Ο ναυτιλιακός κολοσσός της Γερμανίας Hapag-Lloyd υπέβαλε προσφορά για την εξαγορά της Zim Integrated Shipping Services, η οποία είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή θαλάσσιων μεταφορών του Ισραήλ.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η προσφορά αυτή βρίσκεται ακόμη στα αρχικά στάδια και οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των εταιρειών δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει.

1

Υπενθυμίζεται ότι η Hapag-Lloyd κατέχει το 7,4% της παγκόσμιας αγοράς μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, κατατάσσοντας την, πέμπτη παγκοσμίως όσον αφορά την προσφερόμενη χωρητικότητα σε TEU.

Η Zim βρίσκεται στην ένατη θέση με μερίδιο αγοράς 2,5%.

Ενδιαφέρον για την ΖΙΜ, έχουν δείξει και οι δύο κορυφαίες στον κλάδο των κοντέινερ, η MSC, η οποία έχει μερίδιο αγοράς 20,2% όσον αφορά τη χωρητικότητα και η Maersk με το 14,3%,.

Επισημαίνεται ότι η κεφαλαιοποίηση της ΖΙΜ είναι σήμερα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια.

Το ενδιαφέρον για αυτήν τη συναλλαγή προέκυψε αφότου ο Eli Glickman, Διευθύνων Σύμβουλος της Zim από το 2017, υπέβαλε προσφορά για την εξαγορά της εταιρείας μαζί με τον μεγιστάνα της ναυτιλίας Rami Ungar, και το διοικητικό συμβούλιο της Zim αποφάσισε να διερευνήσει και άλλες επιλογές.

Η ευκαιρία προέκυψε μετά την πώληση του μεριδίου της στην Zim από τον πρώην μέτοχο που ασκούσε τον έλεγχο, Kenon Holdings, ο οποίος ελέγχεται από τον Idan Ofer.

Η επιτροπή εργαζομένων της Ζιμ εξέφρασε την έντονη αντίθεσή της στην κίνηση της Hapag-Lloyd, της οποίας οι κύριοι μέτοχοι περιλαμβάνουν την Qatar Holding LLC (12,3%), μια θυγατρική της Qatar Investment Authority και το σαουδαραβικό κρατικό επενδυτικό ταμείο PIF (10,2%).

«Η εξαγορά της ZIM από την Hapag-Lloyd, η οποία ελέγχεται από το Κατάρ και τη Σαουδική Αραβία, αποτελεί άμεση απειλή για την ασφάλεια της χώρας», δήλωσε στο ο Oren Ksafim, πρόεδρος της επιτροπής εργαζομένων της Zim . «Κατά τη διάρκεια της αντεπίθεσης των «Σιδερένιων Σπαθιών», όταν η Maersk, η MSC και όλες οι ξένες ναυτιλιακές εταιρείες εγκατέλειψαν το Ισραήλ, μόνο η Zim συνέχισε να παραδίδει τρόφιμα, φάρμακα και πυρομαχικά, σώζοντας τη χώρα».

Οι εργαζόμενοι προσθέτουν επίσης: «Το 98% του ισραηλινού εμπορίου διεξάγεται δια θαλάσσης. Εάν το ZIM πέσει στα χέρια του Κατάρ και της Σαουδικής Αραβίας, θα απομονωθούμε στη θάλασσα στον επόμενο πόλεμο. Δεν έχουμε ανοιχτά χερσαία σύνορα. Η θάλασσα είναι η σανίδα σωτηρίας μας. Το κράτος κατέχει μια χρυσή μετοχή που του επιτρέπει να μπλοκάρει τη συμφωνία. Καλούμε τον Υπουργό Μεταφορών και την κυβέρνηση να την επικαλεστούν αμέσως και να αποτρέψουν την πώληση. Δεν πρόκειται απλώς για άλλη μια οικονομική συμφωνία. Πρόκειται για το αν θα έχουμε προμήθειες κατά τη διάρκεια του επόμενου πολέμου».

 

Διαβάστε επίσης 

Drewry: Με αύξηση 7% οι τιμές στη διακίνηση των κοντέινερ

Επίσκεψη της Πρεσβείας των ΗΠΑ στο Λιμάνι Ηρακλείου Συνάντηση με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ο.Λ.Η.

Diana Shipping ( Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα από ναυλώσεις πλοίων 12,60 εκατομμύρια δολάρια