ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ολοκληρώθηκε η διαδικασία ακρόασης φορέων, στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, στην οποία εξελίσσεται η συζήτηση και επεξεργασία του νέου αναπτυξιακού νόμου. Οι παραγωγικοί φορείς ανέφεραν ότι οι αλλαγές κινούνται σε σωστή κατεύθυνση αλλά πρέπει, όπως είπαν, να γίνουν και άλλα για την στήριξη των επενδύσεων.
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος επισήμανε ότι ο διάλογος για τον νέο αναπτυξιακό νόμο, με τους κοινωνικούς εταίρους, ξεκίνησε στις 20 Οκτωβρίου, όταν παρουσιάστηκε με τον πρωθυπουργό μια ολοκληρωμένη αντίληψη και στρατηγική για τον παραγωγικό μετασχηματισμό της χώρας και συνεπώς «ο διάλογος για τις μεταβολές του αναπτυξιακού νόμου έχει κρατήσει πολλούς μήνες και το υπουργείο Ανάπτυξης έχει λάβει πολύ σοβαρά υπόψη του όλες τις σκέψεις και ιδέες που έχουν κατατεθεί και το ίδιο θα γίνει και για όσα ειπώθηκαν κατά τη σημερινή ακρόαση φορέων».
Κοινός τόπος είναι να υπάρχει σταθερότητα και διαφάνεια στους όρους, σαφήνεια, ταχύτητα, διαλειτουργικότητα στο πληροφοριακό σύστημα, σχολίασε ο υπουργός, για τις τοποθετήσεις που έγιναν, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης. Ο κ. Θεοδωρικάκος είπε ότι σε λίγες ημέρες το πληροφοριακό σύστημα θα είναι έτοιμο να υποδεχθεί όλα τα καθεστώτα του αναπτυξιακού νόμου που θα προκηρυχθούν, αμέσως μετά την ψήφισή του, θα έχει διαλειτουργικότητα, ως πρόσθετη συνθήκη διαφάνειας και αξιοπιστίας στην αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων. Διευκρίνισε επίσης πως «είτε κάποιος θα πάρει προέγκριση δανείου είτε κάποιος θα δείξει ότι έχει τα χρήματα, για να κάνει την επένδυσή του, θα αντιμετωπίζεται, από τον αναπτυξιακό νόμο, με τον ίδιο τρόπο και ισότιμα».
Ο κ. Θεοδωρικάκος ανέφερε ότι ο τουρισμός αποτελεί ισχυρή οικονομική δραστηριότητα για τη χώρα που φέρνει μεγάλο μέρος εσόδων και θα συνεχίσει να στηρίζεται από την πολιτεία. «Το 80% που πληρώνει το υπουργείο Ανάπτυξης αυτή τη στιγμή, για προηγούμενους αναπτυξιακούς νόμους, πηγαίνουν στον τουρισμό. Αλλά να συμφωνήσουμε ότι δεν είναι δυνατόν, από δω και πέρα, με την αντίληψη του παραγωγικού μετασχηματισμού, να δίναμε πάλι τη μερίδα του λέοντος στον τουρισμό, γιατί θα ήμασταν παντελώς ανακόλουθοι», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης και σημείωσε: «για να το πούμε ωμά, μέχρι τώρα, ο αναπτυξιακός νόμος ήταν ένας νόμος στήριξης του τουρισμού και συμπληρωματικά για κάποιες άλλες δραστηριότητες, την ίδια στιγμή που υπάρχουν μια σειρά άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία που επίσης δίνουν τη δυνατότητα της τουριστικής ανάπτυξης.
Η γνώμη μου είναι ότι υπάρχουν πολύ μεγάλα κέρδη από τις τουριστικές επιχειρήσεις και το σωστό είναι να επανεπενδυθούν, τμήματα αυτών των κερδών, σε επενδύσεις, από όσους πιστεύουν ότι υπάρχει δυναμική και προοπτική. Ο τουρισμός όμως δεν είναι η μονοκαλλιέργεια, για την ελληνική οικονομία και επιμένω, ότι θα πρέπει να στραφούμε στη βιομηχανία, στην καινοτομία, στις νέες τεχνολογίες που φέρνουν αύξηση της εξωστρέφειας, της παραγωγικότητας, των εξαγωγών και άρα της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων και της οικονομίας μας».
Προηγουμένως, ο ΣΕΤΕ, δια του κ. Αλέξανδρου Θάνου, είχε δηλώσει, κατά την ακρόαση φορέων, ότι «το 2024 ο τουρισμός είχε άμεση συνεισφορά περίπου 30 δις ευρώ, για την ελληνική οικονομία, ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 13% του ΑΕΠ και αν συνυπολογιστούν οι πολλαπλασιαστές από το ΙΟΒΕ και το ΚΕΠΕ, αυτό το ποσοστό φτάνει στο 30% του ΑΕΠ» και ότι «ο τουρισμός, στην αιχμή της σεζόν, δημιούργησε έως και 710.000 θέσεις εργασίας δηλαδή περίπου το 16% της συνολικής απασχόλησης της χώρας».
Με τις επισημάνσεις λοιπόν για τη συνεισφορά του τουρισμού στην ελληνική οικονομία και την κοινωνία, ο εκπρόσωπος του ΣΕΤΕ είπε ότι η έλλειψη ρητής ενσωμάτωσης του τομέα του τουρισμού στο νέο παραγωγικό μοντέλο, υπονομεύει την πληρότητα και την ισορροπία της αναπτυξιακής στρατηγικής, καθώς παραγνωρίζεται το πολλαπλασιαστικό αποτύπωμα που μπορεί να έχει η βιώσιμη ανάπτυξη του τουριστικού τομέα στην ελληνική οικονομία.
Αναφερόμενος στις θέσεις εργασίας, ο υπουργός Ανάπτυξης είπε ότι αυτό το θέμα θα εξεταστεί ανά καθεστώς. «Δεν είναι όλα τα ίδιο. Για παράδειγμα, σε επενδύσεις σε παραμεθόριες περιοχές, κατά τη γνώμη δεν μπορεί να μην είναι ισχυρό κριτήριο η δημιουργία θέσεων εργασίας. Θέλουμε στις παραμεθόριες περιοχές να υπάρξει στήριξη σε αυτόν τομέα. Κατανοώ αυτό που τίθεται από τις Ενώσεις Βιομηχάνων ότι ο αυτοματισμός, ο εκσυγχρονισμός των μηχανημάτων είναι στοιχείο παραγωγικότητας των εταιρειών, όμως πρέπει να δούμε τι θα δουλέψει καλύτερα κατά περίπτωση», είπε ο κ. Θεοδωρικάκος.
Διευκρίνισε επίσης ότι η νησιωτικότητα υπάρχει ως παράγοντας μέσα στον αναπτυξιακό νόμο, όπως και οι περιοχές που υπόκεινται στην απολιγνιτοποίηση, που συμμετέχουν στο ειδικό καθεστώς των ρυθμίσεων, αν και υπάρχει ξεχωριστό πρόγραμμα για τη δίκαιη αναπτυξιακή μετάβαση το οποίο χειρίζεται το υπουργείο Οικονομικών.
Οι φορείς
Στην ακρόαση φορέων, το ΕΕΑ (Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών) είπε ότι με τον νέο αναπτυξιακό νόμο γίνεται προσπάθεια για τη στήριξη του ελληνικού επιχειρείν, ωστόσο δίνεται μεγαλύτερη βαρύτητα σε μεγάλες επιχειρήσεις, την ώρα που οι μικρές, οι πολύ μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις δίνουν ένα πραγματικό αγώνα επιβίωσης, υπό πολύ αντίξοες συνθήκες.
Οι επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν πρόβλημα ρευστότητας και ταμειακών διαθεσίμων θα πρέπει να καταφύγουν σε δανεισμό, αφού τα χρήματα που θα πρέπει να διαθέσουν στο στάδιο της υλοποίησης ξεπερνούν το 50% του συνολικού κόστους, με τις διαδικασίες που προβλέπονται για την τμηματική καταβολή των επιδοτήσεων, είπε αντιπρόεδρος του ΕΕΑ Νίκος Κουγιουμτσής.
Η Εθνική Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΘΕΑΣ) είπε ότι ο αναπτυξιακός νόμος πρέπει να συμπεριλάβει και την ανθεκτικότητα των αγροτικών επιχειρήσεων, γιατί οι υφιστάμενες μονάδες πρέπει να κατορθώσουν να επιβιώσουν απέναντι στην κλιματική κρίση, τις μεγάλες αλλαγές στις εμπορικές συμφωνίες, το πρόβλημα των τροφίμων.
«Είναι σημαντικό για εμάς ότι ο πρωτογενής τομέας είναι αντικείμενο του αναπτυξιακού νόμου», είπε ο Γενικός Διευθυντής του ΕΘΕΑΣ Μόσχος Κορασίδης και σημείωσε ότι πρέπει να υπάρξει ειδική πρόνοια για την ενίσχυση των συνεταιρισμών και των ομάδων παραγωγών, γιατί οι ομαδικές επενδύσεις είναι πολύ σημαντικές για την τοπική οικονομία. Υπογράμμισε επίσης τη σημασία της ρήτρας νησιωτικότητας.
Το Δίκτυο Συνδέσμου Βιοτεχνιών και Βιομηχανιών Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είπε ότι ο αναπτυξιακός νόμος περιλαμβάνει πολλές θετικές αλλαγές αλλά υπάρχουν και σημεία που χρήζουν προσοχής. Το κύριο βάρος, όπως περιέγραψε ο εκπρόσωπος του Δικτύου Χρήστος Διορδαμλής, πρέπει να πέσει στο να διατηρηθούν οι υφιστάμενες επιχειρήσεις κυρίως, και με μια μικρή ελπίδα. να γίνουν καινούργιες.
Ο κ. Διορδαμλής σταχυολόγησε ως προβλήματα που «διώχνουν επιχειρήσεις», τις ελλείψεις στις υποδομές, τρένα και λιμάνια, που υπολειτουργούν, όπως είπε, με συνέπεια να βρίσκεται απομονωμένη η περιοχή, την πρόχειρη νομοθεσία για ζητήματα, όπως ο προσδιορισμός της ζώνης Natura, στο Σουφλί, που «διώχνει» επιχειρήσεις, την έλλειψη πόρων μετά τη μεγάλη φωτιά του καλοκαιριού του 2024. Στο κλίμα αυτό, ζήτησε ποσόστωση, πριμοδότηση των επενδυτικών σχεδίων στην περιοχή, κατάργηση «παρωχημένων» κριτηρίων, όπως εργασίας, αντικειμένου κλπ.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ- Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Ιωάννης Μπρατάκος είπε ότι το νέο σχέδιο του αναπτυξιακού νόμου περιλαμβάνει σημαντικά θετικά στοιχεία που επιβεβαιώνουν την πρόθεση της πολιτείας, για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, όμως υπάρχουν και κρίσιμα σημεία που θα μπορούσαν να βελτιωθούν.
Περιθώρια βελτιώσεων, όπως ανέφερε ο κ. Μπρατάκος, υπάρχουν στη στόχευση του αναπτυξιακού νόμου, με έμφαση κυρίως σε θέματα πρόσβασης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, με την ένταξη δαπανών για επενδύσεις σε τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης, με ειδικά κίνητρα για την ενίσχυση εξαγορών και συγχωνεύσεων σε στοχευμένους κλάδους, με στοχευμένα φορολογικά κίνητρα για την επανεπένδυση κερδών σε κλάδους υψηλής προστιθέμενης αξίας, ενισχύσεις και κίνητρα για έργα ενεργειακής αυτοπαραγωγής και ενισχύσεις μικρομεσαίων επιχειρήσεων και με ποσοτικούς και με ποιοτικούς όρους.
Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων-ΣΕΒΤ υπογράμμισε ότι η χώρα χρειάζεται στροφή, από τις υπηρεσίες στις στοχευμένες επενδύσεις που ενισχύουν την ανθεκτικότητα και παράγουν πραγματική αξία για την οικονομία. Ο νέος αναπτυξιακός νόμος, είπε ο πρόεδρος του ΣΕΒΤ Ιωάννης Γιώτης, εισάγει βελτιώσεις με θετικό αντίκτυπο στην επενδυτική δραστηριότητα, και υπογράμμισε ότι το νέο καθεστώς «Σύγχρονες Τεχνολογίες» ενοποιεί δράσεις και αυτό θα ενισχύσει την σαφήνεια του πλαισίου, θα μειώσει τον κατακερματισμό και θα διευκολύνει την πρόσβαση των επιχειρήσεων σε επενδυτικά κίνητρα, για την τεχνολογική και την παραγωγική τους αναβάθμιση.
Ως προς το καθεστώς «Περιοχές Ειδικής Ενίσχυσης», ο ΣΕΒΤ είπε ότι απευθύνεται σε περιοχές που έχουν πραγματική ανάγκη στήριξης και συνιστά μια ουσιαστική απάντηση στο δημογραφικό πρόβλημα και την περιφερειακή ανισότητα. Σημαντικά εργαλεία, χαρακτήρισε την διαδικασία της «ταχείας αδειοδότησης» και τη δυνατότητα δανειοδότησης, με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, ειδικά για τα επενδυτικά σχέδια που έχουν υπαχθεί στο καθεστώς ενίσχυσης μεγάλων επενδύσεων.
Εκ μέρους του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών-ΣΕΒ, η Αθηνά Βουνάτσου είπε ότι με τις προωθούμενες αλλαγές στον αναπτυξιακό νόμο, καθίσταται σαφής η πρόθεση της κυβέρνησης για τη βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος για τις ελληνικές επιχειρήσεις, ιδίως για τις μεσαίες και όσες επενδύουν σε περιοχές που χρήζουν ειδικής ενίσχυσης.
Στις βελτιώσεις του αρχικά κατατεθετέντος σχεδίου νόμου, η εκπρόσωπος του ΣΕΒ, συμπεριέλαβε την αύξηση της συχνότητας προκήρυξης των καθεστώτων, την υπαγωγή του ίδιου επενδυτικού σχεδίου σε περισσότερα καθεστώτα και την αύξηση του δικαιώματος χρήσης του συνολικού εγκεκριμένου ποσού της φορολογικής απαλλαγής από 1/3, κατ΄έτος, σε ½.
Ο ΣΕΒ ζήτησε επιτάχυνση της αξιολόγησης των επενδυτικών σχεδίων, με την αξιοποίηση του ΤΑΑ, κατά τρόπο που να μειώνει την επιβάρυνση των επιχειρήσεων, έκδοση οδηγού αξιολόγησης πριν την προκήρυξη κάθε καθεστώτος, έγκαιρη σύσταση των επιτροπών αξιολόγησης και ενστάσεων και δημιουργία ενιαίου και πλήρους πληροφοριακού συστήματος, για όλα τα καθεστώτα ενίσχυσης. Ζήτησε επίσης να συνδεθούν οι ενισχύσεις με την παραγωγικότητα, με την αντικατάσταση του κριτηρίου των θέσεων εργασίας από δείκτες παραγωγικότητας, εξαιρουμένων των περιοχών ειδικής ενίσχυσης.
Ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδος -ΣΒΕ δηλώνει ότι είναι σε θετική κατεύθυνση οι τροποποιήσεις στον αναπτυξιακό νόμο, ωστόσο υπάρχουν σημεία που χρήζουν βελτίωσης. Αρνητικό σημείο, χαρακτήρισε ο κ. Ιωάννης Σταύρου, την υποχρέωση διατήρησης των ετήσιων μονάδων εργασίας για έξι χρόνια, με πρόβλεψη για ανάκτηση του συνόλου της ενίσχυσης, σε περίπτωση μείωσης του προσωπικού. Μια τόσο αυστηρή διάταξη αποτρέπει πολλές επιχειρήσεις να υποβάλουν επενδυτικά σχέδια, είπε ο εκπρόσωπος του ΣΒΕ και σημείωσε ότι μια τέτοια απαίτηση δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες προκλήσεις, ιδίως σε περιοχές που είναι δύσκολο να βρεθεί ανθρώπινο δυναμικό.
Ο Γιώργος Στασινός από το ΤΕΕ χαρακτήρισε σημαντική τη δημιουργία των νέων καθεστώτος ενίσχυσης, τη διαδικασία ταχείας αδειοδότησης, “αρκεί να τηρηθεί και να εφαρμοστεί”, την πρόβλεψη για δάνεια με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, την αύξηση του ανώτατου ποσού ενισχύσεων και την ταχύτερη έγκριση επενδυτικών σχεδίων, αρκεί και αυτή να υλοποιηθεί.
Ο Ζαχαρίας Μπραγουδάκης από την ΤτΕ είπε ότι το νομοσχέδιο είναι στη σωστή κατεύθυνση και τόνισε ότι ο αναπτυξιακός νόμος πρέπει να εστιάζει σε επενδύσεις σε πιο εμπορεύσιμους κλάδους και σε κλάδους με υψηλή τεχνολογία, που έχουν υψηλότερη προστιθέμενη αξία και αμοιβές.
Η Χαρά Απαλαγάκη, εκ μέρους της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών ΕΕΤ, είπε ότι το νομοσχέδιο κινείται στη σωστή κατεύθυνση, γιατί προσαρμόζεται στο στόχο της βιώσιμης ανάπτυξης, με τα καθεστώτα ενίσχυσης, και γιατί εισάγει απολοποίηση και επιτάχυνση των διαδικασιών. Οι τράπεζες χρηματοδοτούν έγκαιρα τα επενδυτικά σχέδια που θα υπαχθούν στον αναπτυξιακό νόμο, γιατί εδώ και τρία χρόνια, η επιχείρηση που προτίθεται να υποβάλει αίτημα υπαγωγής, μπορεί να λάβει και μια προέγκριση της χρηματοδότησης, από την τράπεζα με την οποία συνεργάζεται, είπε η εκπρόσωπος της ΕΕΤ, η οποία επισήμανε ωστόσο ότι αν στη συνέχεια υπάρξουν καθυστερήσεις, που συνήθως υπάρχουν, η προέγκριση αυτή χάνει την επικαιρότητα της.
Ο Συμεών Διαμαντίδης από τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων συμμερίστηκε την θέση ότι ο νέος αναπτυξιακός νόμος κινείται σε σωστή κατεύθυνση. Επισήμανε ότι πρέπει μέσα στον Ιούνιο να βγουν οι τρεις προκηρύξεις του προγράμματος, γιατί υπάρχει ήδη επενδυτικό ενδιαφέρον, ότι πρέπει να αυξηθούν τα διαθέσιμα κονδύλια του αναπτυξιακού νόμου και ότι πρέπει χρηματοδοτηθούν γρήγορα τα επενδυτικά
που έχουν αξιολογηθεί ήδη θετικά και είναι ώριμα. Ζήτησε επίσης να εισαχθεί βαθμολογικού κριτηρίου της εξαγωγικής δραστηριότητας, στα κριτήρια αξιολόγησης του αναπτυξιακού νόμου.
Θετική χαρακτήρισε την υιοθέτηση των προτάσεων της ΕΣΑμεΑ, στο κείμενο του σχεδίου νόμου, ο Βασίλης Κούτσιανος. Είναι προτάσεις που εντάσσουν στις επιλέξιμες δαπάνες τη διασφάλιση της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία. Όπως ωστόσο σημείωσε δεν υιοθετήθηκε η πρόταση να εξαιρεθεί από τις μη επιλέξιμες δαπάνες, η αγορά αυτοκινήτου προσβάσιμου στα άτομα με αναπηρία, δεδομένου ότι πολλοί φορείς της αλληλέγγυας οικονομίας λειτουργούν σημαντικές κοινωνικές δομές.
Ο Εμμανουήλ Μανιούδης από την ΕΣΕΕ αναφέρθηκε στη σημασία του μετασχηματισμού του εγχώριου παραγωγικού μοντέλου που πρέπει να στοχεύει στην ανθεκτικότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη αλλά και στην αντιμετώπιση των ανισοτήτων. Υπό το πρίσμα αυτό είναι σημαντικοί οι άξονες για το δημογραφικό και την στήριξη της περιφέρειας. «Το εμπόριο διεκδικεί την ισότιμη συμμετοχή στα εθνικά και ευρωπαϊκά αναπτυξιακά εργαλεία», είπε ο κ. Μανιούδης και ζήτησε να αξιολογείται ο αναπτυξιακός νόμος και τόνισε ότι θα μπορούσε να προβλεφθεί ειδικό καθεστώς για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις και να εξειδικευθεί περισσότερο το καθεστώς της κοινωνικής επιχειρηματικότητας.
Ο Δημήτρης Μαθιός από το Εμπορικό Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς υπογράμμισε την ανάγκη καθορισμού βιομηχανικών ζωνών και βιομηχανικών πάρκων στη Δ. Αττική, σημειώνοντας ότι στην περιοχή του ΕΒΕΠ, υπάρχουν 150 ναυπηγεία που πρέπει να στηριχθούν και για την χρηματοδότηση και την δανειοδότησή τους.
Ο Κώστας Κόλλιας από το Οικονομικό Επιμελητήριο αναφέρθηκε στις χρονοβόρες και δαπανηρές διαδικασίες υποβολής της επενδυτικής πρότασης και των σχετικών δικαιολογητικών και ζήτησε την προώθηση ενός πλαισίου πιστοποίησης προσόντων των μελετητών του Αναπτυξιακού Νόμου.
Ο Ιωάννης Βουτσινάς από την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος είπε ότι η στροφή στην περιφέρεια θα ενθαρρύνει το επιχειρείν.
Εκ μέρους της ΓΣΕΒΕΕ, Απόστολος Μπόκας επισήμανε ότι η συμμετοχή των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων στο να εγκριθούν, να ενταχθούν στον αναπτυξιακό νόμο είναι πολύ μικρή. «Για αυτή την πραγματικότητα ίσως είναι μια απάντηση στο γεγονός ότι το μέσο ύψος των ενισχύσεων για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις ανέρχεται στα 668.000 ευρώ και για τις μικρές επιχειρήσεις το 1.000.000 ευρώ. Δηλαδή είναι επενδύσεις οι οποίες απαιτούν σημαντικά κεφάλαια», ανέφερε ο εκπρόσωπος της ΓΣΕΒΕΕ.
Διαβάστε επίσης:
ΕΕ: «Πράσινο φως» για το νέο ταμείο 150 δισ. σε απάντηση των ρωσικών απειλών
Τουρκία-πηγές: Ο πρεσβευτής των ΗΠΑ στην Άγκυρα θα ονομαστεί και ειδικός απεσταλμένος για τη Συρία
Φινλανδία: Ολοκλήρωσε τα πρώτα 35 χλμ του τείχους που κατασκευάζει στα σύνορα με τη Ρωσία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ισχυρός σεισμός 6,1R στην Κρήτη
- Europa League: Η Τότεναμ του Άγγελου Ποστέκογλου σήκωσε το τρόπαιο – Νίκησε 1-0 την Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ
- Κ. Μητσοτάκης: Το ενδιαφέρον για το «βραχιολάκι», οι ερωτήσεις και η οδηγία για επιτάχυνση
- Αναγέννηση στη Λίμνη Κόμο: Η νέα ζωή μιας εγκαταλελειμμένης βίλας από το Tuckey Design Studio
