ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα Νηολόγια της Λιβερίας, του Παναμά και των Νήσων Μάρσαλ κυριαρχούν επειδή προσφέρουν χαμηλότερους φόρους, ευέλικτη ρύθμιση και παγκόσμια αναγνώριση, προσελκύοντας πλοία από κάθε ήπειρο.
Επισημαίνεται ότι η Κίνα, το Χονγκ Κονγκ και η Σιγκαπούρη αντιπροσωπεύουν μαζί σχεδόν το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Η αύξηση 8,2% της Κίνας δείχνει την προσπάθεια του Πεκίνου να επαναπατρίσει πλοία που ελέγχονται από την Κίνα και να ενισχύσει την εθνική ναυτιλιακή μόχλευση.
Όπως φαίνεται στον πίνακα των στοιχείων που κατήρτισε η Unctad, η Μάλτα και η Ελλάδα παραμένουν βασικοί κόμβοι για τη πλοιοδιαχείριση και πλοιοκτησία πλοίων.
Παρά τη μείωση του DWT της Ελλάδας, οι Έλληνες πλοιοκτήτες εξακολουθούν να ελέγχουν σχεδόν το 20% του παγκόσμιου στόλου ακόμη, αφού διαθέτουν πλοία υπό ξένες σημαίες.
Η επιλογή σημαίας επηρεάζει τη φορολογία, την ασφάλιση, την αστική ευθύνη, τη συμμόρφωση και τη διαφάνεια ESG, όλα κρίσιμα στις ναυλώσεις και τη χρηματοδότηση του εμπορίου.
Στο σημερινό περιβάλλον κυρώσεων, ελέγχων βιωσιμότητας και ψηφιακής εποπτείας, η δικαιοδοσία της σημαίας έχει γίνει μια στρατηγική απόφαση, όχι απλώς μια διατύπωση καταχώρισης.
Υπενθυμίζεται ότι η ναυτιλία διακινεί πάνω από το 80% του παγκόσμιου εμπορίου σε όγκο.
Πίσω από κάθε πλοίο που μεταφέρει αργό πετρέλαιο, LNG, σιτηρά ή μέταλλα βρίσκεται ένα σύνθετο πλέγμα νομικών, οικονομικών και γεωπολιτικών παραγόντων που συνδέονται με τη σημαία που φέρει.
Τα ανοιχτά νηολόγια εξακολουθούν να κυριαρχούν, αλλά η άνοδος των κρατικά χρηματοδοτούμενων στόλων και των πρωτοβουλιών για πράσινα καύσιμα θα μπορούσε να αναδιαμορφώσει την ισορροπία δυνάμεων την επόμενη δεκαετία.
Το εύλογο ερώτημα που συζητείται ανάμεσα στους ναυτιλιακούς κύκλους παγκοσμίως, είναι αν θα συνεχίσουν τα ανοιχτά νηολόγια να κυριαρχούν στην παγκόσμια ναυτιλία ή μήπως μπαίνουμε στην εποχή των εθνικοποιημένων στόλων και των στρατηγικών πράσινης σημαίας;
Οι δέκα κορυφαίες ναυτιλιακές σημαίες:
1. Λιβερία — 424 εκατομμύρια DWT | 17,4% του παγκόσμιου συνόλου | +3,8% ανάπτυξη | 5.562 πλοία
2. Παναμάς — 371 εκατομμύρια DWT | 15,2% | −2,5% | 8.572 πλοία
3. Νήσοι Μάρσαλ — 305 εκατομμύρια DWT | 12,5% | −1,0% | 4.254 πλοία
4. Χονγκ Κονγκ (Κίνα) — 203 εκατομμύρια DWT | 8,3% | +3,4 % | 2.513 πλοία
5. Σιγκαπούρη — 152 εκατ. DWT | 6,2 % | −1,0 % | 3.098 πλοία
6. Κίνα — 137 εκατ. DWT | 5,6 % | +8,2 % | 10.288 πλοία
7. Μάλτα — 113 εκατ. DWT | 4,6 % | +1,9 % | 1.949 πλοία
8. Μπαχάμες — 70 εκατ. DWT | 2,9 % | +10,4 % | 1.251 πλοία
9. Ελλάδα — 53 εκατ. DWT | 2,2 % | −2,7 % | 1.203 πλοία
10. Ιαπωνία — 44 εκατ. DWT | 1,8 % | +2,8 % | 5.200 πλοία
Διαβάστε επίσης
Μετασχηματισμός METLEN: Στόχος τα 2 δισ. ευρώ EBITDA με αιχμή ενέργεια και κρίσιμες πρώτες ύλες
Κυριάκος Μητσοτάκης: Εξασφαλίζουμε ενεργειακή και γεωπολιτική ασφάλεια για πολλά χρόνια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δένδιας: Η Πολεμική Αεροπορία αλλάζει εποχή με τεράστιες δυνατότητες
- Γερμανία: Θα αγοράσει αμυντικά συστήματα αξίας άνω των 3 δισ. ευρώ
- Ισραήλ: Ο στρατός παρέλαβε λείψανα που σύμφωνα με τη Χαμάς ανήκουν στον στρατιώτη Χαντάρ Γκόλντιν
- ΗΠΑ: Κίνδυνος αρνητικής ανάπτυξης της οικονομίας από την παράταση της στάσης πληρωμών