Με πρωτοβουλία της Διοίκησης της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με εκπροσώπους πολιτικών κομμάτων προκειμένου να τους ενημερώσει για τα Ναυτεργατικά προβλήματα μπροστά στην επικείμενη απεργιακή κινητοποίηση που πρόκειται να εξαγγείλει η Ένωσή μας στην κατηγορία των RO/RO .

Από τα κοινοβουλευτικά κόμματα που προσκλήθηκαν πήραν μέρος: το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, ο ΣΥΡΙΖΑ, η ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ, το ΚΙΝΗΜΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ καθώς επίσης και το ΜΕΡΑ25.

1

Χαιρετιστήριο μήνυμα έστειλε εκ μέρους της ΠΛΕΥΣΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ η Πρόεδρος Ζωή Κωνσταντοπούλου, η οποία εξέφρασε την στήριξή της στα αιτήματα και στον αγώνα της ΠΕΝΕΝ και του κλάδου που εκπροσωπεί στα καράβια.

Προσκλήθηκαν και δεν έλαβαν μέρος η ΝΔ και το ΚΚΕ.

Στην σύσκεψη ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Αντώνης Νταλακογιώργος, αναφέρθηκε στο ιστορικό της εμφάνισης και ανάπτυξης των πλοίων RO/RO στην χώρα μας, στην θεαματική αύξηση των τελευταίων χρόνων στις εμπορευματικές μεταφορές που αυτά πραγματοποιούν, μεταφέροντας εμπορεύματα που μεταξύ των άλλων περιλαμβάνονται και εξαιρετικά επικίνδυνα φορτία, όπως είναι πετρέλαιο, βενζίνη, υγραέριο, οξυγόνο, κρασιά, χορτάρια, χημικά κ.α.

Η ΠΕΝΕΝ έχει αναδείξει τα τελευταία χρόνια όλα τα βασικά προβλήματα στην κατηγορία αυτή των πλοίων όπως:

Την επείγουσα αναπροσαρμογή στην επάνδρωση (οργανική σύνθεση) των πλοίων, σύμφωνα με τις πραγματικές τους ανάγκες και όχι όπως ισχύει σήμερα η οργανική σύνθεση να είναι η ίδια με αυτή της φορτηγού Ναυτιλίας.

Τα RO/RO, επισήμαναν οι ομιλητές της ΠΕΝΕΝ, δεν έχουν την παραμικρή σχέση με τα φορτηγά πλοία και διαφέρουν όσο η μέρα με την νύχτα σε ότι έχει σχέση με τις συνθήκες και τους ρυθμούς εργασίας, με τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις του πληρώματος, και από αυτήν την άποψη συνιστούν παραλογισμό του χειρίστου είδους τα κριτήρια που εξισώνουν τις συνθέσεις των πλοίων αυτών.

Η υπογραφή ΣΣΕ, η οποία πρέπει να είναι αντίστοιχη με τα ισχύοντα στην Ακτοπλοΐα, η θέσπιση και κατοχύρωση επιδόματος επικίνδυνης εργασίας (όπως ισχύει στα δεξαμενόπλοια, τα LNG κ.λ.π)

Η κατοχύρωση δύο ρεπό εκτός πλοίων (δύο 24ωρα) τον μήνα για όλα τα πληρώματα, καθώς επίσης την ουσιαστική αναπροσαρμογή στα γκαραζιάτικα και στα επικίνδυνα φορτία.

Ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι τα πλοία αυτά σήμερα έχουν σχεδόν διπλάσια οργανική σύνθεση από αυτή που προβλέπει η νομοθεσία!!

Τα αναφερόμενα προβλήματα αποτελούν μέρος των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι Ναυτεργάτες σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και είναι αποτέλεσμα της αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης της ΝΔ (και των προηγούμενων) που θέτει υπεράνω όλων, όχι την ασφάλεια και τα εργατικά δικαιώματα, αλλά την ανταγωνιστικότητα και κερδοφορία των εφοπλιστών.

Τεράστια ευθύνη, όπως τονίστηκε, έχει ο Υπουργός Ε.Ν, ο οποίος νυχθημερόν ασχολείται (εντός και εκτός Ελλάδας) προβάλλοντας τις εφοπλιστικές θέσεις και αξιώσεις, έχει απαξιώσει τα Ναυτεργατικά προβλήματα, κηρύσσοντας την ΠΕΝΕΝ ως ανεπιθύμητη να συζητήσει μαζί της….

Οι εκπρόσωποι των κομμάτων στην τοποθέτησή τους επεσήμαναν ότι τα προβλήματα αυτά είναι σοβαρά, τα αιτήματα δίκαια και ο αγώνας της ΠΕΝΕΝ πρέπει να δικαιωθεί.

Οι εκπρόσωποι του κάθε κόμματος έκαναν τις δικές τους ιδιαίτερες επισημάνσεις, ενώ όλοι τους χαιρέτησαν την πρωτοβουλία της ΠΕΝΕΝ να τους ενημερώσει αναλυτικά για τα Ναυτεργατικά προβλήματα ενόψει της απεργίας της στην κατηγορία των πλοίων RO/RO.

Με την ολοκλήρωση της σημερινής σύσκεψης η ΠΕΝΕΝ αύριο θα προχωρήσει σε ανάλογη ενημέρωση εργατικών Σωματείων, φορέων των νησιών, οδηγών και ιδιοκτητών φορτηγών οχημάτων, συλλογικοτήτων και οργανώσεων με σκοπό να εκφραστεί η μέγιστη αλληλεγγύη στον δίκαιο αγώνα μας.

 

Διαβάστε επίσης 

Η MSC πήρε πέντε επιβατηγά πλοία της Moby σε πλειστηριασμό με 229,9 εκατ. ευρώ

Βασίλης Κικίλιας: «Νέο νομοσχέδιο για μηχανισμό ελέγχου και ασφάλειας σε λιμάνια και πλοία»

Μαύρη Θάλασσα: 250% αυξήθηκαν τα ασφάλιστρα μετά τις επιθέσεις στα δεξαμενόπλοια