• Business

    SHIPPING FOCUS: Ξαφνική χρεοκοπία για τον Γιώργο Οικονόμου

    Γιώργος Οικονόμου ναυτιλία

    Γιώργος Οικονόμου, εφοπλιστής DryShips


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Χρεοκόπησε η Ocean Rig

    Η εταιρεία γεωτρήσεων Ocean Rig, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, έκανε αίτηση για υπαγωγή στο άρθρο 15 του Πτωχευτικού Κώδικα των ΗΠΑ. Αποτέλεσμα της δυσάρεστης αυτής εξέλιξης ήταν το δυσθεώρητο χρέος της, το οποίο δεν μπόρεσε η διοίκηση να διαχειριστεί. Υπενθυμίζεται ότι το Φεβρουάριο, η Ocean Rig είχε μεταφέρει την έδρα της στις Νήσους Κέιμαν και είχε ανακοινώσει αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο.

    Αποχώρησε ο πρόεδρος της Lauritzen Bulkers

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Ο πρόεδρος της δανέζικης ναυτιλιακής Lauritzen Bulkers Peter Borup αποχώρησε από την ηγεσία της εταιρείας, ενώ τη θέση του προσωρινά θα κατέχει πλέον ο Thomas Woidemann, ο οποίος είναι πρόεδρος της Lauritzen Kosan. Γεγονός είναι ότι η εταιρεία έχει αποφασίσει να κάνει περικοπές στο προσωπικό, αλλά δεν έχει ξεκαθαριστεί αν η αποχώρηση του Borup οφείλεται σε αυτό.

    Αυξήθηκαν κατά 67% τα κέρδη της China Shipping Energy

    Στα αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο κινεζικός κολοσσός China Shipping Energy Transportation (CSET) – που αποτελεί τη μεγαλύτερη εταιρεία με στόλο δεξαμενόπλοιων στον κόσμο – παρουσίασε αύξηση στα κέρδη σε ποσοστό 67%, τα οποία ανήλθαν για το 2016 στα 279 εκατ. δολ., έναντι κερδών 167 εκατ. δολ. το 2015. Η εταιρεία έχει στόλο 114 δεξαμενόπλοιων και τεράστιο ναυπηγικό πρόγραμμα που προβλέπει την κατασκευή άλλων 30.

    Η MOL παρέλαβε το μεγαλύτερο containership στον κόσμο

    Η ιαπωνικών συμφερόντων ναυτιλιακή Mitsui O.S.K. Lines (MOL) ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε την παραλαβή του μεγαλύτερου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Πρόκειται για το MOL Triumph – που είναι ένα από τα συνολικά έξι γιγάντια containerships που έχει παραγγείλει η ναυτιλιακή – το οποίο έχει μήκος 400 μέτρα και είναι χωρητικότητας 20.170-teu.

    Αναδιάρθρωση μετ’ εμποδίων για τα ναυπηγεία DSME

    Το πλάνο αναδιάρθρωσης ύψους 2,6 δισ. δολαρίων των νοτιοκορεάτικων ναυπηγείων DSME συνάντησε την αντίδραση των κατόχων ομολόγων και του συνταξιοδοτικού ταμείου της χώρας, καθώς, όπως υποστηρίζουν, στην ουσία ευνοεί τις πιστώτριες τράπεζες και όχι την ίδια την εταιρεία. Αν το πλάνο τελικώς απορριφθεί, τα ναυπηγεία θα μπουν σε μια διαδικασία διάσωσης που θα αποτελεί έναν συνδυασμό αναδιάρθρωσης χρέους και δικαστικής προστασίας από τους πιστωτές.

    • Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Τρίτη (28/3/17), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

    Baltic Dry Index (BDI): 1333 (+51)

    Baltic Cape Index (BCI): 2765 (+145)

    Baltic Panamax Index (BPI): 1306 (+53)

    Baltic Supramax Index (BSI): 893 (-2)

    Baltic Handysize Index (BSHI): 535 (+5)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ν. Μαρτίνος: Το πλοίο της Thenamaris που ανέβασε τις τιμές για τάνκερ MR

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιάννης Κούστας: Τα προβλήματα με τις τράπεζες που πρέπει να λύσει έως τη 1η Απριλίου. Όλο το παρασκήνιο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Grimaldi – HSW: Εφτασε η ώρα της αναμέτρησης των Ιταλών με τους Έλληνες



    ΣΧΟΛΙΑ