Πληθαίνουν οι φωνές που αμφισβητούν το δρόμο που έχουν χαράξει οι κατασκευαστές.
Ο Άκιο Τογιόντα σε πρόσφατη συνέντευξή του σε δημοσιογράφους στην Ταϊλάνδη αναφέρθηκε στο μέλος της αυτοκίνησης τονίζοντας πως δεν είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Ο ισχυρός άντρας του μεγαλύτερου κατασκευαστή στον πλανήτη τόνισε πως είναι σημαντικό να συνεχιστεί η ανάπτυξη συστημάτων υβριδικών, επαναφορτιζόμενων, με την ηλεκτρική ενέργεια να αποθηκεύεται σε μπαταρίες αλλά και να παράγεται από ηλεκτρόλυση μέσω υδρογόνου.
Η ηλεκτροκίνηση δεν μπορεί να είναι η μόνη επιλογή παρότι σήμερα αποτελεί μόδα και ταυτόχρονα τάση. Όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές οχημάτων επενδύουν δεκάδες δισεκατομμύρια στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Προφανώς στο μέλλον δεν θα δούμε πλοία, φορτηγά ή αεροπλάνα με μπαταρίες. Ο Τογιόντα αναφέρει πως η «σιωπηρή πλειοψηφία» όσων εμπλέκονται στην αυτοκινητοβιομηχανία έχει δεύτερες σκέψεις αν η ηλεκτροκίνηση μπορεί να είναι μονόδρομος.
Προσωπικά πιστεύω ότι η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχήσει εντός πόλης. Με δεδομένη την παγκόσμια τάση για συσσώρευση πληθυσμών στα μεγάλα αστικά κέντρα οι μεγάλες πόλεις έχουν ήδη φτάσει σε σημείο κορεσμού. Πράγμα που βιώσαμε έντονα στην Αθήνα τις προηγούμενες μέρες και είναι αισθητό όλο το χρόνο σε δυο μεγαλουπόλεις που υπάρχουν στη γειτονιά μας: Κωνσταντινούπολη και Κάιρο. Εντός πόλης τα ηλεκτρικά οχήματα σε συνδυασμό με την μικροκινητικότητα (πατίνι, ποδήλατο, σκούτερ) είναι μονόδρομος. Επίσης είναι η τελευταία μας ελπίδα να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής μας εντός πόλης. Τέλος η οδήγηση ενός ηλεκτρικού οχήματος στην πόλη είναι πολύ πιο εύκολη, άνετη και οικονομική απ’ αυτή ενός θερμικού οχήματος.
Αρκετοί κάνουν τη λάθος παραδοχή πως αν δεν κυριαρχήσει η ηλεκτροκίνηση θα παραμείνει η υπάρχουσα τεχνολογία. Δεν το πιστεύω καθώς οι κατασκευαστές έχουν σταματήσει να εξελίσσουν το θερμικό κινητήρα. Σύντομα θα σταματήσουν και να τον παράγουν. Βέβαια όλα τα αυτοκίνητα που υπάρχουν σήμερα με θερμικό κινητήρα (1.2 δις οχήματα) δε θα εξαφανιστούν από τη μια μέρα στην άλλη ούτε θα απαγορευτούν. Θα παραμείνουν σε κυκλοφορία για δεκαετίες και τη λύση θα την δώσουν τα e fuels. Πρόκειται για καύσιμα που δεν περιέχουν ορυκτό άνθρακα. Ήδη μεγάλοι κατασκευαστές όπως η Porsche έχουν φτιάξει εργοστάσια παραγωγής e fuels.
Το μεγάλο διακύβευμα που θα αλλάξει τα δεδομένα είναι η ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών. H σημερινή τεχνολογία είναι περίπου στα 4kg/kwh και από όσα είμαι σε θέση να γνωρίζω ήδη υπάρχει η δυνατότητα να πάμε σε 1kg/kwh με μπαταρίες ξηρού τύπου. Αυτό θα άρει το μεγάλο μειονέκτημα των ηλεκτρικών οχημάτων που είναι το βάρος και θα μειώσει περαιτέρω την κατανάλωση. Ζούμε σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εποχή όσον αφορά στην αυτοκίνηση. Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας έχουν ήδη καταργηθεί στην πράξη. Τα υπερτροφοδοτούμενα συστήματα βαίνουν μειούμενα. Αν μου ζητούσε κανείς να ποντάρω στο τι θα μείνει τελευταίο θα πόνταρα στα επαναφορτιζόμενα diesel που έχουν το μεγαλύτερο συντελεστή απόδοσης.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Winners & Losers: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι του Οκτωβρίου
- Metlen: Τι φέρνει για τη μετοχή η έξοδος από τον δείκτη MSCI – Tα «όπλα» για τους Short παίκτες και οι αναμενόμενες πιέσεις
- Εκτός του MSCI Standard Greece τέθηκε η Metlen
- Όμιλος Ιατρόπολις: Η νέα επένδυση στο CyberKnife S7 και το πρώτο εγχείρημα εκτός Αττικής
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα
Μιχάλης Στασινόπουλος: Με μόλις 200 εκατ. ευρώ θα λυνόταν το πρόβλημα με το υψηλό ενεργειακό κόστος της βιομηχανίας στην Ελλάδα
Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Ο Νίκος Τσάκος και η Σήλια Κριθαριώτη υποδέχθηκαν στο σπίτι τους τη νέα πρέσβη, με φόντο την Ακρόπολη