ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο κόσμος της μόδας και της πολυτέλειας βρίσκεται σε συνεχή αναβρασμό. Tεχνολογικές καινοτομίες μεταμορφώνουν την εμπειρία αγοράς και οι απρόβλεπτες συνεργασίες αναζωογονούν brands-κολοσσούς.
Από τα θεαματικά ντεμπούτα σχεδιαστών έως τις συνεχείς αλλαγές στις κορυφαίες θέσεις δημιουργικής διεύθυνσης, η βιομηχανία αναδιαμορφώνεται με ρυθμό που κόβει την ανάσα. Εν μέσω πωλήσεων που δοκιμάζονται και εξαγορών που επαναχαράσσουν ισορροπίες, το μόνο σίγουρο είναι ότι ο κλάδος δεν σταματά ποτέ να επαναπροσδιορίζει τον εαυτό του.
Αυτή την εβδομάδα, τo OpenAI εισήγαγε μια καινοτόμο λειτουργία checkout στο ChatGPT που επιτρέπει στους χρήστες να αγοράζουν απευθείας μέσω της πλατφόρμας από το Etsy και το Shopify. Το εργαλείο μετατρέπεται από μηχανή παραγωγής περιεχομένου και σε μια σημαντική πλατφόρμα αγορών.
Οι πωλήσεις της Nike ξεπέρασαν τις προσδοκίες και σημείωσαν αύξηση για πρώτη φορά σε ένα χρόνο, τροφοδοτώντας μια συγκρατημένη αισιοδοξία ότι η ανάκαμψή της μπορεί να έχει αρχίσει. Τα έσοδα του πρώτου τριμήνου κατέγραψαν αύξηση 1% σε αναφερόμενη βάση, φτάνοντας τα 11,72 δισεκατομμύρια.
Η Charlotte Tilbury επέλεξε την Celine Dion για την εντυπωσιακή καμπάνια των εορτών, στην οποία η τραγουδίστρια εμφανίζεται με φτερά και γκλίτερ, ερμηνεύοντας μια νέα εκδοχή του ύμνου της «I’m Alive». H διάσημη Καναδή σταρ είναι το νέο πρόσωπο της μάρκας καλλυντικών. Η παγκόσμια επίδοση της Charlotte Tilbury για το οικονομικό έτος 2023 ήταν ισχυρή, με αύξηση 19% στα καθαρά έσοδα τα οποία ανήλθαν σε 3,6 δισεκατομμύρια.
Το ντεμπούτο του Jonathan Anderson στον Dior ήταν αμφιλεγόμενο για πολλούς, αλλά γεμάτο ιδέες που θα μπορούσαν να ανανεώσουν τον οίκο στα μάτια των νεότερων πελατών. Οι επιρροές από εμβληματικά σχέδια ήταν εμφανείς και το όραμά του ξεκάθαρο, αν και δεν είναι βέβαιο ότι θα μεταφραστεί σε πωλήσεις. Το 2024, η εταιρεία κατέγραψε έσοδα ύψους 65,36 δισεκατομμυρίων, σημειώνοντας μείωση σε σχέση με τα έσοδα του 2023, τα οποία ανήλθαν σε 70,64 δισεκατομμύρια.
Το Selfridges έκλεισε το πέμπτο συνεχόμενο έτος απωλειών, αποδίδοντας την ευθύνη στην αδύναμη εγχώρια ζήτηση, την πτώση των δαπανών για είδη πολυτελείας, τον μειωμένο τουρισμό μετά την κατάργηση των αφορολόγητων αγορών, και τη νέα φορολογική πολιτική Στάρμερ. Το πολυκατάστημα σημείωσε μείωση των εσόδων κατά 7% φτάνοντας τα 775 εκατομμύρια έναντι 835 εκατομμυρίων το προηγούμενο έτος.
Ο όμιλος Armani προσέγγισε αγοραστές για την πώληση του αρχικού μειοψηφιακού μεριδίου του, ανάμεσα σε αυτούς και η L’Oréal. Σύμφωνα με τους αναλυτές η αξία του ανεξάρτητου κολοσσού εκτιμάται στα 5 έως 12 δις.
Ο μήνας μόδας αποκορυφώθηκε στο Παρίσι με 15 σημαντικά ντεμπούτα νέων σχεδιαστών στις θέσεις υπεύθυνου δημιουργικού για τους οίκους Dior, Chanel, Balenciaga, Versace, Mugler, Loewe, Bottega Veneta, και άλλους με αντικρουόμενες κριτικές.
Η Silvia Venturini αποχώρησε από τον ρόλο της υπεύθυνης δημιουργικού της Fendi με φημολογίες να τοποθετούν την Maria Grazia Chiuri (προηγουμένως Dior) στον ρόλο της.
Οι μουσικές καρέκλες συνεχίζονται, οι εξαγορές πολλαπλασιάζονται, οι πωλήσεις πέφτουν και ο κλάδος βρίσκεται σε μια ακατάπαυστη τροχιά επαναπροσδιορισμού, προσπαθώντας να ανανεωθεί με τα ίδια όμως στρατηγικά εργαλεία.
Διαβάστε επίσης:
Μόδα: Χρηματοδοτήσεις, αποτιμήσεις και ανακατατάξεις
Μόδα: Armani, Vogue, Kering και οι ισορροπίες της νέας εποχής
Μόδα: δικαστήρια, επιδείξεις, συγχωνεύσεις και μουσικές καρέκλες στους ρόλους ηγεσίας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Stress Test» στα δάνεια των ελληνικών τραπεζών: Η ΤτΕ ζητά ταξινόμηση., ανάλογα με το πόσο κινδυνεύουν από την κλιματική κρίση
- Intralot: Υπέρ των Ελλήνων η κατανομή των νέων μετοχών – Ποιοι έβαλαν το «φρέσκο χρήμα» στην ΑΜΚ
- Οταν ο Ζαμπέτας είπε στον Ωνάση: «Γειά σου Τέλη μπατίρη» και ο Ελληνας κροίσος τον αποκάλεσε «Προλετάριο»
- Οι θαυμάσιες τράπεζες, τα 6,2 δις των Στασινόπουλων, 3 ισχυροί εφοπλιστές στην Intralot, η κίνηση Μανουσάκη, η σιωπή Μάτσα για το παλιόσπιτο στο Ψυχικό, τα μαθήματα Μαρινάκη, οι δυσκολίες του Παπασταύρου, ο χαφιές δημοσιογράφος και το πάρτι του Παπαζή
