Η Audi ενισχύει τη γκάμα κινητήρων των Audi Q5 και Audi A6 με έναν νέο, εξακύλινδρο V6 TDI 3.0lt, απόδοσης 220 kW (299 PS) και 580 Nm ροπής.

Για πρώτη φορά, η υβριδική τεχνολογία προσφέρει έως 18 kW (24 PS) επιπλέον ισχύος καθώς συνδυάζεται με έναν ηλεκτρικά υποβοηθούμενο συμπιεστή. Το σύστημα MHEV plus αποτελεί την πιο εξελιγμένη μορφή μερικής ηλεκτροκίνησης της Audi, βασισμένο σε τρία στοιχεία: ηλεκτροκινητήρα, εκκίνηση με ιμάντα και μπαταρία LFP. O ηλεκτροκινητήρας υποβοηθά προσθέτοντας έως 230 Nm ροπής και 18 kW (24 PS) στις χαμηλές στροφές. Κατά την επιβράδυνση, το σύστημα ανακτά έως 25 kW ενέργειας, αξιοποιώντας κάθε φάση λειτουργίας για να βελτιώσει τη συνολική αποδοτικότητα του συστήματος κίνησης.

1

Drivetrain of the Audi A6 3.0 V6 TDI quattro ultra with 48-volt MHEV system. Main components displayed: 48-volt battery, DC/DC converter, belt-driven starter generator, electrically powered compressor (EPC), and wiring harness for the 48-volt network.

Στο νέο υβριδικό σύστημα του V6 TDI, τρεις μονάδες συνεργάζονται για να προσφέρουν έναν εντελώς διαφορετικό, πιο δυναμικό χαρακτήρα. Για πρώτη φορά σε πετρελαιοκινητήρα TDI, ο συμπιεστής αξιοποιείται, στη λειτουργία καύσης και στο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα, λειτουργώντας σε διάταξη δύο σταδίων μαζί με το τούρμπο. Η συνεργασία αυτή ουσιαστικά εξαλείφει την υστέρηση και εξασφαλίζει σταθερά υψηλή ροπή από χαμηλές στροφές.

Complete view of the Audi V6 TDI engine with 220 kW (299 hp) and 580 Nm of torque. Visible components include the charge-air cooler, turbocharger with variable turbine geometry, the 48-volt belt-driven starter generator, and the electrically powered compressor (EPC).

Σε πραγματικές συνθήκες, αυτό μεταφράζεται σε αισθητά χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, άμεση απόκριση χωρίς καθυστερήσεις και επιτάχυνση που θυμίζει ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, ιδίως στην εκκίνηση. Ο ηλεκτρικός συμπιεστής σε φάση τέρμα γκάζι φτάνει σε ρυθμό περιστροφής 90.000 σ.α.λ. στο ένα τέταρτο του δευτερολέπτου, προσφέροντας 40% ταχύτερη απόκριση.

Illustration of the charge-air system in the Audi V6 TDI engine. Left: Standard charge-air routing with charge-air cooler and variable turbine geometry. Right: Charge-air path with activated electrically powered compressor (EPC) for optimized air supply.

Η νέα γενιά του ηλεκτρικού συμπιεστή τοποθετείται σε σειρά μετά το τούρμπο και τον εναλλάκτη αέρα, λειτουργώντας μέσω του δικτύου 48V. Σε στιγμές που η ζήτηση ισχύος είναι υψηλή αλλά η τουρμπίνα δεν επαρκεί, ο αέρας κατευθύνεται στον ηλεκτρικό συμπιεστή, ώστε να συμπιεστεί περαιτέρω, εξασφαλίζοντας άμεση απόδοση. Σε σχέση με προηγούμενες εκδόσεις, το νέο σύστημα λειτουργεί σε πολύ ευρύτερο φάσμα στροφών, εξασφαλίζει πίεση υπερπλήρωσης ταχύτερα από ποτέ και προσφέρει απόλυτα γραμμική απόκριση σε όλο το εύρος στροφών. Το αποτέλεσμα είναι επιτάχυνση χωρίς κανένα “κενό”, αποδοτικότητα και βελτιωμένη αξιοπιστία σε βάθος χρόνου.

New V6 TDI in the Audi Q5: 580 Nm of torque, mild-hybrid technology, and the option to use HVO fuel, which enables up to 95 percent lower CO₂ emissions.

Η μέγιστη πίεση των 3,6 bar επιτυγχάνεται σχεδόν ένα δευτερόλεπτο νωρίτερα, χάρη στον ηλεκτρικού συμπιεστή. Ο νέος κινητήρας είναι πιστοποιημένος για καύσιμα HVO (Hydrotreated Vegetable Oil), σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρότυπο EN 15940. Το HVO 100 παράγεται αποκλειστικά από ανακυκλωμένα έλαια και οργανικά απόβλητα, μετατρέποντας υλικά που – υπό άλλες συνθήκες – θα κατέληγαν στα σκουπίδια – σε καθαρή ενέργεια.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε ως 100% καύσιμο είτε σε μίγμα με συμβατικό diesel, χωρίς καμία τροποποίηση στον κινητήρα. Η Audi έχει ήδη ενσωματώσει το HVO στην παραγωγική της διαδικασία, γεμίζοντας τα νέα οχήματα που παράγονται στα εργοστάσια Ingolstadt και Neckarsulm με αυτό το καύσιμο κατά την παράδοση, υπογραμμίζοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα.

Audi Q5 and Audi A6 with new V6 TDI engines: The Q5 delivers 580 Nm of torque, mild-hybrid technology, and the option for HVO fuel. The A6 offers 220 kW (299 hp) from a 3.0-liter engine and uses MHEV technology for efficient performance.

Διαβάστε επίσης 

F1 Red Bull Racing: O Χάτζαρ στη θέση του Τσουνόντα

Οδηγούμε τo ηλεκτρικό Volvo EX40 

Audi Q5: Φθηνότερο κατά 3.000 ευρώ