Η Κίνα ηγείται των αγορών πλοίων με 216 πλοία, εδραιώνοντας τον ρόλο της ως η πιο επιθετική δύναμη επέκτασης στόλου στον τομέα του ξηρού χύδην φορτίου.

Όπως αναφέρει στο εβδομαδιαίο ραπόρτο ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, οι Έλληνες πλοιοκτήτες, ακολουθούν με 126 πλοία, ένας αριθμός που επιβεβαιώνει ότι οι Έλληνες ιδιοκτήτες παραμένουν ιδιαίτερα δραστήριοι αλλά πολύ πιο επιλεκτικοί σε σύγκριση με τη μεγάλη επέκταση που παρατηρήθηκε σε προηγούμενους κύκλους.

1

Οι 168 άγνωστοι αγοραστές αντικατοπτρίζουν ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια, εμπορικούς οίκους και διάφορα ασιατικά επενδυτικά οχήματα που εισέρχονται στην ναυτιλία

Οι 41 συμφωνίες για αγορές πλοίων από συμφέροντα του Βιετνάμ υπογραμμίζουν επίσης πώς η Νοτιοανατολική Ασία δημιουργεί αργά ένα ουσιαστικό αποτύπωμα ιδιοκτησίας.

Στο μέτωπο των πωλήσεων, η Ελλάδα βρίσκεται στην κορυφή με 139 πωλήσεις, ακολουθούμενη από την Ιαπωνία με 114 και την Κίνα με 104 πλοία.

Οι Ιάπωνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν την πειθαρχημένη στρατηγική εναλλαγής στόλου, μετακινώντας μονάδες μεσαίας ηλικίας σε ελκυστικές τιμές.

Για τους Έλληνες, ο υψηλός όγκος πωλήσεων δεν έρχεται σε αντίθεση με τον υψηλό όγκο αγορών.

Αντίθετα, αντανακλά μια πολύ σκόπιμη αναδιάρθρωση των προφίλ του στόλου και όχι απλή επέκταση ή συρρίκνωση.

Η κατηγορία που είναι οι πλοιοκτήτες από τις  υπόλοιπες χώρες, με 331 πλοία που πωλήθηκαν, επιβεβαιώνει πόσο ευρεία έχει γίνει η διαδικασία ανακύκλωσης και αναδιάρθρωσης το 2025.

Εξετάζοντας συγκεκριμένα τους Έλληνες πλοιοκτήτες, το μοτίβο γίνεται πολύ πιο ξεκάθαρο.

Τα 126 πλοία που αποκτήθηκαν φέτος συγκεντρώνονται κυρίως στα τμήματα Handy, Ultramax και Kamsarmax.

Τα Handy προηγούνται με 42 μονάδες, ακολουθούμενα από 24 Kamsarmax και 20 Ultramax.

Αυτά τα τρία μεγέθη από μόνα τους αντιπροσωπεύουν περισσότερο από τα δύο τρίτα των αγορών.

Η ηλικιακή κατανομή ενισχύει αυτήν την προτίμηση:

Οι Έλληνες, τονίζουν οι αναλυτές της Xclusiv, επικεντρώνονται σε μεγάλο βαθμό σε πλοία ηλικίας 6 έως 15 ετών, όπου τα επίπεδα τιμών παραμένουν λογικά και τα πλοία εξακολουθούν να προσφέρουν αρκετή εμπορική ευελιξία για να δικαιολογήσουν μια πολυετή προοπτική.

Οι εξαγορές των Ultramax και Kamsarmax στην κατηγορία 0-5 ετών ξεχωρίζουν επίσης, δείχνοντας ότι για ορισμένες ομάδες η μετάβαση στον οικολογικό στόλο παραμένει στρατηγική προτεραιότητα.

Από την πλευρά της διάθεσης, οι 139 μονάδες που πωλούνται από Έλληνες κυριαρχούνται από Supramaxes (46) και Panamaxes (40).

Αυτό ευθυγραμμίζεται ακριβώς με το μοτίβο αγοράς: οι πλοιοκτήτες εγκαταλείπουν τα παλαιότερα πλοία Supra και Panamax και τους αντικαθιστούν με νεότερα, μεγαλύτερα ή πιο αποδοτικά από άποψη καυσίμου.

Η ηλικιακή δομή το επιβεβαιώνει. Τα πωληθέντα πλοία Supra εμπίπτουν κυρίως στην κατηγορία 11-25 ετών, ενώ τα πλοία Panamaxes προέρχονται συντριπτικά από την κατηγορία 16-25 ετών.

Αυτή είναι μια κλασική φάση καθαρισμού, μείωση των μονάδων με βαριά λειτουργικά έξοδα και περιορισμός της έκθεσης στα πιο ευαίσθητα στον πληθωρισμό μέρη του στόλου.

Αυτές οι δυναμικές του SnP ευθυγραμμίζονται στενά με το ευρύτερο περιβάλλον ξηρού φορτίου χύδην.

 Οι κινεζικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος παραμένουν ισχυρές – αυξημένες σχεδόν κατά 7% σε ετήσια βάση  και παρόλο που τα εγχώρια περιθώρια κέρδους χάλυβα κυμαίνονται, το μείγμα πολιτικής του Πεκίνου που δίνει προτεραιότητα στις υποδομές συνεχίζει να υποστηρίζει τη ζήτηση πρώτων υλών.

Το εμπόριο σιτηρών παραμένει ανθεκτικό, ενώ η ζήτηση ανά τόνο μίλι επωφελείται από τον κατακερματισμό του εμπορίου και τις μεταβαλλόμενες ισορροπίες Ατλαντικού-Ειρηνικού.

Τα τμήματα με προσανατολισμένους άξονες, ειδικότερα, συνεχίζουν να διαπραγματεύονται σε υψηλότερα επίπεδα από ό,τι πολλοί ανέμεναν στην αρχή του έτους, γεγονός που εξηγεί την ελληνική επικέντρωση στα Handie και Ultramax.

Συνολικά, τα δεδομένα δείχνουν μια αγορά όπου οι Έλληνες δεν επεκτείνονται απερίσκεπτα, αλλά επανατοποθετούνται έξυπνα.

Πωλούν παλαιότερα Supra και Panamaxes σε ένα περιβάλλον ισχυρών τιμών, αγοράζουν νεότερα οικολογικά σκάφη όπου τα θεμελιώδη μεγέθη φαίνονται πιο σταθερά και διατηρούν την ισορροπία του στόλου τους ενόψει αυτού που οι περισσότεροι ιδιοκτήτες εξακολουθούν να θεωρούν ως έναν εποικοδομητικό μεσοπρόθεσμο κύκλο.

Η Κίνα,  καταλήγουν οι αναλυτές της Xclusiv συνεχίζει να αυξάνει τη ζήτηση τόσο από εμπορικής όσο και από εμπορικής άποψης, η Ιαπωνία συνεχίζει τις πειθαρχημένες εξόδους της και η παγκόσμια ρευστότητα παραμένει αρκετά βαθιά για να υποστηρίξει αυτή τη συνεχιζόμενη αναμόρφωση του στόλου.

 Διαβάστε επίσης

OceanPal (Σεμίραμις Παληού): Επαναγορά μετοχών ύψους 10 εκατ. δολαρίων

Η Samsung εξοπλίζει το Star of the Seas της Royal Caribbean με περισσότερες από 6.000 Hospitality TVs και οθόνες Smart Signage

Global Ship Lease ( Γιώργος Γιουρούκος): Αγόρασε τρία πλοία αξίας 90 εκατ. δολαρίων