• Business

    SHIPPING FOCUS: Κίνηση-έκπληξη από τον Φίλιππο και τον Αντώνη Λαιμό

    Φίλιππος (αριστερά) και Αντώνης (δεξιά) Λαιμός, εφοπλιστές Enesel S.A. ναυτιλία

    Φίλιππος (αριστερά) και Αντώνης (δεξιά) Λαιμός, εφοπλιστές Enesel S.A.


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Ναυλώθηκε το μοναδικό VLCC της Enesel

    Η ναυτιλιακή Enesel SA, συμφερόντων των Φίλιππου και Αντώνη Λαιμού, προχώρησε μέσω της θυγατρικής της NS Lemos στη χρονοναύλωση του δεξαμενόπλοιου τύπου VLCC Spyros (χωρητικότητας 319.247-dwt και κατασκευής 2007) για 6 μήνες στην εταιρεία Clearlake, με τους ημερήσιους ναύλους να καθορίζονται στο ποσό των 23.000 δολαρίων, σύμφωνα με τους brokers. Σημειώνεται ότι το Spyros είναι πλέον το μοναδικό VLCC της εταιρείας, καθώς στις αρχές του μήνα πούλησε το Irene SL (χωρητικότητας 319.247-dwt και κατασκευής 2004) για το ποσό των 30 εκατ. δολ. στη νοτιοκορεάτικη ναυτιλιακή Sinokor Merchant Marine.

    Η DHT ολοκλήρωσε το deal με την BW

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Ολοκληρώθηκε η συμφωνία εξαγοράς ύψους 538 εκατ. δολ. του στόλου των 11 VLCCs της BW Group από την εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά DHT Holdings. Όπως ανακοινώθηκε, και τα 9 δεξαμενόπλοια έχουν παραδοθεί στην ναυτιλιακή, ενώ στην ιδιοκτησία της πέρασαν και τα δύο νεότευκτα VLCCs που κατασκευάζονται αυτή την περίοδο. Υπενθυμίζεται ότι και οι 3 διαδοχικές προσπάθειες της Frontline του John Fredriksen να εξαγοράσει την DHT έπεσαν στο «κενό».

    Η SolstadFarstad έκλεισε το 1ο της deal

    Η ναυτιλιακή SolstadFarstad -που προέκυψε από τη συγχώνευση των Solstad OffshoreFarstad Shipping και Deep Sea Supply– συνήψε την πρώτη της συμφωνία με τον κολοσσό ενέργειας Statoil. Η τελευταία θα ναυλώσει για περισσότερα από 5 χρόνια το πλοίο τύπου PSV Far Searcher, ενώ στο συμβόλαιο περιλαμβάνεται και η option επέκτασης της ναύλωσης για ακόμη πέντε χρόνια. Ωστόσο, οι οικονομικοί όροι της συμφωνίας δεν έγιναν γνωστοί.

    Με το βλέμμα στις εξαγορές η Frontline

    Η ναυτιλιακή Frontline, συμφερόντων του John Fredriksen, εξακολουθεί να αναζητά υποψήφιους προς ενσωμάτωση στόχους, παρά το γεγονός ότι «ναυάγησαν» τα deals με τη DHT Holdings και τη Gener8 Maritime του Πήτερ Γεωργιόπουλου. Η «πεινασμένη» για εξαγορές ναυτιλιακή διαθέτει ρευστότητα 2 δισ. δολαρίων που μπορεί να διοχετεύσει άμεσα με τον Fredriksen να προσανατολίζεται σε ολόκληρες εταιρείες αντί απλώς να προσθέτει πλοία στο στόλο του.

    Τον Ιούλιο η IPO της Sovcomflot

    Για τον Ιούλιο προγραμματίζεται η πολυαναμενόμενη δημόσια εγγραφή (IPO) της -ακόμη- κρατικών συμφερόντων ρωσικής ναυτιλιακής Sovcomflot, παρά τις φήμες που κυκλοφόρησαν πρόσφατα ότι θα μπει στον «πάγο». Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών της Ρωσίας, Viktor Olersky, όλα θα γίνουν όπως ορίζει το χρονοδιάγραμμα.

    Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Τρίτη (27/6/17), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

    • Baltic Dry Index (BDI): 903 (+19)
    • Baltic Cape Index (BCI): 1066 (+61)
    • Baltic Panamax index (BPI): 1151 (+6)
    • Baltic Supramax Index (BSI): 757 (+7)
    • Baltic Handysize Index (BSHI): 458 (+4)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ποιες δύο ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες μπαίνουν στον δείκτη Russell 3000

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η Maersk Oil ετοιμάζει IPO-μαμούθ 7 δισ. δολ.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου



    ΣΧΟΛΙΑ