Στο χρονοδιάγραμμα παραλαβής και λειτουργίας των 14 συρμών της Γραμμής 1 του μετρό αναφέρθηκε εκτενώς κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του στο 8ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Οι συρμοί οι οποίοι ανασκευάζονται στο εργοστάσιο της NK Trailers στον Βόλο, θα είναι αναβαθμισμένοι εσωτερικά και μηχανολογικά. Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό, ο πρώτος συρμός θα τεθεί σε στατικές δοκιμές τον Δεκέμβριο του 2025, δηλαδή σε 2,5 μήνες από σήμερα.

1

Μόλις ολοκληρωθούν οι στατικές δοκιμές του συρμού, για διάστημα δύο μηνών ο συρμός θα τεθεί σε λειτουργικές δοκιμές στις ράγες χωρίς επιβατικό κοινό. Ακολούθως, μόλις ολοκληρωθεί η εν λόγω διαδικασία, κάθε μήνα θα έρχεται ένας ανακαινισμένος συρμός. Συνεπώς, από την άνοιξη του 2026 θα έρχονται οι νέοι συρμοί και μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2027, στις ράγες της γραμμής 1 θα κινούνται οι 14 ανακαινισμένοι συρμοί.

Συν τοις άλλοις, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε ότι με χρηματοδότηση από το Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο προβλέπεται η αγορά επιπλέον 10 συρμών, γεγονός που σηματοδοτεί την πλήρη ανανέωση του ΗΣΑΠ, με το σύνολο πλέον των 24 συρμών να μειώνει τις χρονοαποστάσεις στα 5 λεπτά. Όσον αφορά στη αγορά των 10 συρμών, ο κ. Κυρανάκης εξήγησε ότι αναμένεται η έγκριση του έργου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η νέα μορφή των συρμών
Η νέα μορφή των συρμών

Τι περιλαμβάνει η σύμβαση του έργου της ανακαίνισης των 14 συρμών

Σημειώνουμε ότι εδώ και μερικούς μήνες το πρότυπο βαγόνι είναι ήδη έτοιμο στην Ισπανία, όπου εδρεύει η ισπανική εταιρεία CAF, με την οποία έχει υπογράψει τη σχετική σύμβαση η ΣΤΑΣΥ, ενώ στο εργοστάσιο της εταιρείας ΝΚ Trailers στον Βόλο κατασκευάζονται και ανασκευάζονται τα υπόλοιπα βαγόνια αυτού του συρμού.

Η σύμβαση του έργου μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:

– την αντικατάσταση των παλαιών και ενεργοβόρων DC κινητήρων έλξης με σύγχρονους κινητήρες AC και του συστήματος έλξης,

– την αντικατάσταση της περιστρεφόμενης γεννήτριας με σύγχρονη γεννήτρια στατικού τύπου,

Γραμμή 1, Βόλος

– την αντικατάσταση των αεροσυμπιεστών και του πνευματικού συστήματος, περιλαμβανομένου του συστήματος ελέγχου των θυρών επιβατών,

– την αναβάθμιση του συστήματος κλιματισμού,

– διευκολύνσεις των επιβατών ΑμεΑ (προσβάσιμοι συρμοί, τοποθέτηση ζωνών ασφαλείας για τα αμαξίδια),

Η νέα μορφή των συρμών

– ενίσχυση της ενημέρωσης και του αισθήματος ασφάλειας των επιβατών (εγκατάσταση κλειστού κυκλώματος καμερών και οθονών πληροφόρησης κοινού),

– τοποθέτηση νέου δαπέδου και πλευρικών τοιχωμάτων και αισθητική αναβάθμιση του εσωτερικού χώρου των επιβατών (αντικατάσταση παραθύρων, καθισμάτων, εγκατάσταση φωτισμού LED κ.ά.).

Η νέα μορφή των συρμών

Υπενθυμίζεται ότι το συνολικό κόστος του έργου της ανακαίνισης των 14 συρμών αγγίζει τα 71,716 εκατομμύρια ευρώ πλέον ΦΠΑ.

Διαβάστε επίσης:

ΝΚ Trailers: Ποια είναι η βολιώτικη εταιρεία που ανασκευάζει τους συρμούς για το μετρό

Evelyn Palla: Η πρώτη γυναίκα CEO στη Deutsche Bahn κατέχει άδεια οδήγησης μηχανής τρένου

Νέος ΟΣΕ: Αυτά είναι τα πρόσωπα που θα στελεχώσουν τον νέο φορέα – Ιδρύθηκε η Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΜΑΕ