτρα αποτροπής των δολιοφθορών στο δίκτυο.
Η Ελλάδα έχει αναλάβει τη δέσμευση της υποδομής δικτύου με έργα 400 εκατ. ευρώ
Οι δεσμεύσεις του ομίλου Ferrovie dello Stato αποτυπώνονται στη νέα αναθεωρημένη σύμβαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την Hellenic Train, με ρήτρες για τα χρονοδιαγράμματα.
«H συμφωνία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θέτει τις βάσεις για την ανάπτυξη του νέου επενδυτικού μας προγράμματος για τις σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ελλάδα» είχε δηλώσει μεταξύ άλλων ο Roberto Rinaudo, CEO της Hellenic Train, προσθέτοντας στη συνέχεια «Η υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού της Hellenic Train αναμένεται να έχει σημαντικά οφέλη τόσο για τις επιβατικές όσο και τις εμπορευματικές μεταφορές, με πολλαπλασιαστικά οφέλη για την ελληνική οικονομία».
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τις εξαγγελίες της ελληνικής κυβέρνησης μέχρι το 2027, θα έχει αλλάξει η εικόνα όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς και ο ελληνικός σιδηρόδρομος θα είναι ασφαλής και θα έχει εκσυγχρονιστεί πλήρως.
Γερμανοϊσπανική μονομαχία για τη θέση του τεχνικού συμβούλου στον ΟΣΕ
Όπως έχουμε ήδη αναφέρει σε προηγούμενα δημοσιεύματα, σε «μονομαχία» μεταξύ Γερμανών και Ισπανών εξελίσσεται η αναδοχή της θέσης του technical manager στον ΟΣΕ, με τις προτάσεις της γερμανικής σιδηροδρομικής εταιρείας Deutsche Bahn και της ισπανικής Adif να είναι οι επικρατέστερες, πιο ολοκληρωμένες και οι πιο συμφέρουσες οικονομικά, όπως αναφέρουν στο mononews.gr πηγές με γνώσεις επί του θέματος.
Σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής για τη θέση του τεχνικού συμβούλου έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους οι σιδηροδρομικές εταιρείες τεσσάρων χωρών: της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ισπανίας και της Ελβετίας. Ως γνωστόν, βασική επιδίωξη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να φτάσει στον ελληνικό σιδηρόδρομο η τεχνογνωσία και η καινοτομία άλλων ευρωπαϊκών χωρών, δίνοντας στην Ελλάδα τη δυνατότητα να εκμεταλλευτεί τη γεωγραφική της θέση και να γίνει πόλος έλξης νέων επενδυτών και σοβαρή εναλλακτική στα λιμάνια της Ευρώπης.
Άλλωστε, με τη θέση του τεχνικού συμβούλου να διεκδικείται από 4 χώρες του εξωτερικού, ο ελληνικός σιδηρόδρομος προσελκύει το ενδιαφέρον ολοένα και περισσότερων Ευρωπαίων Εταίρων, γεγονός που προμηνύει ιδιαίτερα θετικές εξελίξεις για την ελληνική πλευρά.
Υπενθυμίζεται ότι η ελληνική κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουν υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας τόσο με τους Γερμανούς (2024), όσο και με τους Ισπανούς (2025). Στόχος του μνημονίου με τη Γερμανία είναι να τεθούν οι βάσεις για μεταφορά τεχνογνωσίας και συμπράξεις για ανάπτυξη και αναβάθμιση του ελληνικού σιδηρόδρομου στα πρότυπα και με μεθόδους των γερμανικών δικτύων.
Παράλληλα, όσον αφορά στο μνημόνιο με την Ισπανία, η ισπανική πλευρά έχει εκδηλώσει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον για έργα υποδομών και μεταφορών στην Ελλάδα συζητώντας, παράλληλα τη δυνατότητα υπερβάσεων σε υφιστάμενες επενδύσεις από ισπανικές εταιρείες.
Διαβάστε επίσης
Τζιτζικώστας: Το καλοκαίρι του 2026 η χώρα μας θα παραλάβει δύο υπερσύγχρονα τρένα
Πράσινη μετάβαση σε αεροδρόμια, λιμάνια, τρένα και μετρό