Είναι αλήθεια πως υπάρχει σημαντική βελτίωση στους δρόμους όσον αφορά στην αστυνόμευση. Η εφαρμογή του νέου ΚΟΚ έχει αρχίσει να αποδίδει και πιθανά σύντομα θα αποτυπωθεί και σε περαιτέρω μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων που ήδη έχουν μείωση 17% φέτος το πρώτο 8μηνο. Όμως «έξις δεύτερη φύσις» για πολλούς από εμάς.
Μπορεί στη θεωρία να απαιτούμε το μέγιστο των ποινών, να καταδικάζουμε τον Μπισμπίκη και να διαρρηγνύουμε τα ιμάτιά μας ότι δεν οδηγούμε ποτέ υπό την επήρεια αλκοόλ. Στην πράξη όμως και όταν έρθει η ώρα του ελέγχου αποδεικνύονται τελείως διαφορετικά πράγματα. Καθότι όπως συνηθίσει κανείς.
Απτό παράδειγμα η «άγνωστη» κυρία που πρωταγωνιστεί στην ανακοίνωση της Τροχαίας Αττικής: «Συνελήφθη, πρωινές ώρες της 30-9-2025 από αστυνομικούς του Τμήματος Τροχαίας Αττικής Οδού 40χρονη ημεδαπή, η οποία κατελήφθη να οδηγεί αυτοκίνητο στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.) της Αττικής Οδού. Όπως διαπιστώθηκε, η 40χρονη είχε τελέσει την ίδια παράβαση πριν από -4- ημέρες, για την οποία της είχε επιβληθεί από αστυνομικούς της ανωτέρω Υπηρεσίας διοικητικό πρόστιμο και της είχε αφαιρεθεί η άδεια ικανότητας οδήγησης για χρονικό διάστημα -40- ημερών. Για την υποτροπή της, της επιβλήθηκε νέο διοικητικό πρόστιμο ύψους -1.350- ευρώ και νέα αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για χρονικό διάστημα -18- μηνών. Η συλληφθείσα οδηγήθηκε στον αρμόδιο Εισαγγελέα».
Το ρεπορτάζ μου λέει πως η εν λόγω κυρία κινούνταν στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης χωρίς να συνειδητοποιεί ότι ήταν παράνομη. Προφανώς όλοι έχουμε πίεση χρόνου αλλά δεν έχουμε κανένα δικαίωμα να καταλαμβάνουμε το χώρο που προορίζεται για το έκτακτο. Ούτε να θεωρούμε εαυτόν έκτακτο! Στη συγκεκριμένη περίπτωση και καθώς είχε αφαιρεθεί για τον ίδιο λόγο το δίπλωμα, πριν 4 μέρες οι συνέπειες είναι πολύ μεγαλύτερες. Εδώ ανακύπτει ένα ακόμη μεγάλο πρόβλημα Ναι μεν ορθά ο νέος ΚΟΚ τιμωρεί τον οδηγό και όχι το όχημα, αλλά αυτό λύνει τα χέρια του παραβατικού.
Τονίζουμε πως αν ο οδηγός δεν έχει δίπλωμα (του έχει αφαιρεθεί) δεν έχει ασφαλιστική κάλυψη οπότε σε περίπτωση εμπλοκής σε σοβαρό ατύχημα/δυστύχημα δεν καλύπτονται οι ζημιές. Η ασφαλιστική εταιρεία στην οποία είναι ασφαλισμένο το όχημα, στο πλαίσιο αστικής ευθύνης, καλύπτει τους παθόντες και στρέφεται εναντίον του οδηγού για επανείσπραξη. Με αξιώσεις στην περιουσία του, στις καταθέσεις του, στο μισθό του. Τονίζουμε πως η αποζημίωση για θάνατο φτάνει το 1,25εκ. και για μόνιμη αναπηρία υπερβαίνει το 1 εκ. Είναι ένας τρόπος να καταστρέψεις τη ζωή σου και της οικογένειάς σου. To ρεπορτάζ επίσης λέει πως η εικόνα όσον αφορά τη συμμόρφωση με τη ΛΕΑ επί της Αττικής Οδού είναι βελτιωμένη αισθητά, όπως και η χρήση κράνους. Αυτό που ακόμη επιδέχεται σημαντική βελτίωση είναι η χρήση κινητού τηλεφώνου.
Θυμίζουμε πως:
Η οδήγηση στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α) απαγορεύεται σε όλα τα οχήματα. Επιτρέπεται μόνο στα οχήματα επείγουσας ανάγκης, δηλαδή το ΕΚΑΒ, την Πυροσβεστική και την Τροχαία, καθώς και στα ειδικά οχήματα οδικής ασφάλειας και συντήρησης των αυτοκινητόδρομων και οδών ταχείας κυκλοφορίας. Η στάση στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά και μόνο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Μία στις δέκα συγκρούσεις στον αυτοκινητόδρομο προκαλούνται από αυτοκίνητα σταματημένα στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης.
Πότε να σταματήσετε στη Λ.Ε.Α;
- Αν το αυτοκίνητό σας έχει πάθει βλάβη
- Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης
- Αν σας σταματήσει η Τροχαία
Πότε να μην σταματήσετε στη Λ.Ε.Α
Εκτός από τις τρεις παραπάνω περιπτώσεις, μη σταματάτε ποτέ στη Λ.Ε.Α π.χ. για να μελετήσετε κάποιο οδικό χάρτη, να δείτε τη θέα, να μιλήσετε στο τηλέφωνο κ.λπ.
Μην περπατάτε ποτέ πάνω στη Λ.Ε.Α. Μη σταματάτε για να βοηθήσετε κάποιο άλλο όχημα που είναι ήδη σταματημένο στη Λ.Ε.Α. Αφήστε τους επαγγελματίες να επέμβουν!
Ποιοι επιτρέπεται να οδηγούν στη Λ.Ε.Α;
Σύμφωνα με το άρθρο 29 του ΚΟΚ, “η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.) προορίζεται αποκλειστικά και μόνο για την κίνηση οχημάτων άμεσης ανάγκης και οχημάτων συντήρησης των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών ή των εταιρειών που, κατά παραχώρηση από το Δημόσιο, λειτουργούν, συντηρούν και εκμεταλλεύονται αυτοκινητόδρομο ή οδό ταχείας κυκλοφορίας, για την αντιμετώπιση έκτακτων γεγονότων, περιστατικών ή άλλων αναγκών”. Οποιαδήποτε άλλη χρήση της Λ.Ε.Α, εξαιρουμένων των περιπτώσεων που αναφέρθηκαν παραπάνω, απαγορεύεται.
Χρησιμοποιώντας χωρίς λόγο τη Λ.Ε.Α για στάση ή οδηγώντας παράνομα σε αυτή, εμποδίζετε τη διέλευση των οχημάτων επείγουσας ανάγκης που συχνά σπεύδουν για τη σωτηρία κάποιων συνανθρώπων σας! Θα μπορούσε στη θέση τους να είστε εσείς ή κάποιο από τα αγαπημένα σας πρόσωπα…
Διαβάστε επίσης:
Λάουρα Κοβέσι: Η Ευρωπαία Εισαγγελέας στο Υπ. Δικαιοσύνης – Τι ζήτησε από τον Φλωρίδη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Piaget Altiplano Ultimate Concept: Η τέχνη της λεπτότητας στην πιο τολμηρή της εκδοχή
- Δίρφυς: Αύξηση κύκλου εργασιών με EBITDA στα 1,4 εκατ. ευρώ το 2024
- Τουρκία: Πρόγραμμα εκμάθησης αγγλικών για τους μαθητές των ομογενειακών σχολείων
- Κοινή δήλωση των ΥΠΕΞ Ελλάδας – Ιταλίας για τον στολίσκο της Γάζας: «Το Ισραήλ να διασφαλίσει την ασφάλειά του»
