ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε τροχιά ανάπτυξης πωλήσεων και κερδοφορίας αναμένεται να κινηθεί το 2025 η Μοτοδυναμική, έχοντας ήδη διευρύνει το αποτύπωμά της με νέες συνεργασίες και επεκτάσεις σε όλο το εύρος των δραστηριοτήτων της.
Παράλληλα, η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο νέας συνεργασίας στον χώρο της ηλεκτροκίνησης, χωρίς να αποκλείει την προοπτική συνεργασίας με κινεζικό brand, όπως ανέφερε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Πάρης Κυριακόπουλος, παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα του 2024 στους αναλυτές.
Ανοιχτοί σε συζητήσεις
«Είμαστε ανοιχτοί σε συζητήσεις, αλλά ψάχνουμε την εταιρεία που θα ταιριάξει με το brand μας. Αν προχωρήσουμε ως επίσημοι αντιπρόσωποι με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είτε κινέζικο είτε από μια άλλη χώρα θα πρόκειται για συνεργασία με ένα brand που θα ταιριάζει στο dna μας. μια εταιρεία που θα ταιριάζει στο dna μας» τόνισε χαρακτηριστικά τονίζοντας ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο «αν και οι επαφές είναι πολλές και οι εξελίξεις πιθανές στο κοντινό μέλλον» όπως είπε.
Σε ό,τι αφορά την επέκταση των δραστηριοτήτων του ομίλου από τον Φεβρουάριο έχει αναλάβει τη δραστηριότητα της Toyota στην Αχαΐα, ως εξουσιοδοτημένος έμπορος ενώ όπως είπε ο κ. Κυριακόπουλος υπάρχει pipeline με περαιτέρω σημεία πώλησης ανά την επικράτεια ενώ μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει και για την αγορά της Αττικής, όπου δεν αποκλείεται και εξαγορά υφιστάμενου εξουσιοδοτημένου.
Το deal με Toyota και η δυναμική της Porsche Macan
«Η Πάτρα είναι το πρώτο σοβαρό βήμα σε μια δραστηριότητα που θα αρχίσει να αυξάνεται, μας ταιριάζει πολύ μεγαλώνει το αποτύπωμά μας στον κλάδο του αυτοκινήτου ενώ έχει και μεγάλες συνέργειες με το rent a car» τόνισε.
Στον τομέα του αυτοκινήτου το 2024 οι πωλήσεις της Porsche ανήλθαν στα 50,2 εκ. ευρώ (+24,7%) με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της μάρκας να κερδίζουν σημαντικά μερίδια στις επιμέρους αγορές και να αποτελούν το 29% των ταξινομήσεων για την μάρκα. Ενώ όπως είπε ο κ. Κυριακόπουλος συνεχίζεται η δυναμική της με 94 ταξινομήσεις έως το τέλος Απριλίου.
Νέο brand στο rent a car
Την ίδια ώρα η εταιρεία επεκτείνει την παρουσία της στην ενοικίαση αυτοκινήτων όπου παράλληλα με τη Sixt θα «τρέχει» και το brand Flizzr, όπου προσφέρει πιο οικονομικές λύσεις σε σχέση με το premium rent a car. Η πλατφόρμα ήδη λειτουργείο σε Χανιά, Ηράκλειο και Ζάκυνθο με αυτοκίνητα που προηγουμένως ήταν στον στόλο της Sixt. Είναι τα πιο μικρά τουριστικά αυτοκίνητα που αντί να πουληθούν και ενώ έχουν ήδη αποσβεστεί πηγαίνουν στην Flizzr. Κίνηση η οποία γίνεται συντεταγμένα με τη Sixt, τον διεθνή partner της Μοτοδυναμική και όπως είπε ο επικεφαλής της εισηγμένης τα αποτελέσματα αναμένεται να είναι θετικά με τη διεύρυνση του κύκλου ζωής των οχημάτων και τη θετική ανταπόκριση της αγοράς. Ηδη ο τουρισμός κινείται σε ανοδική τροχιά με εξαίρεση τη Σαντορίνη που είναι υπό πίεση και τρέχει πίσω από τα περσινά νούμερα, όπως επεσήμανε η διοίκηση της Μοτοδυναμικής. Πάντως η SIxt το 2024 είδε τα έσοδα να αυξάνονται κατά 11.8% και να ξεπερνούν τα 60 εκ. διευρύνοντας έτσι την παρουσία της σε μια χρονιά με πολύ έντονο ανταγωνισμό τιμών.
Παραμένει το ισχυρό χαρτί η Yamaha
Τέλος, η Υamaha παραμένει το brand που φέρνει τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον όμιλο με το μερίδιο να φτάνει στο 44%. Οι πωλήσεις της Yamaha (δίκυκλα & προϊόντα θάλασσας σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία) ανήλθαν στα 85,5 εκ. ευρώ (+12,9%). Η Yamaha κέρδισε σημαντικά μερίδια αγοράς σε όλες τις επιμέρους αγορές που δραστηριοποιείται σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον. Ενώ πλέον, όπως ανακοίνωσε ο κ. Κυριακόπουλος αναλαμβάνει επισήμως τη διανομή ηλεκτρικών εξωλέμβιων της Torqeedo σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιείται, επενδύοντας σε μια νέα κατηγορία που αναμένεται να αναπτυχθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια.
Συνολικά με τις τρεις νέες συνεργασίες η Μοτοδυναμική αναμένει βελτίωση των πωλήσεων με τα μεγέθη σε πρώτη φάση είναι κάτω του 10% του συνολικού τζίρου και μικρή επίπτωση στην κερδοφορία τον πρώτο χρόνο (σ.σ. μόνο από τη Frizzr) αλλά μακροπρόθεσμα θα συμβάλλουν στην βελτίωση των μεγεθών.
Πωλήσεις μια ανάσα από τα 200 εκατ. ευρώ
Σημειώνεται ότι το 2024 ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ανήλθε σε 196 εκατομμύρια ευρώ έναντι 170 εκατομμυρίων ευρώ το 2023, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 15,3%. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών της Εταιρείας διαμορφώθηκε σε 127,8 εκατομμύρια ευρώ έναντι 110,6 εκατομμυρίων ευρώ την προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας αύξηση 15,6%.
Τα λειτουργικά κέρδη του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε 16,4 εκατομμύρια ευρώ, μειωμένα κατά 7,4% σε σύγκριση με τα 17,7 εκατομμύρια ευρώ του 2023. Αντίθετα, τα λειτουργικά κέρδη της Εταιρείας παρουσίασαν άνοδο 4,2%, φθάνοντας τα 7,8 εκατομμύρια ευρώ από 7,5 εκατομμύρια ευρώ το 2023.
Σε επίπεδο αποτελεσμάτων προ φόρων, τα κέρδη του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε 13,3 εκατομμύρια ευρώ έναντι 15,3 εκατομμυρίων ευρώ, μειωμένα κατά 13,5%. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 9,7 εκατομμύρια ευρώ έναντι 11,5 εκατομμυρίων ευρώ, σημειώνοντας πτώση 15,4%. Αντίστοιχα, για την Εταιρεία, τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 2,8%, φθάνοντας τα 9,1 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 7,4 εκατομμύρια ευρώ από 7 εκατομμύρια ευρώ το 2023, ενισχυμένα κατά 6,5%.
Ενώ σημαντικό είναι το γεγονός ότι για πρώτη φορά μετά το 2021 το κεφάλαιο κίνησης γύρισε θετικό στα 8,747 εκατ. ευρώ από -1,757 εκατ. ευρώ το 2023. Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου μέσα στην κρίση και επί covid η εταιρεία έτρεχε με αρνητικό κεφάλαιο κίνησης, δεν ήταν φυσιολογικό και χανόνταν ευκαιρίες στις πωλήσεις. «Το θετικό κεφάλαιο κίνησης είναι η επένδυση μας ωστόσο δεν περιμένουμε τέτοιες μεγάλες αλλαγές τα επόμενα χρόνια» σύμφωνα με τον κ. Κυριακόπουλο.
Διαβάστε επίσης
Πώς ο Σάμι Φάις «ανέστησε» την Καλογήρου
Σπύρος Θεοδωρόπουλος (ΣΕΒ): Πώς θα αυξηθούν οι μισθοί στην Ελλάδα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
