Ο τομέας των πολύ μεγάλων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού (VLCC) εισήλθε σε μια περίοδο ηπιότερης δραστηριότητας από τα τέλη Νοεμβρίου έως τις αρχές Δεκεμβρίου, χάνοντας τη δυναμική που είχε σημειωθεί στα μέσα Νοεμβρίου, καθώς η αγορά προσαρμοζόταν, επισημαίνει ο Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος της Breakwave Advisors.

Παρότι ο Αραβικός Κόλπος (AG) διατήρησε αρχικά θετικό κλίμα και υγιή ζήτηση, η διεύρυνση της λίστας διαθέσιμων πλοίων και η υποχώρηση των φορτώσεων προς το τέλος του μήνα ενίσχυσαν τη διαπραγματευτική θέση των ναυλωτών, οδηγώντας σε σταδιακή εξασθένηση των ναύλων, χωρίς όμως απότομη διόρθωση.

1

Αντίστοιχα, η αγορά της Δυτικής Αφρικής κινήθηκε σε πιο συγκρατημένο ρυθμό, με τους συμμετέχοντες να αναμένουν νέα φορτία για να καθορίσουν τις μελλοντικές τιμές, μετά τη σαφή επιβράδυνση που καταγράφηκε στον Αραβικό Κόλπο.

Παρά αυτή τη βραχυπρόθεσμη επιβράδυνση, τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς παραμένουν υποστηρικτικά, λόγω των αυξημένων ποσοτήτων πλωτής αποθήκευσης, των ισχυρών ροών από τον Ατλαντικό προς την Ασία και της συνεχούς ζήτησης για μεταφορές μεγάλης απόστασης που συνδέονται με το μοντέλο προσφοράς των χωρών του OPEC+.

Το βασικό ερώτημα είναι κατά πόσο η τρέχουσα κάμψη αποτελεί μία προσωρινή παύση ή την αρχή μιας καθοδικής πορείας. Ένα εξαιρετικά απίθανο, αλλά δυνητικά καθοριστικό για την αγορά, ενδεχόμενο μιας ειρηνευτικής συμφωνίας μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας θα μπορούσε επίσης να μεταβάλει ριζικά τις ισορροπίες των VLCC, επαναφέροντας σημαντικούς όγκους πετρελαίου σε ευρωπαϊκές, μικρότερης απόστασης, διαδρομές και αποδυναμώνοντας το βασικό μοχλό κερδοφορίας των μακρινών ταξιδιών.

Προς το παρόν, τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς των tankers παραμένουν ισχυρά, ενισχυμένα από την αύξηση των ροών πετρελαίου λόγω των σταδιακών αυξήσεων παραγωγής του OPEC και του ελάχιστου ρυθμού ανάπτυξης του στόλου.

Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).

Διαβάστε επίσης:

Η Hyundai Heavy Industries ενοποιεί τα ναυπηγεία της με στόχο να κατασκευάζει κάθε χρόνο πλοία αξίας 25 δισ. δολαρίων

Safe Bulkers (Πόλυς Β. Χατζηιωάννου): Επαναγορά 10 εκατ. μετοχών

Σάρωσαν οι Κινέζοι στις αγορές πλοίων αυτή την εβδομάδα