Στη διάψευση του δημοσιεύματος που αναφέρει ότι τρένο μπήκε σε λάθος γραμμή στη Λάρισα, προχώρησε νωρίτερα την Πέμπτη ο ΟΣΕ, ενώ παράλληλα τονίζει στην Hellenic Train ότι βάσει του Ευρωπαϊκού Κανονισμού και του Γενικού Κανονισμού Κίνησης οφείλει να ενημερώνει το επιβατικό κοινό σε περιπτώσεις αλλαγής πορείας.

Το δημοσίευμα που άναψε φωτιές ανέφερε ότι ένα σοβαρό λάθος παραλίγο να προκαλέσει νέα τραγωδία στον ελληνικό σιδηρόδρομο, καθώς τρένο που εκτελούσε τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Λάρισα μπήκε για αρκετά χιλιόμετρα σε λάθος γραμμή, πριν επανέλθει στην κανονική πορεία του.

1

Σύμφωνα με μαρτυρίες, που αναφέρει στο εν λόγω ρεπορτάζ η ΕΦΣΥΝ, λίγο έξω από τη Θεσσαλονίκη, ένας υπάλληλος φέρεται να απάντησε σε επιβάτη ότι «κάτι έγινε με το κλειδί και πήραμε λάθος γραμμή». Το περιστατικό ξαναφέρνει στο προσκήνιο το θέμα της ασφάλειας στις ελληνικές σιδηροδρομικές γραμμές, τρία χρόνια μετά την τραγωδία των Τεμπών.

Επιβάτες καταγγέλλουν επίσης ελλιπή φωτισμό στους σταθμούς, ενώ αναφέρθηκε ότι μια γυναίκα που περίμενε το τρένο εγκατέλειψε τη στάση φοβούμενη για την ασφάλειά της. Σε άλλο περιστατικό, επιβάτες στο δρομολόγιο Αθήνα – Λάρισα αποβιβάστηκαν σε λάθος στάση χωρίς καμία ενημέρωση.

Σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν το θέμα, δεν τίθεται θέμα λάθους που θα προκαλούσε νέο ατύχημα στο σιδηρόδρομο, καθώς η αλλαγή έγινε σε συνεννόηση μεταξύ των υπαλλήλων και δεν τέθηκε η ζωή κανενός επιβάτη σε κίνδυνο. Ωστόσο, οι ίδιες πηγές εξηγούν ότι η αναστάτωση προκλήθηκε λόγω του ότι η Hellenic Train δεν ενημέρωσε για την όποια αλλαγή

Ο ΟΣΕ αδειάζει την Hellenic Train

Ο ΟΣΕ σε απάντηση του δημοσιεύματος, δήλωσε σε επίσημα ανακοίνωσή του ότι «καμία αμαξοστοιχία δεν μπήκε σε λάθος γραμμή. Το συγκεκριμένο δημοσίευμα είναι ψευδές».

Και στη συνέχεια προσθέτει:

«Υπενθυμίζουμε ωστόσο στην Hellenic Train και στη μητρική της εταιρεία Ferrovie dello Stato ότι, όπως η ίδια η εταιρεία γνωρίζει, βάσει του ευρωπαϊκού πλαισίου και του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, στις περιπτώσεις ελεγχόμενης χάραξης για αλλαγή τροχιάς ή ελεγχόμενης παλινδρόμησης, το προσωπικό της αμαξοστοιχίας οφείλει να ενημερώνει έγκαιρα και μετ’ επιτάσεως τους επιβάτες για την αλλαγή πορείας. Η έλλειψη ενημέρωσης, όπως και η λάθος ενημέρωση, όπως καταγγέλλει επιβάτης του προαστιακού Θεσσαλονίκης, είναι απαράδεκτη και πλήττει την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού και της κοινωνίας.

Σημειώνουμε ότι το συγκεκριμένο τμήμα γραμμής στη Σίνδο όπως και 80% του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη διαθέτει εγκατεστημένο και λειτουργικό σύστημα τηλεδιοίκησης».

Διαβάστε επίσης 

ΔΥΠΑ: Φέρνει πάνω από 1.000 θέσεις εργασίας στα Ιωάννινα

Αντώνης Σαμαράς: Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης την Κυριακή

Μαριέττα Χρουσαλά: Στο Καραϊσκάκη με τον Τόμας Γουόκαπ και την εντυπωσιακή σύντροφό του