«Για να λάβουν οι πλοιοκτήτες μακροπρόθεσμες επενδυτικές αποφάσεις, η κανονιστική σαφήνεια είναι απαραίτητη, και προς το παρόν, αυτή η σαφήνεια απλώς δεν υπάρχει», σχολίασε ο Γιώργος Δελαπόρτας, Managing Director at Meadway Bulkers, την απορριπτική απόφαση για το Net –Zero στον ΙΜΟ την περασμένη εβδομάδα.

Ο Γιώργος Δελαπόρτας, στον σχολιασμό του, επισημαίνει:

1

«Ήταν σχεδόν πριν από ένα μήνα στο Tradewinds Shipowners Forum Greece 2025 όταν προσκλήθηκα να μιλήσω, και ένα από τα ερωτήματα που τέθηκαν αφορούσε την γνωστή πολιτική του IMO Net-Zero.

Η απάντησή μου ήταν απλή: Πίστευα ότι η ψηφοφορία δεν θα περνούσε. Η ιστορία μας έχει διδάξει ότι για αποφάσεις τέτοιου μεγέθους, είναι απαραίτητη μια ευρεία συναίνεση, και σε αυτήν την περίπτωση, ήμασταν ακόμα πολύ μακριά από αυτήν.

Εξήγησα περαιτέρω ότι τέτοιου είδους σεισμικές ρυθμιστικές αλλαγές συχνά δημιουργούν σύγχυση και αβεβαιότητα μεταξύ των πλοιοκτητών, ειδικά καθώς η συζήτηση για τα εναλλακτικά καύσιμα παραμένει κατακερματισμένη από το 2017.

Αυτή η έλλειψη σαφήνειας έχει ήδη είχε σαφή αντίκτυπο: η μέση ηλικία του στόλου ξηρού φορτίου έχει αυξηθεί στα 14 χρόνια, αντανακλώντας τον δισταγμό να δεσμευτούν για νέες ναυπηγήσεις.

Εάν αυτή η τάση συνεχιστεί, σε πέντε χρόνια πιθανότατα θα αντιμετωπίσουμε ένα ακόμη παλαιότερο προφίλ στόλου ξηρού φορτίου, καθώς οι επενδυτικές αποφάσεις καθυστερούν λόγω της απουσίας ενός σταθερού και προβλέψιμου κανονιστικού πλαισίου.

Για να λάβουν οι πλοιοκτήτες μακροπρόθεσμες επενδυτικές αποφάσεις, η κανονιστική σαφήνεια είναι απαραίτητη – και προς το παρόν, αυτή η σαφήνεια απλώς δεν υπάρχει.

Γι’ αυτό κατέληξα λέγοντας:

«Το καλύτερο πλοίο που μπορείτε να αγοράσετε αυτή τη στιγμή είναι ένα καλοσυντηρημένο πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, ηλικίας 10 έως 15 ετών, με ισχυρό λειτουργικό και εμπορικό ιστορικό».

 

Διαβάστε επίσης 

Ο Νικόλας Μαρτίνος επισκέφθηκε το πλοίο Seafarer της Thenamaris (φωτογραφίες)

Xclusiv: Η συνεχιζόμενη ανάκαμψη της ζήτησης αργού πετρελαίου στην Κίνα, ευνόησε τα τάνκερ VLCC

Cosco Shipping Ports: Νέο ρεκόρ διακίνησης κοντέινερ το γ΄τρίμηνο – Διαχειρίστηκε 29,85 εκατ. TEU, σημειώνοντας αύξηση 3,6%