ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ακινητοποιημένα παραμένουν όλα τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία και τα ταχύπλοα, από την 24ωρη απεργία των ναυτικών, που γίνεται με την κάλυψη της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.
Η απεργία ξεκίνησε στις 00:01 και θα ολοκληρωθεί στις 24:00 σήμερα, καλύπτοντας όλες τις κατηγορίες πλοίων σε ολόκληρη τη χώρα.
Ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ, Εμμανουήλ Τσικαλάκης, εξηγώντας τους λόγους της απεργίας, τονίζει ότι η αύξηση του ημερήσιου χρόνου εργασίας που προωθείται και τυπικά, καταργεί το 8 ώρες εργασία, 8 ώρες αναψυχή, 8 ώρες ξεκούραση και ταυτόχρονα, δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην προσωπική ζωή των εργαζομένων όπου στην πράξη ζουν για να δουλεύουν.
Επίσης, ο Εμμανουήλ Τσικαλάκης, επισημαίνει:
«Οι συνθήκες πολύωρης εργασίας δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στην υγεία, σωματική και ψυχική, των εργαζομένων, προβλήματα στο θέμα της υγείας και της ασφάλειας στους χώρους εργασίας, αλλά ταυτόχρονα δημιουργεί συνθήκες με αρνητικό αντίκτυπο στις οικογενειακές υποχρεώσεις των εργαζομένων και κυρίως όταν υπάρχουν παιδιά, όπου ο ρόλος των γονιών τους για την ανατροφή και την ψυχική τους ισορροπία, χάνεται από τις πολλές ώρες εργασίας.
Οι Ναυτεργάτες διαχρονικά είναι οι πρώτοι εργαζόμενοι που επιβαρύνονται όταν βιώνουν τέτοιου είδους πολιτικές με πολλές ώρες εργασίας το 24ωρο, με αποτέλεσμα την σωματική κόπωση, αλλά και λόγω της ιδιαιτερότητας του ναυτικού επαγγέλματος και την ψυχική κόπωση.
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις συνθήκες εργασίας και διαβίωσης των συναδέλφων στα πλοία και ταυτόχρονα προσπαθεί για ευνοϊκότερες συνθήκες εργασίας.
Είναι ενδεικτικό ότι τον Αύγουστο του 2013, που οι πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που επικρατούσαν ήταν αρνητικές για τους εργαζόμενους, κυρώθηκε ο Κανονισμός για την Εφαρμογή Απαιτήσεων της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας, 2006 (MLC), της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας όπου στο άρθρο 8 δίνεται δυστυχώς το δικαίωμα στους πλοιοκτήτες να απασχολούν το πλήρωμα του πλοίου έως και 14 ώρες ημερησίως, με εξαίρεση τα Ε/Γ-Ο/Γ-Τ/Χ σκάφη, όπου εκεί ο μέγιστος χρόνος ημερήσιας απασχόλησης του πληρώματος είναι οι 10 ώρες».
Διαβάστε επίσης
H Γαλλική CMA CGM ξεπέρασε την Maersk και ανέβηκε στην δεύτερη θέση μετά την MSC
Στο 15% η συμμετοχή της Diana Shipping της Σεμίραμις Παληού στην Genco
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μασκ: Θα λανσάρει ανταγωνιστή της Wikipedia – Το όνομα που θα δώσει στην ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια
- Γιώργος Μυλωνάκης: Θέτει τον εαυτό του στη διάθεση της Εξεταστικής για τον ΟΠΕΚΕΠΕ
- Π. Μαρινάκης: Aνοιχτό το ενδεχόμενο να κληθεί Μυλωνάκης στην Εξεταστική του ΟΠΕΚΕΠΕ – «Κανείς δεν εξαιρείται»
- Θάνος Σοφιός (Breakwave Advisors): Εποχιακές δυσκολίες τον Οκτώβριο στο ξηρό φορτίου – Θετική η μακροπρόθεσμη προοπτική
