ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
“Οι πρόσφατες εξάρσεις των πολεμικών εντάσεων σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή, η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, που εξήγγειλε ο Ντόναλντ Τραμπ και ο αναδυόμενος εμπορικός πόλεμος, αποτελούν σημαντικά εμπόδια στην προσπάθεια ανάπτυξης του κλάδου της ναυτιλίας. Υπό αυτό το πρίσμα, οι όποιες προσπάθειες πρόβλεψης των μελλοντικών τάσεων στις ναυλαγορές, τις χρηματοοικονομικές συναλλαγές και το εμπόριο, φαντάζουν εξαιρετικά δύσκολες, επεσήμανε μεταξύ άλλων”.
Τις επισημάνσεις αυτές διατύπωσε χθες, κατά την ετήσια γενική συνέλευση των μελών της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου – Greek Shipping Co-operation Committee, στην οποία συμμετείχαν τα μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας της Βρετανικής πρωτεύουσας.
Ο πρόεδρος, Χαράλαμπος Φαφαλιός, επικεντρώθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος της ναυτιλίας και διαμορφώνουν νέες συνθήκες στην παγκόσμια ναυτιλία και τόνισε ότι “οι Έλληνες πλοιοκτήτες, γαλουχημένοι από τις διαρκείς αναταραχές από το 1930 και έπειτα, επενδύουν αδιάλειπτα σε πλοία υψηλής τεχνολογίας και απόδοσης, ούτως ώστε να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα” και πρόσθεσε: “Ως απότοκο αυτής της συνεχούς προσπάθειας, ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος διατηρεί τα «πρωτεία» του, ως ο μεγαλύτερος του κόσμου. Οι σταθερές αγορές σύγχρονων second-hand πλοίων και το orderbook νέων παραγγελιών, καθιστούν τον ελληνόκτητο στόλο νεότερο, ενεργειακά αποδοτικότερο και εν τέλει ηγετική δύναμη σε όλους τους τύπους πλοίων”.
Αναφερόμενος στα ζητήματα της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, ο Χαράλαμπος Φαφαλιός, υπογράμμισε ότι είναι αναγκαίο η ναυτιλιακή κοινότητα να υποστηρίξει τις αποφάσεις του ΙΜΟ, δεδομένου ότι περιφερειακές αποφάσεις δημιουργούν στρεβλώσεις σε παγκόσμια ζητήματα και τόνισε με έμφαση: “Ο ΙΜΟ πρέπει, ωστόσο, να υιοθετήσει μια πρακτική και ισορροπημένη στάση σε όλη την περιβαλλοντική νομοθεσία και να λάβει υπόψη τις ανησυχίες της ναυτιλιακής κοινότητας”.
Στη συνέχεια, ο πρόεδρος του Committee επισήμανε ότι υπάρχουν αρκετές διαθέσιμες επιλογές για την επίτευξη των στόχων αποανθρακοποίησης και τόνισε: “Η συνεργασία ναυπηγείων, κατασκευαστών μηχανών, πλοιοκτητών και γενικά των stakeholders του κλάδου είναι ζωτικής σημασίας προκειμένου ο κλάδος να ενισχυθεί με τεχνολογικά προηγμένα πλοία. Δεν είναι παραγωγικό να φορολογείται μόνο η ναυτιλιακή βιομηχανία όταν δεν υπάρχουν άμεσα διαθέσιμα καύσιμα μηδενικού άνθρακα και δεν θα υπάρχουν στο άμεσο μέλλον. Ομοίως, όλες οι υπάρχουσες εναλλακτικές λύσεις για τα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο δεν είναι, μακροπρόθεσμα, ούτε κατά διάνοια απαλλαγμένες από τον άνθρακα. Αντί να δοθούν κίνητρα στους προμηθευτές ενέργειας για την παραγωγή ασφαλών μηδενικού άνθρακα καυσίμων, η φορολόγηση των πλοίων δεν θα επιφέρει την αποανθρακοποίηση. Η MEPC θα πρέπει να σκεφτεί το καρότο και όχι μόνο το μαστίγιο”
O πρόεδρος επίσης αναφέρθηκε στην αγαστή συνεργασία που υπάρχει μεταξύ του Committee και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών με αποτέλεσμα έχει διαμορφωθεί ένα ισχυρό lobbying σε διεθνή fora και τόνισε χαρακτηριστικά: “Οι ισχυρές τεχνικές ικανότητες και η μεγάλη εμπειρία των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών οδήγησαν στο επιτυχές lobbying για τα ενισχυμένα πρότυπα ασφάλειας που υπάρχουν σήμερα (στον κλάδο)”, ενώ στη συνέχεια αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα διατήρησης ενός ανοικτού διαλόγου με κορυφαίους ναυτιλιακούς οργανισμούς και φορείς, όπως o ΙΜΟ, η INTERCARGO, η ΙΝΤΕRTANKO, o IACS, η BIMCO κ.α.
Σχετικά με την συνεχιζόμενη μείωση της ελληνικής σημαίας, ο πρόεδρος του “Κομίτι”, είπε:
“Η ελκυστικότητα της ελληνικής σημαίας, δεν θα ενισχυθεί, αν προηγουμένως δεν μειωθεί σημαντικά η γραφειοκρατία” και κάλεσε το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής “να μειώσει δραστικά τα γραφειοκρατικά εμπόδια που επιβαρύνουν τα πλοία που φέρουν την ελληνική σημαία” κατέληξε λέγοντας πως “η ελληνική ναυτιλία έχει ανάγκη τη νέα γενιά καλά καταρτισμένων αξιωματικών εμπορικού ναυτικού, που προτίθενται να στελεχώσουν τα ολοένα και πιο εξελιγμένα πλοία του ελληνόκτητου στόλου και φυσικά, για να καταστεί αυτό δυνατό, χρειάζονται, αφενός περισσότερες θέσεις σε κρατικές και ιδιωτικές σχολές και αφετέρου καλύτερα αμειβόμενο και περισσότερο διδακτικό προσωπικό, με την ταυτόχρονη αναβάθμιση των ήδη υπαρχουσών σχολών”.
Διαβάστε επίσης:
Drewry: Σταθερές οι τιμές στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων
Στέφανος Γκίκας: Ολοκληρώθηκε η καταβολή 31.240.215 € για το Μεταφορικό Ισοδύναμο Επιβατών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γεραπετρίτης: Τηλεφωνική συνομιλία με τον Σαουδάραβα ΥΠΕΞ – «Bαθιά ανησυχία για το Μεσανατολικό»
- Ερντογάν για Μεσανατολικό: Ανησυχεί για τo κύμα παράτυπης μετανάστευσης και ψέγει τη διεθνή κοινότητα
- Νετανιάχου: Θα βομβαρδίσουμε όλες τις θέσεις και τους στόχους του καθεστώτος Χαμενεΐ
- Λαβρόφ σε Αραγτσί: Η Μόσχα καταδικάζει τη χρήση πολεμικής ισχύος από Ισραήλ κατά Ιράν – Έτοιμη να βοηθήσει
