Στους οδηγούς ταξί που «ταλαιπωρούν τους πολίτες της Αθήνας ενώ ταυτόχρονα ζητούν αυξήσεις στα κόμιστρα», αναφέρθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

«Δεν γίνεται να εκβιάζουν τους Αθηναίους και να μην παραδέχονται ότι πίσω από κλειστές πόρτες ζητούν αυξήσεις», τόνισε χαρακτηριστικά, σε συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ

1

Η συζήτηση άνοιξε με αφορμή την εκλογή του Κυριάκου Πιερρακάκη στην προεδρία του Eurogroup. Ο κ. Κυρανάκης σημείωσε πως «το ίδιο όργανο πριν από δέκα χρόνια ήταν έτοιμο να μας σπρώξει στο Grexit» και πως η ανάδειξη Έλληνα υπουργού στην κορυφή της νομισματικής ένωσης αποτελεί αποτέλεσμα «μιας εξαετούς δουλειάς που άφησε οριστικά πίσω την Ελλάδα της κρίσης». Σύμφωνα με τον ίδιο, οι θυσίες των πολιτών αποδίδουν καρπούς, με την ανάπτυξη πλέον ορατή στην καθημερινότητα.

Αναφερόμενος στον προϋπολογισμό, σχολίασε πως χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία και η Ισπανία αντιμετωπίζουν δυσκολίες έγκρισης λόγω μέτρων λιτότητας, ενώ η Ελλάδα προχωρά σε «μεγάλες μειώσεις φόρων», από τις οποίες –όπως είπε– οι πολίτες θα δουν άμεσα βελτίωση σε μισθούς και συντάξεις από τον Ιανουάριο.

«Πρέπει να ελέγχεται ποιος παίρνει χρήματα και γιατί»

Η συζήτηση μεταφέρθηκε στα αγροτικά μπλόκα, με τον υπουργό να τονίζει ότι η κυβέρνηση στηρίζει όσους παράγουν πραγματικά, αλλά δεν μπορεί να συνεχιστεί ένα καθεστώς που έχει ήδη προκαλέσει έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας και πρόστιμα για τη χώρα.

«Αν το αίτημά τους είναι να μείνουμε όπως πριν, αυτό δεν γίνεται. Πρέπει επιτέλους να ελέγχεται με διαφάνεια ποιος λαμβάνει ενισχύσεις», είπε, προειδοποιώντας πως αν διατηρηθεί το παλιό σύστημα, «τα χρήματα τελειώνουν».

Για τις επιπτώσεις των κινητοποιήσεων, εξέφρασε αισιοδοξία ότι η πρόσφατη συνάντηση Κρητικών αγροτών με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη μπορεί να αποτελέσει βάση αποκλιμάκωσης.

Πρόστιμα στη CAF για καθυστερήσεις στο έργο του Μετρό

Ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε και στο νέο πρόστιμο 3,8 εκατ. ευρώ που επέβαλε η ΣΤΑΣΥ στην ισπανική εταιρεία CAF S.A. για καθυστερήσεις στην αναβάθμιση των 14 παλαιότερων συρμών της Γραμμής 1.

Όπως είπε, τέτοια πρόστιμα «δεν συνηθίζονται, αλλά θα εισπραχθούν κανονικά», ενώ υπενθύμισε ότι και άλλες εταιρείες λεωφορείων έχουν δεχθεί αντίστοιχες κυρώσεις. Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ότι ο πρώτος συρμός θα παραδοθεί τον Μάρτιο, με έναν νέο συρμό να παραδίδεται κάθε μήνα, εφόσον δεν υπάρξουν νέες καθυστερήσεις.

Υπενθυμίζεται ότι αυτό είναι το δεύτερο πρόστιμο που επιβάλλεται στην CAF για τον ίδιο λόγο, μετά το αρχικό ποσό των 45.377,75 ευρώ που είχε επιβληθεί νωρίτερα εντός του έτους.

 

Διαβάστε επίσης 

Συντάξεις, επιδόματα και δώρα Χριστουγέννων: Πότε θα πληρωθούν χιλιάδες συνταξιούχοι, άνεργοι, εργαζόμενοι

Θεμιστοκλέους: Στις 4 ώρες ο χρόνος αναμονής στα επείγοντα – Βελτιώσεις σε υποδομές και προσωπικό

YΠΑΑΤ: Πώς μπορούν να κάνουν διορθώσεις και ενστάσεις οι αγρότες για τις επιδοτήσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ