ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με υψηλά επιτόκια καταθέσεων που φτάνουν και στο 3%, οι ψηφιακές τράπεζες Snappi, Viva, Revolut που δραστηριοποιούνται στην αγορά αναζητούν πελατεία από την δεξαμενή της GenZ, δηλαδή των σημερινών τριαντάρηδων, οι οποίοι λειτουργούν μέσα από την οθόνη του κινητού τους.
Τα επιτόκια είναι ιδιαίτερα ελκυστικά στους απλούς λογαριασμούς καταθέσεων, με την Snappi να προσφέρει επιτόκιο 3% για ποσά μέχρι 1.000 ευρώ, η Viva έχει ανακοινώσει επιτόκιο 2% και η Revolut ανάλογα με το πακέτο υπηρεσιών που έχει ο πελάτης της προσφέρει επιτόκιο 1,7% στο δωρεάν πακέτο και φτάνει στο 2,59% για τους Ultra πελάτες, οι οποίοι όμως χρεώνονται με 45 ευρώ το μήνα. Ολες οι καταθέσεις είναι εγγυημένες για ποσό μέχρι τις 100.000 ευρώ.
Δεξαμενή πελατείας για τις ψηφιακές τράπεζες είναι κυρίως η γενιά Ζ, δηλαδή όσοι γεννήθηκαν 1996-2012 και ακολουθούν οι millennials (1981-1995) καθώς είναι αυτοί που διαμορφώνουν το τραπεζικό τοπίο του μέλλοντος. Ιδίως η γενιά Ζ δεν έχει εξαρτημένη σχέση από τις παραδοσιακές τράπεζες και πραγματοποιούν ηλεκτρονικά τις συναλλαγές τους. Το 94% αυτών είναι καθημερινοί χρήστες του διαδικτύου και το 83% πραγματοποιεί on line αγορές, ενώ ο 1 στους 5 της γενιάς Ζ οραματίζεται να δουλέψει σε διαφορετική χώρα από τη δική του.
Οι γενιές αυτές θέλουν να έχουν την τράπεζα στο κινητό τους και πλήρη γκάμα υπηρεσιών με ευνοϊκή τιμολόγηση.
Η Viva είναι η πρώτη ελληνική fintech τράπεζα. Ο Χάρης Καρώνης το 2000, ίδρυσε την εταιρεία www.realize.gr που παρείχε εξειδικευμένες τεχνολογικές υπηρεσίες και ηλεκτρονικές υπηρεσίες βασισμένες στις συναλλαγές. Τον Αυγουστο του 2020 απέκτησε την Praxia Bank και τραπεζική άδεια. Λίγους μήνες αργότερα, τον Ιανουάριο του 2022, η αμερικανική JP Morgan εξαγόρασε το 49% των μετοχών της εταιρείας Viva Wallet.
Σήμερα η Viva δραστηριοποιείται σε 24 χώρες και είναι πρωτοπόρος στην τεχνολογία Tap on Any Device, η οποία ουσιαστικά καταργεί τα κλασικά POS καθιστώντας τερματικά πληρωμών όχι απλά το smartphone ή την ταμπλέτα αλλά οποιαδήποτε συσκευή, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα αποδοχής πληρωμών ακόμα και χωρίς συσκευή. Ενώ έχει γράψει και μία παράλληλη ιστορία που διαδραματίστηκε στις δικαστικές αίθουσες του Λονδίνου σχετικά με την διαμάχη Χάρη Καρώνη- Τζέιμι Ντιμόν για το ποιος θα πάρει τελικά την Viva.
Η Snappi «γεννήθηκε» τον Ιούλιο του 2022 από την Τράπεζα Πειραιώς και την Natech (με αντίστοιχα ποσοστά 55%-45%). Αδειοδοτήθηκε από την ΕΚΤ και προσφέρει τις υπηρεσίες της μέσω App Store και Google Play, προς όλους τους Έλληνες φορολογούμενους. Στόχος της είναι το 2028 να έχει 1,9 εκατομμύρια πελάτες, ενώ στα σχέδια της είναι το άνοιγμα στην διεθνή αγορά το 2027 και να έχει παρουσία σε τρεις χώρες της Ευρώπης μέχρι το 2029.
Διεθνής και με περισσότερους από 50 εκατ ιδιώτες πελάτες, έγινεb σε μόλις 10 χρόνια η λιθουανική Revolut η οποία προσφέρει τραπεζικές υπηρεσίες σε 30 χώρες, ενώ έχει παρουσία σε 160 χώρες και προορισμούς και υποστηρίζει συναλλαγές σε 36 γλώσσες.
Την Revolut ίδρυσαν το 2015 οι Nik Storonsky και Vlad Yatsenko, και με σλόγκαν «Change the way you money» ο στόχος τους ήταν φέρουν επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο ξοδεύουμε και στέλνουμε χρήματα στο εξωτερικό. Και προς το παρόν το πέτυχαν.
Διαβάστε επίσης:
Snappi: Επιτόκιο 3% στις καταθέσεις για να φέρει 100.000 πελάτες έως το τέλος του έτους
Ελβετικό φράγκο: Το παρασκήνιο της ρύθμισης και το «κούρεμα» έως 25%
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κτήμα Λαζαρίδη: Αίτημα στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για άσκηση δικαιώματος Squeeze Out
- Σούπερ μάρκετ: Metro και ΑΒ Βασιλόπουλος ποντάρουν στη γειτονιά – Τα στοιχεία της NielsenIQ δείχνουν γιατί
- Ψηφίστηκε το ν/σ για την κοινωνική αντιπαροχή και την ισόβια τριτεκνική ιδιότητα – «Σπάμε τα ταμπού της μεταπολίτευσης», λέει η Μιχαηλίδου
- Παιχνίδι για ένα (;) για τα 4 θαλάσσια οικόπεδα της Κρήτης και της Ν. Πελοποννήσου
