Η Navios Maritime Partners LP, της Αγγελικής Φράγκου, γνωστοποίησε ότι πούλησε δύο πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου και υπέγραψε επίσης συμφωνία για να πουλήσει ένα δεξαμενόπλοιο.

Ωστόσο, παρέλαβε ένα δεξαμενόπλοιο και προέβη σε ναύλωση τριών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και δύο δεξαμενόπλοιων.

1

Αναλυτικότερα, η Navios Partners συμφώνησε να πουλήσει σε μη συνδεδεμένα τρίτα μέρη:

Δύο πλοία Panamax κατασκευής 2005, χωρητικότητας 77.075 και 76.619 dwt, αντίστοιχα, έναντι ακαθάριστης τιμής πώλησης 8,3 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα. Οι πωλήσεις ολοκληρώθηκαν το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του 2025, αντίστοιχα.

Ένα VLCC, χωρητικότητας 296.988 dw, κατασκευής 2010 έναντι ακαθάριστης τιμής πώλησης 52,5 εκατομμυρίων δολαρίων. Η πώληση του πλοίου αναμένεται να ολοκληρωθεί το τέταρτο τρίμηνο του 2025.

Η Navios Partners αναμένεται να αποκομίσει ακαθάριστα έσοδα από την πώληση των τριών πλοίων ύψους 69,1 εκατομμυρίων δολαρίων.

Επίσης, η Navios Partners παρέλαβε ένα νεότευκτο δεξαμενόπλοιο μεταφοράς προϊόντων MR2, κατασκευής 2025, το οποίο έχει ναυλωθεί με καθαρή τιμή 22.669 δολαρίων την ημέρα για περίοδο περίπου πέντε ετών.

Μετά από αυτές τις πωλήσεις και παραδόσεις πλοίων, η Navios Partners κατέχει και λειτουργεί έναν στόλο συνολικά 172 πλοίων, που αποτελείται από 65 πλοία ξηρού φορτίου χύδην, 51 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 56 δεξαμενόπλοια, συμπεριλαμβανομένων 17 νεότευκτων δεξαμενόπλοιων (12 aframax/LR2 και πέντε δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων MR2 ναυλωμένα με συμβόλαια bareboat) που αναμένεται να παραδοθούν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2028 και οκτώ νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 7.900 TEU και τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 8.850 TEU) που αναμένεται να παραδοθούν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2028.

Ο στόλος της Navios Partners έχει μεταφορική ικανότητα 15,1 εκατομμυρίων dwt (8,6 εκατομμύρια dwt για πλοία ξηρού φορτίου χύδην και 6,5 εκατομμύρια dwt για δεξαμενόπλοια) και 287.243 TEU για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μέση ηλικία 9,7 έτη.

Η Navios Partners, επίσης, υπέγραψε συμβόλαια για νέες μακροπρόθεσμες ναυλώσεις, οι οποίες αναμένεται να αποφέρουν έσοδα ύψους 113,9 εκατομμυρίων δολαρίων.

Τρία πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 4.250 TEU έχουν ναυλωθεί για μια μέση περίοδο 2,6 ετών με μέσο ναύλο 35.085 δολάρια καθαρά την ημέρα.

Δύο δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων MR2 έχουν ναυλωθεί για μια μέση περίοδο 1,1 έτους με μέση καθαρή τιμή 19.196 δολάρια την ημέρα.

Στις 10 Οκτωβρίου 2025, η Navios Partners είχε υπογράψει βραχυπρόθεσμες, μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες συμφωνίες ναύλωσης, για τα πλοία της με υπολειπόμενη μέση διάρκεια 1,9 ετών.

Η Navios Partners έχει εξασφαλίσει επί του παρόντος το 88,1% και το 48,1% των διαθέσιμων ημερών της για το τελευταίο εξάμηνο του 2025 και για το 2026, αντίστοιχα.

Η εταιρεία αναμένει συμβατικά έσοδα 580,4 εκατομμυρίων δολαρίων και 749,9 εκατομμυρίων δολαρίων για το τελευταίο εξάμηνο του 2025 και για το 2026, αντίστοιχα.

Η μέση αναμενόμενη ημερήσια τιμή ναύλωσης για τον στόλο είναι 24.399 δολάρια και 28.092 δολάρια για το τελευταίο εξάμηνο του 2025 και για το 2026, αντίστοιχα.

Η Navios Partners έχει εξασφαλίσει συμβατικά έσοδα 3,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2037.

 

Διαβάστε επίσης 

Drewry: Επικράτησαν ανοδικές τάσεις στη διακίνηση κοντέινερ

Η ακτινογραφία της Ελληνικής Ακτοπλοΐας: Οι «γκρίζες» ζώνες και τα μερίδια Attica Group και Seajets

Κωστής Κωνσταντακόπουλος: Στρατηγική κίνηση για την προστασία της Costamare από τα κινεζικά λιμενικά τέλη