Λεπτό δεν αφήνει ο Γάλλος δισεκατομμυριούχος Μπερνάρ Αρνό να περάσει χωρίς να σκέφτεται την επόμενη στρατηγική του κίνηση. Εν μέσω επιβράδυνσης του κλάδου πολυτελείας, αν και τα τελευταία αποτελέσματα των LVMH, Moncler, και Richemont παρουσιάζουν ανάκαμψη, η βιομηχανία ρολογιών προβλέπεται να αναπτυχθεί περαιτέρω το 2025 και 2026.

Η απόδοσή της σε σχέση με άλλα είδη πολυτελείας ποικίλλει, με ορισμένες προβλέψεις να υποδηλώνουν ότι θα αναπτυχθεί πιο αργά από κατηγορίες όπως τα κοσμήματα και τα δερμάτινα είδη. Σε σύγκριση, όμως, με την ευρύτερη αγορά ειδών πολυτελείας, προβλέπεται υψηλότερος ρυθμός ανάπτυξης για τη συνολική αγορά ρολογιών. Η ανάπτυξη αυτή υποστηρίζεται από την αυξανόμενη ζήτηση από άτομα με υψηλό καθαρό εισόδημα και την τάση αγοράς ρολογιών ως συλλεκτικών αντικειμένων και κοσμημάτων.

1

Η εταιρεία κατασκευής μηχανισμών La Joux-Perret (LJP), η οποία ανήκει στον Όμιλο Citizen από το 2012, προμηθεύει μηχανισμούς κουάρτζ και μηχανικούς σε μάρκες όπως TAG Heuer και Frederique Constant, καθώς και σε ανεξάρτητες μάρκες όπως οι anOrdain, Farer και Furlan Marri.

Αυτή την εβδομάδα, η Citizen πούλησε μειοψηφικό μερίδιο της επιχείρησης με έδρα το La Chaux-de-Fonds, στην LVMH, στην οποία ανήκουν οι TAG Heuer, Hublot και Zenith. Οι δύο εταιρείες αναφέρουν ότι η συναλλαγή και η στρατηγική συμμαχία θα ενισχύσουν την ανάπτυξη και θα εξασφαλίσουν μια μακροπρόθεσμη σχέση μεταξύ των δύο ομίλων.

«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να καλωσορίσουμε την LVMH στην πρωτεύουσα της La Joux-Perret και να γιορτάσουμε την ενίσχυση της εμπορικής μας σχέσης», δήλωσε ο Yoshitaka Oji, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Citizen.

«Αυτή η στρατηγική συμμαχία με έναν συνεργάτη-κλειδί επιβεβαιώνει την αναγνώριση της τεχνογνωσίας μας και ανοίγει νέες προοπτικές μακροπρόθεσμης ανάπτυξης. Με αυτή τη σταθερή συνεργασία, η La Joux-Perret θα προμηθεύει μηχανισμούς με εξαιρετική απόδοση και, μαζί με τον Όμιλο LVMH, θα συμβάλει στην ανάπτυξη της ελβετικής ωρολογοποιίας», προσθέτει.

Ο Jean-Christophe Babin, Διευθύνων Σύμβουλος του Τμήματος Ρολογιών της LVMH, καλωσόρισε την ενίσχυση των δεσμών με την LJP. «Η τεχνική τους υπεροχή, η βιομηχανική τους αριστεία και οι βαθιές ρίζες τους στον ελβετικό χώρο ωρολογοποιίας τους καθιστούν ιδανικό συνεργάτη για τις μάρκες ρολογιών μας. Μαζί, στοχεύουμε να ηγηθούμε στον τομέα των βιώσιμων μηχανισμών ρολογιών υψηλής ακρίβειας, αξιοποιώντας την απαράμιλλη τεχνογνωσία τους στην ηλιακή ενέργεια», υπογραμμίζει.

Είναι σαφές ότι η επένδυση της LVMH στην LJP αποτελεί σημάδι ότι σκοπεύει να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στον τομέα της ωρολογοποιίας. «Η LVMH έχει φιλοδοξίες στον τομέα της ωρολογοποιίας. Η La Joux-Perret προσφέρει ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο μηχανικών καλιμπρών, αλλά και χαλαζιακών και ηλιακών μηχανισμών, που ορισμένοι θεωρούν το μέλλον της καθαρής, ανανεώσιμης πηγής ενέργειας», υποδηλώνει.

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση 2024 της Morgan Stanley και της LuxConsult, οι μάρκες της LVMH αντιπροσωπεύουν σήμερα λιγότερο από το 6% των συνολικών πωλήσεων της ελβετικής ωρολογοποιίας.

Αν και η LVMH είναι ένας κορυφαίος όμιλος και στον τομέα των ρολογιών, καθώς είναι σημαντικός παίκτης με χαρτοφυλάκιο υψηλής ποιότητας εμπορικών σημάτων όπως TAG Heuer, Bvlgari, Hublot και Zenith, στον τομέα των ελβετικών ρολογιών, τοποθετείται αρκετά χαμηλότερα από τους κύριους παίκτες, όσον αφορά το μερίδιο αγοράς.

Παγκοσμίως, ο όμιλος LVMH κατέχει σημαντική παρουσία στην αγορά με το τμήμα ρολογιών και κοσμημάτων του να συμβάλλει σημαντικά στη συνολική δραστηριότητά του, αποφέροντας έσοδα περίπου 10,6 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2024.

Αναφορικά με τους στρατηγικούς της στόχους, η LVMH επικεντρώνεται στην ανάπτυξη, εστιάζοντας σε προϊόντα υψηλής ποιότητας και βελτιώνοντας την εμπειρία των πελατών, με σκοπό να ηγηθεί της αγοράς.

Με την LJP να απασχολεί 140 άτομα και να κατασκευάζει περίπου 150.000 μηχανισμούς ετησίως, και πελάτες όπως οι Citizen, Frederique Constant, TAG Heuer, Tiffany, Farer, anOrdain, Furlan Marri και Fears, ο Μπερνάρ Αρνό ανακάλυψε και πρόσθεσε στην αυτοκρατορία του ακριβώς αυτό που της έλειπε.