ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι έμποροι πετρελαίου σπεύδουν να εξασφαλίσουν τεράστια δεξαμενόπλοια (VLCC) για τη μεταφορά αργού σε μια σημαντική διαδρομή από τη Μέση Ανατολή προς την Ασία, εκτινάσσοντας τα ναύλα στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δυόμισι ετών, καθώς οι προμηθευτές στην περιοχή αυξάνουν την παραγωγή.
Τουλάχιστον έξι πολύ μεγάλα τάνκερ μεταφοράς αργού – με μεταφορική ικανότητα περίπου 2 εκατομμύρια βαρέλια έκαστο – ναυλώθηκαν αυτήν την εβδομάδα με πάνω από 100 μονάδες Worldscale, σύμφωνα με ναυλομεσίτες που παρακολουθούν την αγορά. Τα ναύλα εκτιμήθηκαν την Τρίτη από το Baltic Exchange στο Λονδίνο, στα 96.000 δολάρια την ημέρα.
Τα ταξίδια αφορούσαν άμεσες παραδόσεις στην Ανατολική Ασία που αναμένονταν μεταξύ τέλους Σεπτεμβρίου και αρχών Οκτωβρίου, σύμφωνα με τους ναυλομεσίτες.
Η διαδρομή — γνωστή ως TD3C, η οποία αποτελεί δείκτη για τους ναύλους σε άλλες διαδρομές — είχε συνολική αξιολόγηση Worldscale 105,2 την Τρίτη, σύμφωνα με το χρηματιστήριο.
Η παγκόσμια αγορά πετρελαίου αναμένεται να παρουσιάσει πλεόνασμα τους επόμενους μήνες, μετά την άρση των μεγάλων περικοπών παραγωγής από τον OPEC+, ενώ και οι ανταγωνιστές παραγωγοί στην Αμερική πρόσθεσαν επίσης βαρέλια.
Η κίνηση αυτή της συμμαχίας — που περιλαμβάνει τη Σαουδική Αραβία, το Ιράκ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ως μέλη στη Μέση Ανατολή — σημαίνει ότι οι προμηθευτές της περιοχής προσπαθούν να μεταφέρουν περισσότερα φορτία, ειδικά προς αγοραστές στην Ασία. Αυτό αναμένεται να πιέσει τις τιμές του αργού, αλλά να αυξήσει τη ζήτηση για δεξαμενόπλοια.
«Μεταφέρεται πολύ περισσότερο πετρέλαιο και έχουμε μια αγορά που είχαμε να δούμε πολύ καιρό», δήλωσε ο Οδυσσέας Βαλατσάς, διευθυντής ναυλώσεων της Dynacom Tankers Management Ltd. στην Αθήνα. «Υπάρχουν περισσότερα βαρέλια από τη Μέση Ανατολή και την Αμερική. Αυτό θα φέρει χαμηλότερες τιμές πετρελαίου».
Η αυξημένη ζήτηση για VLCCs στη βασική αυτή διαδρομή μεταφράζεται σε υψηλότερα κέρδη για τα σούπερ τάνκερ και σε άλλες διαδρομές.
Για τη μεταφορά βαρελιών από τον Κόλπο των ΗΠΑ προς την Ασία, γνωστή ως TD22, τα δεξαμενόπλοια ναυλώνονταν με $80.342 την ημέρα την Τρίτη, ποσό αυξημένο σχεδόν 20% σε σχέση με την προηγούμενη ημέρα, σκαρφαλώνοντας στο υψηλότερο επίπεδο από τον Νοέμβριο του 2022.
«Υπάρχει έλλειψη χωρητικότητας», δήλωσε ο Hisham Nasir Alnughaimish, πρόεδρος της σαουδαραβικής εταιρείας δεξαμενοπλοίων Bahri Oil, σε συνέδριο στο Λονδίνο αυτήν την εβδομάδα. «Βλέπουμε να δημιουργείται διαφορετικός όγκος σε διάφορες περιοχές και να αυξάνονται τα τονο-μίλια».
Διαβάστε επίσης:
Robin Energy (Πέτρος Παναγιωτίδης): Αγόρασε το τρίτο πλοίο της με 20 εκατ. δολάρια
Συμμετοχή Αρχηγού του Λιμενικού Σώματος στο 4ο Coast Guard Global Summit (CGGS)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ζελένσκι: Πύραυλοι αεράμυνας μέσα στο νέο πακέτο που ενέκριναν οι ΗΠΑ
- Ευρώπη Holdings: Στα 6,8 τα συνολικά EBITDA για το α΄εξάμηνο
- Γκουτέρες: Εισηγείται μείωση κατά 15% του προϋπολογισμού του ΟΗΕ για το 2026
- Ευτύχης Βασιλάκης (Aegean): Το 2025 καλύτερο από το 2024- Προοπτική ανάπτυξης από Θεσσαλονίκη
