Ο Βρετανός μάνατζερ με μήνυμά του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ευχαρίστησε όλα τα μέλη της ομάδας για το υπέροχο ταξίδι: «Μετά από ένα απίστευτο ταξίδι είκοσι χρόνων μαζί σας, με βαριά καρδιά αποχαιρετώ σήμερα την ομάδα που έχω λατρέψει απόλυτα. Ο καθένας σας, όλοι οι καταπληκτικοί άνθρωποι στο εργοστάσιο, υπήρξατε η καρδιά και η ψυχή όλων όσων έχουμε επιτύχει.
Στις νίκες και στις ήττες, σε κάθε βήμα, σταθήκαμε ο ένας δίπλα στον άλλο σαν ένα σώμα και αυτό δεν θα το ξεχάσω ποτέ. Ήταν προνόμιο να είμαι μέλος και να ηγούμαι αυτής της ομάδας και είμαι τόσο περήφανος για τα συλλογικά μας επιτεύγματα και για όλους εσάς. Ευχαριστώ τους εκπληκτικούς συνεργάτες και τους φιλάθλους που μας επέτρεψαν να αγωνιζόμαστε. Η υποστήριξή σας, βοήθησε την ομάδα να αναπτυχθεί από το μηδέν σε μια δύναμη της F1 που κατέκτησε 6 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών και 8 Πρωταθλήματα Οδηγών.
Εξίσου, ευχαριστώ τους αντιπάλους μας, χωρίς τους οποίους δεν θα υπήρχε αγώνας. Μας ωθήσατε, μας προκαλέσατε και μας επιτρέψατε να πετύχουμε διακρίσεις που ποτέ δεν ονειρευτήκαμε ότι ήταν δυνατές. Ο ανταγωνισμός έκανε κάθε νίκη πιο γλυκιά και κάθε αποτυχία μια ευκαιρία να εξελιχθούμε και να αναπτυχθούμε. Η Formula 1 είναι ένα άθλημα χτισμένο πάνω στην φιλοδοξία, στο πάθος και στον σεβασμό. Οι αντιπαλότητες ήταν έντονες, αλλά η αμοιβαία προσπάθεια για καινοτομία και πρόοδο είναι αυτό που έκανε αυτό το ταξίδι τόσο ξεχωριστό. Ήταν τιμή μου που υπήρξα μέρος αυτής της απίστευτης εποχής του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Φεύγω με τεράστια υπερηφάνεια για όσα πετύχαμε και επίσης για όσα έρχονται το 2026 — και με τεράστιο σεβασμό για όλους όσους έχουν δώσει στη F1 τη σημερινή της διάσταση».
Υπό τη διοίκηση του Χόρνερ η RBR πήρε 8 πρωταθλήματα οδηγών και 6 πρωταθλήματα κατασκευαστών. Ο θάνατος όμως του ιδρυτή της εταιρείας Ντήτριχ Μάτεζιτς τον Οκτώβριο του 2022 αποτέλεσε τη θρυαλλίδα για μια σειρά αποφάσεων και ενεργειών που αποδυναμώνουν την ομάδα αλλά και την παρουσία της στη F1. Αυτό συνέβη γιατί πλέον δεν υπάρχει ο σταθερός πόλος αποφάσεων του αείμνηστου Ντήτριχ Μάτεζιτς. Η εταιρεία σήμερα ανήκει στην οικογένεια Yoovidhya που κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών, 51% ενώ το υπόλοιπο 49% της εταιρείας έχει περάσει στον Μαρκ Μάτεζιτς απόγονο του Ντήτριχ, ο οποίος δεν ενδιαφέρεται και τόσο για το μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Το κουβάρι άρχισε να ξετυλίγεται όταν η Honda ανακοίνωσε ότι θα φύγει (από το 2026 θα συνεργάζεται με την Aston Martin) και η ομάδα αποφάσισε να φτιάχνει δικές της υβριδικές μηχανές, από το 2026. Εν τέλει όπως ήταν λογικό, αυτό θα γίνεται σε συνεργασία με τη Ford. Εν συνεχεία αποκαλύφθηκε και διογκώθηκε τεχνηέντως, στις αρχές του 2024 ένα μεγάλο ερωτικό σκάνδαλο ανάμεσα στον Κρίστιαν Χόρνερ και μια εργαζόμενη στην ομάδα. Ξεκάθαρο ρόλο σ’ αυτό έπαιξε και ο πατέρας του Φερστάπεν, Γιος. Παρότι ο Βρετανός μάνατζερ την γλύτωσε προσωρινά, φάνηκαν ξεκάθαρα οι τάσεις εντός της ομάδας όπως και οι φυγόκεντρες δυνάμεις που εν τέλει κυριάρχησαν. Απομακρύνθηκαν βασικά στελέχη από το τεχνικό επιτελείο, αξίζει να σταθούμε στην αποχώρηση του τεχνικού διευθυντή Άντριαν Νιούι, αλλά και του υπεύθυνου δραστηριοτήτων πίστας, Τζόναθαν Ουίτλι.
Φυσιολογικά η ομάδα έχασε σταδιακά την ανταγωνιστικότητά της. Το μονοθέσιο πέρυσι δεν εξελίχθηκε μέσα στη χρονιά έπαψε να είναι κορυφαίο αλλά ο Φερστάπεν κατάφερε να διατηρήσει τον τίτλο εκμεταλλευόμενος τη βροχή στη Βραζιλία. Δεν έγινε όμως το ίδιο με το πρωτάθλημα κατασκευαστών που πήγε στη McLaren. Ο Ολλανδός σήμερα έχει στα χέρια του πρόταση από τη Mercedes και παρότι δεν είναι τα λεφτά το πρόβλημα, οι ενδείξεις στο δυναμόμετρο της νέας υβριδικής μηχανής των Γερμανών μπορούν να τον κάνουν ν’ αλλάξει στρατόπεδο.
Ο Λορέν Μεκκίς που αναλαμβάνει πλέον επικεφαλής της Red Bull Racing έχει καλύτερες σχέσεις με την οικογένεια Φερστάπεν. Βέβαια αυτό δεν αρκεί για να πεισθεί να παραμείνει ο Μαξ στην ομάδα. Είναι όμως ένα πρώτο βήμα. Ως μέρος της διοικητικής αναδιάρθρωσης, ο αγωνιστικός διευθυντής της Racing Bulls, Άλαν Περμάν, προήχθη σε επικεφαλής της ομάδας, στη θέση του Μεκίς. Ο Πήτερ Μπάγιερ παραμένει στο δικό του ρόλο στην RB ενώ τόσο ο Μεκκίς όσο και ο Περμάν θα αναφέρονται στον Όλιβερ Μιντζλαφ, ceo εταιρικών έργων και Επενδύσεων της Red Bull και στο Χέλμουτ Μάρκο όσον αφορά στα αγωνιστικά θέματα. Είναι ξεκάθαρο για όσους ασχολούνται εις βάθος με τα πράγματα, πως η ομάδα της Red Bull δύσκολα θα συνεχίσει να βρίσκεται σε κορυφαία επίπεδο. Τόσο από πλευράς σχεδίασης μονοθεσίου όσο και από πλευράς υβριδικής μηχανής. Οπότε δύσκολα αντίστοιχα θα διατηρήσει το τελευταίο μεγάλο της asset: To Φερστάπεν!
Όσον αφορά στον Κρίστιαν Χόρνερ πιθανά θα χρειαστεί μια περίοδο ανάπαυλας προτού κάνει την επόμενη κίνησή του. Σ’ αυτό το διάστημα θα ολοκληρωθεί ίσως και η ακροαματική διαδικασία στο βρετανικό δικαστήριο, όπου έχει προσφύγει η καταγγέλλουσα πρώην εργαζόμενη στη Red Bull. Προφανώς καθοριστική για το μέλλον του Βρετανού μάνατζερ, θα είναι η δικαστική απόφαση της υπόθεσης αυτής.
Διαβάστε επίσης:
Audi: Μια ιστορία με 4 κύκλους
F1: Η Red Bull απομακρύνει τον CEO, Κρίστιαν Χόρνερ, μετά από μια ταραχώδη περίοδο
Δεν φτιάχνουν μόνο οι Κινέζοι μπαταρίες
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Από την Κρήτη στο Λαύριο και από εκεί απευθείας σε κέντρα κράτησης 247 μετανάστες που εισήλθαν παράνομα από τη Λιβύη
- Πυρκαγιά σε χαμηλή βλάστηση στο Νεοχωράκι Βοιωτίας, σηκώθηκαν και εναέρια μέσα
- Σε επιφυλακή και αυξημένη ετοιμότητα ο κρατικός μηχανισμός – Συστάσεις της Πολιτικής Προστασίας προς τους πολίτες
- Μητσοτάκης: Η διεθνής απήχηση του kidsWallet, οι επενδύσεις στην Παιδεία, το 1566 στην Υγεία και το πρόγραμμα «ΑΙΓΙΣ»

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα

Τα αλλάζει όλα ο Πιερρακάκης σε ενοίκια, Airbnb, μεγάλους ελέγχους, λαθρεμπόριο έως και καθημερινές πληρωμές
Tο Δικαστήριο του Λονδίνου έδωσε το πράσινο φως για να αποκτήσει o Χάρης Καρώνης το 48,5% της Viva από την JPMorgan
