Την σταθερή άποψη της για την διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί, στο θέμα της αποανθρακοποίησης, διατύπωσε η Ιωάννα Προκοπίου, στο ναυτιλιακό συνέδριο που διεξάγεται στην Αθήνα από την Capita Link.

Η Ιωάννα Προκοπίου, Managing Director, Prominence Maritime & President Designate, BIMCO, υποστήριξε την ανάγκη υιοθέτησης βιώσιμων λύσεων, από κοινού με την δημιουργία ενός σταθερού ρυθμιστικού πλαισίου, γύρω από το ζήτημα της αποανθρακοποίησης.

1

Επίσης, η Ιωάννα Προκοπίου επισήμανε χαρακτηριστικά ότι απαιτείται ένας μακροχρόνιος σχεδιασμός, τουλάχιστον σε ορίζοντα 20ετίας, όσο δηλαδή και η διάρκεια ζωής ενός πλοίου, ώστε το ρυθμιστικό πλαίσιο που θα υιοθετηθεί, να μην καταστήσει ξεπερασμένες τις επενδύσεις των πλοιοκτητών.

Η Ιωάννα Προκοπίου υπερασπίστηκε τον ρόλο του ΙΜΟ και τόνισε:

«Λόγω της κλιματικής κρίσης όλα βαίνουν αντίστροφα, έχουμε το ρυθμιστικό πλαίσιο, αλλά όχι τα απαραίτητα μέσα, δεδομένου ότι για τη ναυτιλία και τις αερομεταφορές η αποανθρακοποίηση, είναι πιο δύσκολη από κάθε άλλη βιομηχανία».

Ο Δημήτρης Φαφαλιός σημείωσε ότι από το 2008 έως το 2024, το θαλάσσιο εμπόριο αυξήθηκε κατά 62%, ενώ οι εκπομπές της διεθνούς ναυτιλίας μειώθηκαν κατά 15%.

«Αυτό αποδεικνύει ότι μπορούμε να πετύχουμε τους στόχους μας με ρεαλισμό και αισιοδοξία. Στο παρελθόν η αγορά και οι πλοιοκτήτες βελτίωσαν την κατανάλωση καυσίμων 20 φορές χωρίς καμία κανονιστική υποχρέωση. Αυτό δείχνει τι μπορούμε να καταφέρουμε», υπογράμμισε ο πρώην πρόεδρος της Intercargo.

Οι βραβευμένοι

Μέσα σε συγκινητική ατμόσφαιρα, παρουσία του καπετάν Παναγιώτη Τσάκου, τιμήθηκαν ο Δημήτρης Φαφαλιός και ο Paolo d’Amico.

naftiliako-synedrio

Το βραβείο βιωσιμότητας Ναυτιλιακής Πολιτείας 2025 CAPITAL LINK, απονεμήθηκε τόσο στον Paolo d’Amico, Πρόεδρο της INTERTANKO (2018-2024), καθώς και Πρόεδρο – d’Amico International Shipping S.A. , αλλά και στον Δημήτριο Φαφαλιό, Πρόεδρο, πρόεδρο της INTERCARGO (2019-2024) και Πρόεδρο / Διευθυντή – Fafalios Shipping S.A., αλλά και Γραμματέα του Διοικητικού Συμβουλίου – Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.

Ο Paolo D’amico παρουσιάστηκε από τον Δρ. Νικόλα Π. Τσάκο, ιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο – TEN Ltd., ο οποίος διετέλεσε πρόεδρος, της INTERTANKO (2014-2018).

paolo-d'amico

Ο Νίκος Τσάκος, τόνισε ότι ο Πάολο ντ Αμίγκο ήταν ο πιο επιτυχημένος πρόεδρος της Intertanko, ακολουθώντας ταυτόχρονα τις παραδοσιακές και καθιερωμένες αξίες της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Παναγιώτης Τσάκος, Όλγα Μπορνόζη

Το βραβείο στον Δημήτρη Φαφαλιό παρουσίασε ο Ιωάννης Ξυλάς, πρόεδρος – INTERCARGO, και πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος – Ariston Navigation Corp.,

Γιάννης Ξυλάς

Ο Ιωάννης Ξυλάς, επισήμανε ότι ο Χαράλαμπος Φαφαλιός συνεχίζει μια μακρά οικογενειακή παράδοση στη ναυτιλία από τον Βροντάδο της Χίου. Σπούδασε ναυπηγός και διετέλεσε πρόεδρος της Intertanko από το 2020 έως το 2024, δίνοντας έμφαση στα θέματα ασφάλειας και στη διαδικασία απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Νίκος Μπορνόζης

Μιλώντας ο Paolo d’Amico, ανέδειξε την αντίφαση που απασχολεί σήμερα τον κλάδο και επισήμανε: «Για πρώτη φορά βλέπουμε τους κανονισμούς να προηγούνται της τεχνολογίας. Στο παρελθόν, η τεχνολογία οδηγούσε και οι κανονισμοί προσαρμόζονταν. Ωστόσο, τώρα έχουμε κανόνες χωρίς τα κατάλληλα εργαλεία. Δεν υπάρχει ακόμη σαφήνεια για το ποια καύσιμα θα επικρατήσουν, η οικονομία της παραγωγής και διανομής τους δεν έχει ολοκληρωθεί, ενώ δεν υπάρχει ούτε πραγματική ζήτηση που να κινητοποιεί επενδύσεις. Όλα μοιάζουν με θεωρητικά σενάρια, ενώ μέσα σε όλα αυτά, τα πληρώματα καλούνται να ανταπεξέλθουν σε νέες τεχνολογίες και άγνωστα καύσιμα, με όλο και λιγότερη εκπαίδευση».

 

Όλγα Μπορνόζη

Ο Χαράλαμπος Φαφαλιός επεσήμανε ότι η αναθεώρηση της STCW από τον IMO είναι επείγουσα, ενώ οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού πρέπει να εκσυγχρονιστούν άμεσα και πρόσθεσε:

«Η ευθύνη θα καταλήξει στις πλάτες των πλοιοκτητών, που θα αναλάβουν το κόστος για την πρόσθετη, ή μάλλον αναγκαία, την ναυτική εξειδικευμένη εκπαίδευση. Αν, για παράδειγμα, η πυρηνική ενέργεια μπει πιο δυναμικά στη ναυτιλία, θα χρειαστεί να ξαναδημιουργήσουμε ειδικότητες που έχουν εκλείψει, όπως οι ατμομηχανικοί».

Χαράλαμπος Φαφαλιός

Σε σχετική ερώτηση για τη στρατηγική της εταιρείας του για την ανανέωση του στόλου της, ο δρ Γιώργος Πατέρας, Deputy Chairman της Contships και πρώην πρόεδρος του ΝΕΕ, ανέφερε ότι η περιβαλλοντική αποδοτικότητα βραχυ-μεσοπρόθεσμα αποτελεί μονόδρομο.

Γιώργος Πλευράκης

Μιλώντας για την πυρηνική ενέργεια, ο δρ. Γιώργος Πατέρας, ο οποίος διαθέτει μεγάλη εμπειρία σε θέματα ναυπηγικής τεχνολογίας και μηχανολογίας υπεραμύνθηκε της χρήσης πυρηνικής ενέργειας ως μόνης ενδεδειγμένης λύσης για μια πιο πράσινη ναυτιλία και τόνισε χαρακτηριστικά: «Έως τότε πρέπει να είμαστε ρεαλιστές και να εστιάζουμε στην αναβάθμιση του υπάρχοντος στόλου».

Γιώργος Πατέρας

Η Ελένη Πολυχρονοπούλου αναφέρθηκε στον ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης στην παρακολούθηση των ατμοσφαιρικών εκπομπών και στη συλλογή δεδομένων και επεσήμανε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ένα απαραίτητο εργαλείο σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της εταιρείας της.

Κωνσταντίνος Σταμπεδάκης, Ελένη Πολυχρονοπούλου

Διαβάστε επίσης:

Exxon Mobil: Απολύει 2.000 εργαζομένους σε όλο τον κόσμο

ΟΗΕ: Αποσαφηνίζει ότι δεν είχε καμία εμπλοκή με το σχέδιο Τραμπ για τη Γάζα

Λαβρόφ: Η αποστολή πυραύλων (Tomahawk) στην Ουκρανία είναι αποτέλεσμα πίεσης της Ευρώπης στις ΗΠΑ