Το Λος Άντζελες, η πόλη που πάντα αγαπούσε να πρωτοπορεί, γίνεται ξανά ο πιλότος ενός πειράματος που αναμένεται να ταράξει τα νερά του Ολυμπιακού marketing. Η οργανωτική επιτροπή των Αγώνων του 2028 επιβεβαίωσε επίσημα ότι το Intuit Dome, έδρα των Λος Άντζελες Κλίπερς, θα διατηρήσει την εμπορική του ονομασία και κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών τουρνουά μπάσκετ. Πρόκειται για μια ιστορική παγκόσμια «πρώτη». Και δεν είναι μόνο θέμα εικόνας, αλλά κυρίως… χρήματος, με το deal να εκτιμάται ότι αγγίζει τα 200 εκατ. ευρώ στο επίπεδο του founding partnership.

Η συμφωνία που αλλάζει όλο το Ολυμπιακό μοντέλο

Η Intuit, κολοσσός στο financial software, δεν περιορίζεται στο να κρατήσει ένα όνομα πάνω από μια πρόσοψη. Γίνεται ιδρυτικός συνεργάτης του LA28, αποκτά ρόλο στην αλυσίδα προμηθευτών, υπόσχεται οικονομική ενίσχυση στους αθλητές της Team USA και αναλαμβάνει να ανοίξει δρόμους για μικρές επιχειρήσεις της Καλιφόρνιας. Είναι μια χορηγία με πολλαπλά επίπεδα και ξεκάθαρη στόχευση: να μείνει αποτύπωμα στην πόλη και μετά τους Αγώνες.

1

Το Intuit Dome, κόστος 1,85 δισ. ευρώ και εγκαινιασμένο το 2024, είχε ήδη το μεγαλύτερο naming rights deal στην ιστορία του NBA, άνω των 460 εκατ. ευρώ για 23 χρόνια. Τώρα, περνά στο Ολυμπιακό πάνθεον των εμπορικών συμβολισμών.

Το πράσινο φως της ΔΟΕ και η νέα εποχή στα έσοδα

Ήταν πάντα ένα ταμπού: τα Ολυμπιακά στάδια έπρεπε να είναι «καθαρά», χωρίς corporate ταμπέλες. Μέχρι που η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή αποφάσισε ότι οι εποχές άλλαξαν. Ενέκρινε ώστε τα naming rights να γίνουν διαθέσιμα για έως 19 προσωρινές εγκαταστάσεις των Αγώνων, ενώ για τα μόνιμα γήπεδα –όπως στην περίπτωση του Intuit Dome– οι υπάρχοντες χορηγοί μπορούν να αγοράσουν την ονομασία και για την περίοδο των Αγώνων.

Δεν ήταν μόνο η Intuit που έσπευσε. Η Comcast έχει ήδη «βαφτίσει» την εγκατάσταση του squash στα Universal Studios, το Honda Center θα παραμείνει Honda και στο βόλεϊ, ενώ το Peacock Theater θα φιλοξενήσει την πυγμαχία. Το LA28 δείχνει αποφασισμένο να αξιοποιήσει το νέο νομικό και εμπορικό περιβάλλον για να φτάσει το φιλόδοξο στόχο των 2,3 δισ. ευρώ σε χορηγικά έσοδα.

Ένα νέο Ολυμπιακό αφήγημα

Ο Κέισι Γουάσερμαν, ο άνθρωπος που κρατά τα κλειδιά της διοργάνωσης, το είπε με σαφήνεια: «Είναι μια επένδυση που αντικατοπτρίζει τις αξίες μας: καινοτομία, πρόσβαση, κοινότητα». Ακούγεται σαν PR, αλλά πίσω από τις λέξεις υπάρχει μια πραγματικότητα. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες χρειάζονται οικονομική σταθερότητα, ειδικά σε μια περίοδο όπου το κόστος διοργάνωσης εκτοξεύεται. Το νέο revenue stream είναι χρυσός. Και το Λος Άντζελες ξέρει να βρίσκει χρυσό – το έκανε το ’84, το κάνει ξανά το ’28.

Η στρατηγική και το συμβολικό μήνυμα

Η Intuit το παρουσιάζει ως κοινή πορεία προς την ευημερία. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα από τα πιο επιθετικά commercial expansions που έχει δει ποτέ το Ολυμπιακό brand. Η εταιρεία επενδύει σε μια αφήγηση που ταυτίζει τη δική της οικονομική φιλοσοφία με το Ολυμπιακό όραμα της προόδου. Στον πυρήνα βρίσκεται κάτι απλό αλλά ισχυρό: τα naming rights έχουν παγκόσμιο impact, παγκόσμια προβολή, παγκόσμια αξία.

Το μέλλον: το LA28 ως case study

Αν η κίνηση της Intuit πετύχει –και όλα δείχνουν πως θα πετύχει– το 2028 θα μείνει στην ιστορία ως το έτος που άλλαξε ο ορισμός του Ολυμπιακού σταδίου. Το Ολυμπιακό marketing μπαίνει σε νέα εποχή. Και το LA28, πάντα μπροστά από την εποχή του, στήνουν ένα μοντέλο που πιθανόν θα αντιγράψουν οι επόμενες διοργανώσεις.

Το Intuit Dome δεν είναι απλώς ένα γήπεδο μπάσκετ. Είναι το πρώτο Ολυμπιακό venue που «μιλά» με το όνομά του σε μια γλώσσα καθαρά εμπορική. Και αυτή είναι μια ιστορική στιγμή – είτε αρέσει είτε όχι στους παραδοσιακούς φρουρούς του Ολυμπισμού.