Ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα παρουσίασε ένα ιδιαίτερα ισχυρό δεύτερο τρίμηνο, σύμφωνα με την ανάλυση της Pantelakis Securities και των Βασίλη Κόλλια και Πάρη Μαντζαβρά, με την εταιρεία να διατηρεί σύσταση «υπεραπόδοσης» και τιμή-στόχο τα 27,40 ευρώ ανά μετοχή, σημαντικά υψηλότερα από την τρέχουσα τιμή των 22,06 ευρώ.

Με το report να κάνει λόγο για «deep value» και σημαντικά περιθώρια ανόδου, η Pantelakis θεωρεί τη μετοχή της ΓΕΚ Τέρνα επενδυτική ευκαιρία, στηρίζοντας την εκτίμηση σε σταθερές ροές από τις παραχωρήσεις, ισχυρό ανεκτέλεστο έργων και νέες ενεργειακές προοπτικές.

1

Τα έσοδα του ομίλου ενισχύθηκαν κατά 40% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 968 εκατ. ευρώ, κυρίως χάρη στη δυναμική των παραχωρήσεων, όπου η ενοποίηση του Αττικού Δακτυλίου (Athens Ring Road – ARR) από τον Οκτώβριο του 2024 προσέθεσε 47 εκατ. ευρώ στην κερδοφορία. Το προσαρμοσμένο EBITDA σχεδόν διπλασιάστηκε, σημειώνοντας άνοδο 94% στα 182 εκατ. ευρώ, υπερβαίνοντας κατά 5% τις εκτιμήσεις της Pantelakis, λόγω και της ιδιαίτερα ισχυρής κατασκευαστικής δραστηριότητας (+50% ετησίως).

Σε επίπεδο εξαμήνου, το EBITDA εκτινάχθηκε κατά 84% στα 317 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν 36% στα 42 εκατ. ευρώ, με συγκράτηση λόγω υψηλότερων χρηματοοικονομικών εξόδων και αποσβέσεων από τη χρηματοδότηση της εξαγοράς του ARR ύψους 3,3 δισ. ευρώ.

Προοπτικές 2025

Η Pantelakis εκτιμά ότι η πλήρης ενοποίηση του ARR θα αποφέρει EBITDA 181 εκατ. ευρώ για το 2025, με δυνατότητα υπέρβασης, ενώ περαιτέρω ώθηση θα προέλθει από:

-την ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού στο δ΄ τρίμηνο,
-την έναρξη κατασκευής του ΒΟΑΚ,
-και τη λειτουργία της νέας μονάδας φυσικού αερίου Κομοτηνής (877 MW) στο β΄ εξάμηνο, με εκτιμώμενη συνεισφορά 20 εκατ. ευρώ στα καθαρά κέρδη.

Παράλληλα, η συγχώνευση των μονάδων παραγωγής και προμήθειας με τη Motor Oil, σε συνδυασμό με τα έσοδα 128 εκατ. ευρώ, θεωρείται ότι απελευθερώνει νέους μοχλούς ανάπτυξης.

Ανάλυση κλάδων

Κατασκευές: EBITDA 42 εκατ. ευρώ (+50%), με ανεκτέλεστο 6,3 δισ. ευρώ και επιπλέον περίπου 3 δισ. προς υπογραφή, ενισχυμένο από έργα παραχωρήσεων με υψηλότερες αποδόσεις.

Παραχωρήσεις: EBITDA 92 εκατ. ευρώ (+133%), με ARR και αυξημένη κυκλοφορία (+4,6% στον ARR, +7,5% σε Νέα & Κεντρική Οδό).

Συμβατική Ενέργεια: EBITDA 50 εκατ. ευρώ (+81%), ενισχυμένο από την πώληση του σταθμού ΗΡΩΝ Ι στη ΔΕΗ. Χωρίς αυτό το έκτακτο, τα αποτελέσματα θα ήταν μειωμένα λόγω ανταγωνισμού και πιεσμένων περιθωρίων στην προμήθεια.

Δανεισμός και αποτίμηση

Ο καθαρός δανεισμός του ομίλου διαμορφώθηκε στα 3,3 δισ. ευρώ, αμετάβλητος σε σχέση με το τέλος του 2024, αλλά πολύ υψηλότερος από τα 1,4 δισ. ευρώ πριν την εξαγορά του ARR. Ωστόσο, σημαντικό μέρος του χρέους είναι non-recourse, σε επίπεδο θυγατρικών. Ο καθαρός δανεισμός της μητρικής υποχώρησε στα 0,2 δισ. ευρώ (-42% ετησίως).

Η Pantelakis υπολογίζει την καθαρή παρούσα αξία των παραχωρήσεων στα 1,7 δισ. ευρώ (16,2 ευρώ/μετοχή), τονίζοντας ότι η αγορά αποτιμά σήμερα τις παραχωρήσεις μόλις στα 6,3 ευρώ/μετοχή, μετά την αφαίρεση των αποτιμήσεων σε κατασκευές και ενέργεια.