array(0) {
}
        
    
Menu
-0.58%
Τζίρος: 229.57 εκατ.

Άγρια δολοφονία Ρώσου απατεώνα κρυπτονομισμάτων – Είχε αποσπάσει από επενδυτές 500 εκατ. δολάρια

AUTO

Στα σύνορα με την ΒMW X3 phev

Η Χ3 φωτογραφημένη στο λιμάνι των Ψαράδων, στη Μεγάλη Πρέσπα εκεί που τελειώνει η Ελλάδα.

Κάναμε μια φθινοπωρινή βόλτα από την Αθήνα μέχρι τις Πρέσπες και την γύρω περιοχή. Έδρας μας η Καστοριά όπου διανυκτερεύσαμε 3 βράδια. Περπατήσαμε στις όχθες της λίμνης, ψωνίσαμε στα γουναράδικα (ντροπή μας) και δοκιμάσαμε τοπικές γεύσεις όπως τους σαρμάδες.

Με ορμητήριο την Καστοριά πήγαμε στο Νυμφαίο, επισκεφθήκαμε τις αρκούδες του Αρκτούρου, πριν πέσουν σε χειμερία νάρκη, περάσαμε από το χιονοδρομικό κέντρο της Βίγλας Πισοδερίου, τη Φλώρινα (δε μας συγκίνησε) και τις λίμνες των Πρεσπών. Επιστρέψαμε μετά από 4 μέρες στην Αθήνα γεμάτοι εικόνες και σκέψεις για τη ζωή εκτός λεκανοπεδίου.

1


Ευκαιρία για φόρτιση στο ΣΕΑ Σοφάδων, βενζίνη βάλαμε στην Καστοριά.

Ταξίδι
Η νέα Χ3 είναι μεγαλύτερη από την προκάτοχό της (μήκος: 4.75m), έχει φαρδύτερα μετατρόχια και δείχνει πιο επιβλητική. Είναι δε πιο σπορτίφ τόσο στην όψη όσο και στην οδήγηση. Την κίνηση στην επαναφορτιζόμενη 4κινητη 30e xDrive της δοκιμής μας παρέχει ένα υβριδικό σύστημα αποτελούμενο από υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 2.0lt και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο Steptronic (8 σχέσεων). Ο 4κύλινδρος κινητήρας αποδίδει 190PS και 310 Nm ροπής ενώ ο ηλεκτρικός 135 kW(184PS) σε συνδυασμό με 250 Nm ροπής. Συνδυαστικά, το όλο πακέτο αποδίδει 299PS και μέγιστη ροπή 450 Nm. H ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου με ενεργειακό περιεχόμενο 19,7 kWh και αυτονομία περί των 65km όπως διαπιστώσαμε. Στο ταξίδι βέβαια επιλέγεις το πρόγραμμα Efficiency και αφήνει το σύστημα να αξιοποιήσει με τον βέλτιστο τρόπο την ηλεκτρική ενέργεια.


Κινηθήκαμε μέσω Νέας Οδού, Κεντρικής Οδού ως την Καλαμπάκα. Η πρώτη μας στάση ήρθε στο ΣΕΑ Σοφάδων όπου βάλαμε ρεύμα και φάγαμε κάτι. Φύγαμε πλήρως φορτισμένοι, οπότε με μια φόρτιση φτάσαμε Καστοριά χωρίς να χρειαστεί ανεφοδιασμός σε καύσιμο. Με μια ενδιάμεση στάση στο Μέτσοβο διανύσαμε συνολικά 524 km χωρίς καμία κούραση. Κινηθήκαμε σύννομα και η άνεση της BMW X3 σε συνδυασμό με την ηχομόνωση φρόντισαν να φτάσουμε ξεκούραστοι στον προορισμό μας. Θυμάμαι μικρός αυτό το ταξίδι απαιτούσε διανυκτέρευση στα Γιάννενα ή τη Θεσσαλονίκη. Από το 2026 όταν δοθεί στην κυκλοφορία το τελευταίο κομμάτι του Ε 65 ως τα Γρεβενά και συνδεθεί η Κεντρική Οδός με την Εγνατία το ταξίδι ως την Καστοριά θα διαρκεί 4 ώρες. Η φόρτιση μας κόστισε 8 ευρώ σε 22kw φορτιστή και άλλα 25 ευρώ τα διόδια.


Μέτσοβο
Το Μέτσοβο, χτισμένο αμφιθεατρικά σε υψόμετρο περίπου 1.150 μέτρων στις πλαγιές της οροσειράς της Πίνδου, είναι ένα από τα πιο φημισμένα και γραφικά ορεινά θέρετρα της Ελλάδας. Διατηρεί αναλλοίωτο τον παραδοσιακό του χαρακτήρα, με τα σπίτια χτισμένα με την χαρακτηριστική ηπειρώτικη αρχιτεκτονική – πέτρινα, με ξύλινα μπαλκόνια και στέγες από σχιστόλιθο. Η κεντρική του πλατεία είναι το ζωντανό κέντρο, όπου συχνά βλέπεις τους ντόπιους με τις παραδοσιακές τους ενδυμασίες. Η φήμη του Μετσόβου συνδέεται άρρηκτα με τους μεγάλους Ευεργέτες (όπως οι Τοσίτσας και Αβέρωφ), οι οποίοι άφησαν πλούσιο έργο, όπως την Πινακοθήκη και το Μουσείο Λαϊκής Τέχνης. Είναι επίσης γνωστό για τα παραδοσιακά προϊόντα του, κυρίως τα παγκοσμίου φήμης τυριά του (όπως το Μετσοβόνε και η Μετσοβέλα), καθώς και για τα κρασιά του (όπως το βλάχικο). Η γύρω φύση προσφέρεται για δραστηριότητες, ενώ ο παραδοσιακός οικισμός προσφέρει μοναδική φιλοξενία και γαστρονομικές απολαύσεις.


Καστοριά
Μείναμε στο Ντολτσό σε ένα παλιό αρχοντικό πάνω στην λίμνη Ορεστιάδα. Οι μέρες ήταν μαγικές, άπνοια, συννεφιά, χωρίς κρύο, το βράδυ κοιμόμασταν με ανοιχτό παράθυρο ίσα ίσα να σε περονιάζει η υγρασία της λίμνης. Η Καστοριά είναι μία από τις ομορφότερες πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας, διάσημη για τη μοναδική της θέση, καθώς είναι χτισμένη πάνω σε χερσόνησο που εισχωρεί στη γραφική λίμνη Ορεστιάδα. Η πόλη ξεχωρίζει για την αρχοντική της ατμόσφαιρα, η οποία αναδεικνύεται μέσα από τα καλοδιατηρημένα μακεδονίτικα αρχοντικά της παλιάς πόλης (Ντολτσό και Απόζαρι) και τις περισσότερες από 70 βυζαντινές εκκλησίες της, μάρτυρες της μακραίωνης ιστορίας της και της οικονομικής της ακμής, κυρίως λόγω της παράδοσης της γουνοποιίας.


Η λίμνη Ορεστιάδα, που περιβάλλει την πόλη, αποτελεί υδροβιότοπο ιδιαίτερου κάλλους και είναι ιδανική για περιπάτους, κωπηλασία και βαρκάδα όπως διαπιστώσαμε στην πράξη. Στα αξιοθέατα περιλαμβάνονται το Σπήλαιο του Δράκου και ο προϊστορικός λιμναίος οικισμός του Δισπηλιού. Η Καστοριά συνδυάζει άψογα τη φυσική ομορφιά με την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά, αποτελώντας έναν ελκυστικό προορισμό όλο τον χρόνο. Η οικονομία της περιοχής στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην τρίχα (εργαστήρια γούνας και δερμάτινων ειδών) και έχει πληγεί σημαντικά από τον πόλεμο Ρωσίας – Ουκρανίας καθώς σημαντικό μέρος της παραγωγής απορροφώνταν από τουρίστες προερχόμενους από αυτές τις χώρες.


Ο γύρος της λίμνης Ορεστιάδας
Κάναμε ένα μικρό κομμάτι με τα πόδια και τα υπόλοιπα 30 km με την BMW X3. Πρόκειται για μία από τις πιο γραφικές διαδρομές της Ελλάδας. Ο μικρός γύρος αφορά τη διαδρομή γύρω από τη χερσόνησο όπου είναι χτισμένη η πόλη και έχει μήκος περίπου 7-8 χιλιόμετρα. Πρόκειται για έναν πανέμορφο, ασφαλτοστρωμένο δρόμο κάτω από θεόρατα πλατάνια, ιδανικό για περπάτημα, ποδηλασία ή χαλαρή βόλτα με αυτοκίνητο. Αγοράσαμε ψωμί και ταΐσαμε τα πουλιά μια διαδικασία ευχάριστη και αγχολυτική.


Αυτή την εποχή τα χρώματα του φθινοπώρου δίνουν άλλη διάσταση. Κατά μήκος αυτής της παραλίμνιας οδού, υπάρχουν σημαντικά αξιοθέατα, όπως το Σπήλαιο του Δράκου και τη βυζαντινή Μονή της Παναγίας Μαυριώτισσας. Ο μεγάλος γύρος περιμετρικά ολόκληρης της λίμνης φτάνει τα 30-32 χιλιόμετρα και αποτελεί μια πιο εκτεταμένη διαδρομή μέσα από παραλίμνια χωριά, προσφέροντας μοναδικές εικόνες του υδροβιότοπου και της πλούσιας ορνιθοπανίδας της λίμνης.


Στο εσωτερικό, της Χ3 η συνολική εικόνα διαμορφώνεται με το τετραγωνισμένο τιμόνι αλλά και από το BMW Curved Display, που πλέον απαντάται στο σύνολο των μοντέλων του κατασκευαστή. Με την μινιμαλιστική σχεδίαση να κυριαρχεί, η συνολική αίσθηση ποιότητας δείχνει τον δρόμο στον ανταγωνισμό. Στα νέα χαρακτηριστικά της καμπίνας της Χ3 τελευταίας γενιάς περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων το QuickSelect, το οποίο επιτρέπει την πιο εύκολη πρόσβαση στις λειτουργίες που χρησιμοποιούνται συχνότερα, μειώνοντας έτσι τα μπρος-πίσω στο υπομενού.
Από εκεί και πέρα, οι γενναιόδωροι χώροι για τους επιβάτες εξακολουθούν να αποτελούν ατού ενώ ο χώρος φόρτωσης στα 460lt είναι απλώς επαρκής (1.600lt με διθέσια διαμόρφωση). Η νέα X3 διαθέτει νέας σχεδίασης ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα σπορ καθίσματα με επένδυση Econeer. Προαιρετικά διατίθενται και οι δύο δερμάτινες επενδύσεις Veganza και Merino της BMW Individual.


Η Νίκειος Σχολή.

Νυμφαίο
Το Νυμφαίο είναι ένας ιστορικός, διατηρητέος παραδοσιακός οικισμός της Φλώρινας, χτισμένο σε υψόμετρο 1.350 μέτρων στις παρυφές του όρους Βέρνου (Βίτσι). Έχει χαρακτηριστεί ως ένα από τα δέκα ομορφότερα χωριά της Ευρώπης, διατηρώντας αναλλοίωτη την παραδοσιακή βλάχικη αρχιτεκτονική με τα πέτρινα σπίτια και τα καλντερίμια. Στο παρελθόν γνώρισε μεγάλη οικονομική άνθιση ως κέντρο αργυροχρυσοχοΐας, με τους εμπόρους του, τους Νεβεσκιώτες, να δραστηριοποιούνται σε όλα τα Βαλκάνια. Σημαντικό αξιοθέατο είναι η Νίκειος Σχολή, δωρεά του Ιωάννη Νίκου, που λειτουργεί πλέον ως Συνεδριακό Κέντρο του ΑΠΘ. Σήμερα, το Νυμφαίο είναι γνωστό για τον ήπιο τουρισμό του και τη φιλοξενία του. Στα περίχωρα του οικισμού βρίσκεται το Καταφύγιο της Καφέ Αρκούδας του Αρκτούρου, ενώ η γύρω περιοχή προσφέρει μονοπάτια για πεζοπορία και ιππασία, με θέα προς τις λίμνες Ζάζαρη, Χειμαδίτιδα, Πετρών και Βεγορίτιδα.


Αρκτούρος
Το Καταφύγιο της Καφέ Αρκούδας λειτουργεί από τον Αρκτούρο, μια περιβαλλοντική οργάνωση, και βρίσκεται σε μια ειδικά περιφραγμένη δασική έκταση 70 στρεμμάτων, κοντά στο γραφικό χωριό Νυμφαίο της Φλώρινας, σε υψόμετρο 1.350 μέτρων. Σκοπός του είναι η φιλοξενία και η περίθαλψη αρκούδων που δεν μπορούν πλέον να επιβιώσουν στο φυσικό τους περιβάλλον. Πρόκειται κυρίως για ζώα που είτε κρατούνταν παράνομα σε αιχμαλωσία (όπως οι «αρκούδες χορεύτριες») είτε είναι ορφανά και δεν έχουν μάθει να ζουν μόνα τους. Οι αρκούδες ζουν σε συνθήκες που προσομοιάζουν στο φυσικό τους βιότοπο. Το Καταφύγιο προσφέρει ξεναγήσεις σε δασικό μονοπάτι, παρέχοντας στους επισκέπτες σημαντική ενημέρωση για την καφέ αρκούδα, τους κινδύνους που αντιμετωπίζει και το σπουδαίο έργο της προστασίας της άγριας ζωής. Αξίζει να το επισκεφτείτε το εισιτήριο κοστίζει 8 ευρώ και ψωνίζοντας από τη μπουτίκ βοηθάς στο έργο της οργάνωσης που συνδράμει και τους λύκους στην περιοχή.


Η Χ3 φωτογραφημένη με φόντο της πόλης της Καστοριάς.

Σε σχέση με το παρελθόν, το πλαίσιο της νέας Χ3 είναι εξαιρετικό άκαμπτο. Αυτό έχει συντελέσει στη ρύθμιση των αναρτήσεων ώστε το αμάξωμα να μην πλέει και να μην γέρνει. Οι τροποποιήσεις στην κινηματική και ελαστοκινηματική του εμπρός άξονα -ο οποίος αποτελείται από γόνατα ελατηρίων με διπλή άρθρωση- σε συνδυασμό με την αύξηση κατά 19% της γωνίας κάστερ προσδίδουν βελτιωμένη σταθερότητα στην ευθεία και άριστη κατευθυντικότητα στις αλλαγές πορείας. Επίσης, η τεχνολογία περιορισμού της ολίσθησης των τροχών near-actuator wheel slip limitation και το ενσωματωμένο σύστημα πέδησης αποτελούν επίσης μέρος του βασικού πακέτου της τεχνολογίας πλαισίου της νέας BMW X3.


Στον ανοιχτό δρόμο η X3 καταφέρνει να ξεδιπλώσει με επιτυχία τα οδηγικά της προσόντα. Με τιμόνι που διαθέτει αίσθηση 3αρας σε ακρίβεια, στρίβει με περισσή αυτοπεποίθηση, χωρίς να… διαμαρτύρεται, ενώ στο ταξίδι η άνεση είναι αρχοντική. Η γραμμικότητα και η ραφιναρισμένη λειτουργία του συστήματος κίνησης εντυπωσιάζει. Οι αλλαγές από τον ηλεκτρικό στον θερμικό κινητήρα είναι ανεπαίσθητες, όπως και οι αλλαγές σχέσεων. Όσον αφορά στις επιδόσεις το προσπέρασμα σε επαρχιακό δρόμο είναι εύκολη υπόθεση. Σε ότι αφορά στην αποδοτικότητα, φορτίζαμε κάθε βράδυ στην Καστοριά έτσι η κατανάλωση έμεινε στα 5.9lt/100km.


Χιονοδρομικό Βίγλας – Πισοδερίου
Στο δρόμο από το Νυμφαίο για Φλώρινα, Καστοριά περάσαμε και από το χιονοδρομικό κέντρο. Βρίσκεται σε μια προνομιακή θέση, στη διάβαση της Βίγλας, 19 χιλιόμετρα δυτικά της Φλώρινας, σε υψόμετρο που κυμαίνεται από 1.650 μ. έως 2.000 μ. Πρόκειται για ένα από τα παλαιότερα και πιο φημισμένα χιονοδρομικά της Ελλάδας. Είναι γνωστό για τον πλούσιο όγκο χιονιού που διατηρεί για πολλούς μήνες και τις Ολυμπιακών προδιαγραφών πίστες του, κατάλληλες για όλα τα επίπεδα ικανοτήτων. Διαθέτει συνολικά 12 διαδρομές (9 πίστες, 2 δρόμους αντοχής και 1 για snowmobile). Μία από τις πίστες του, η πίστα Πισοδερίου, με μήκος 2.500 μ., ικανοποιεί και τους πιο απαιτητικούς σκιέρ. Από την κορυφή, η θέα είναι εντυπωσιακή, καθώς αγκαλιάζει τη γύρω περιοχή και φτάνει μέχρι τις λίμνες Πρέσπες. Η πρόσβαση είναι ιδιαίτερα εύκολη, ενώ το κέντρο διαθέτει σύγχρονες εγκαταστάσεις, όπως σαλέ, καταφύγιο, καθώς και δυνατότητες για ενοικίαση εξοπλισμού και μαθήματα σκι.


Μικρή Πρέσπα
Την επόμενη μέρα επισκεφτήκαμε τις Πρέσπες. Η Μικρή Πρέσπα είναι η μικρότερη από τις δύο δίδυμες λίμνες του Εθνικού Πάρκου Πρεσπών, που βρίσκεται στο βορειοδυτικό άκρο της Ελλάδας, μοιραζόμενη ένα μικρό τμήμα της με την Αλβανία. Παρόλο που είναι ρηχότερη και μικρότερη σε έκταση (περίπου 43,5 τ.χλμ. στην Ελλάδα) από τη Μεγάλη Πρέσπα, είναι ζωτικής σημασίας για τη βιοποικιλότητα. Αποτελεί τον πυρήνα του Εθνικού Δρυμού, φιλοξενώντας τεράστιες εκτάσεις με καλαμιώνες και υγρολίβαδα. Το κορυφαίο αξιοθέατο είναι το νησάκι του Αγίου Αχιλλείου, το οποίο συνδέεται με την ξηρά μέσω μιας πλωτής πεζογέφυρας.


Εκεί βρίσκονται τα ερείπια της Βασιλικής του Αγίου Αχιλλείου, που χτίστηκε τον 10ο αιώνα. Η Μικρή Πρέσπα είναι παγκοσμίως γνωστή ως ένας από τους σημαντικότερους υδροβιότοπους, καθώς φιλοξενεί τη μεγαλύτερη αποικία του αργυροπελεκάνου στον κόσμο (πάνω από 1.200 ζευγάρια), καθιστώντας την έναν «παράδεισο» για τους λάτρεις της παρατήρησης πουλιών. Μιλώντας με το Γιώργο που έχει το καφέ στο νησί ακούσαμε τα παράπονά του για τις ελλιπείς υποδομές αλλά και την αγωνία για την πτώση της στάθμης του νερού.


Μεγάλη Πρέσπα
Επόμενη στάση ήταν στους Ψαράδες όπου ο Θωμάς μας πήγε μια βόλτα με τη βάρκα του στη Μεγάλη Πρέσπα. Πρόκειται για την τρίτη μεγαλύτερη λίμνη της Βαλκανικής, ένας υδάτινος όγκος που μοιράζεται στα σύνορα τριών χωρών: της Ελλάδας (το 22%), της Βόρειας Μακεδονίας (το 60%) και της Αλβανίας (το 18%). Βρίσκεται σε υψόμετρο περίπου 850 μέτρων και το μέγιστο βάθος της φτάνει τα 70 μέτρα.


Μαζί με τη Μικρή Πρέσπα, αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους υγροβιότοπους της Ευρώπης και προστατεύεται ως Εθνικός Δρυμός. Η περιοχή φημίζεται για τη σπάνια βιοποικιλότητά της, φιλοξενώντας πάνω από 260 είδη πουλιών και πολλά ενδημικά είδη ψαριών.


Ζωγραφισμένη με αίμα η εικόνα παραμένει εκεί πάνω από 800 χρόνια.

Οι απόκρημνες όχθες της κρύβουν ιστορικά ασκηταριά και βυζαντινά μνημεία, ενώ προσφέρεται για βαρκάδα με τις παραδοσιακές «πλάβες». Η Μεγάλη Πρέσπα εντυπωσιάζει με την παρθένα φυσική της ομορφιά και το τριεθνές της «σταυροδρόμι» φύσης και πολιτισμού. Είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τοπικές γεύσεις στους Ψαράδες όπως το χαβιάρι Πιπεριάς αλλά και να παρατηρήσουμε τις ελεύθερες αγελάδες που προβληματίζουν τους κατοίκους.


Επιστρέφοντας από Καστοριά στην Αθήνα βράδυ με βροχή μας προβλημάτισε η παρεμβατικότητα των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας της Χ3. Προφανώς μέρα με λιακάδα είναι ευπρόσδεκτη η υποβοηθούμενη οδήγηση του διατηρητή ταχύτητας που συντελεί στο να φτάσεις ξεκούραστος. Αλλά σε μεικτές απαιτητικές συνθήκες δε θες με τίποτα ένα σύστημα να σου τραβάει το τιμόνι διαβάζοντας τις αντανακλάσεις για λωρίδες. Συνολικά η επαναφορτιζόμενης BMW Χ3 είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση γεμάτη πλεονεκτήματα. Στην περίπτωσή της δεν υπάρχει «ναι μεν αλλά» αλλά μόνο «ναι». Η τιμή ξεκινά από τις 78.383 ευρώ και ανεβαίνει ανάλογα την έκδοση και τα γούστα. Πρόκειται για το πιο οδηγοκεντρικό SUV της αγοράς, το οποίο συνδυάζει αποδοτικότητα και ποιότητα.

Διαβάστε επίσης:

F1 Βραζιλία: Ο Μαξ είναι στα κέφια του

Παγκόσμιο Ρεκόρ Guinness ηλεκτρικού drift: 213,523 km/h

F1 Βραζιλία: Διπλή μάχη για 3

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τάκης Θεοδωρικάκος: Υλοποιούμε ένα νέο παραγωγικό πρότυπο στη Δ. Μακεδονία
Κρούσμα φυματίωσης στην Καστοριά
Τροχαία με νέους οδηγούς
Τραγωδία στην Καστοριά: Νεκρά δύο 16χρονα παιδιά σε τροχαίο
Καστοριά : Φωτιά ξέσπασε στην περιοχή Κομνηνάδες
Καστοριά: Σορός άνδρα εντοπίστηκε στη χαράδρα του Χάρου
Χατζηδάκης: Προτεραιότητα να δώσουμε νέα αναπτυξιακή πνοή στη Δυτική Μακεδονία
Καστοριά: Ενισχύθηκαν οι δυνάμεις στη δασική πυρκαγιά στην ορεινή περιοχή Μακροχωρίου(upd)
Καστοριά: Σε εξέλιξη η επιχείρηση κατάσβεσης της πυρκαγιάς στο Νεστόριο
Καστοριά και Ευρυτανία: Συνεχίζονται οι φωτιές – Δεν κινδυνεύουν οι κατοικίες περιοχές