ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Προσέγγισαν τα 2,5 δισ. δολάρια τα κέρδη των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών των Ελλήνων εφοπλιστών
Η ναυτιλιακή Euroseas, συμφερόντων του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα, έχει εδώ και καιρό κάνει γνωστές τις προθέσεις της για τη στρατηγική ανανέωση του στόλου της, καθώς βρίσκεται σε διαδικασία αναζήτησης επενδυτικών ευκαιριών ενώ πουλάει για scrap τα παλαιότερα πλοία που κατέχει.
Έτσι, η ναυτιλιακή ανακοίνωσε ότι προχώρησε στην πώληση του φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου Eleni P (χωρητικότητας 72.119-dwt και κατασκευής 1997), το οποίο ήταν και το μεγαλύτερο σε ηλικία πλοίο του διευρυμένου της στόλου, κατασκευασμένο στα ιαπωνικά ναυπηγεία Hitachi Shipbuilding & Engineering Co. Ltd.
Η Euroseas εξήγησε ότι το Eleni P πωλήθηκε σε διαλυτήριο στο Μπαγκλαντές στην τιμή των 300 δολαρίων ανά ldt, γεγονός που θα συνεισφέρει στα ταμεία της έσοδα ύψους 2,9 εκατ. δολαρίων.
Παράλληλα ωστόσο με την ανακοίνωση της πώλησης του άνωθεν φορτηγού πλοίου για scrap, η ναυτιλιακή του κ. Πίττα, ανακοίνωσε επίσης ότι, όπως είχε προαναγγείλει σχετικά, ολοκλήρωσε την παραλαβή του φορτηγού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου feeder (τροφοδοτικό) RT Dagr – χωρητικότητας 1.645-teu και κατασκευής 1998 – το οποίο ανήκε στο στόλο της γερμανικής Konig & Cie, ενώ εξαγοράστηκε από μια εταιρεία που ελέγχει η Tennenbaum Capital Partners, η οποία είναι κάτοχος προνομιούχων μετοχών της ναυτιλιακής του κ. Πίττα.

Υπενθυμίζεται ότι, για την απόκτηση του RT Dagr, η Euroseas κατέβαλε ένα πακέτο 900.000 κοινών ονομαστικών μετοχών της, αντί για μετρητά, γεγονός που μαρτυράει ότι, παρά την ηλικία του πλοίου (18 ετών), επρόκειτο για μια πολύ σημαντική εξαγορά για την εταιρεία.
Ο κ. Πίττας, ο οποίος είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, σχολίασε σχετικά ότι «Αυτή η συναλλαγή (η απόκτηση του RT Dagr) αποτελεί μια καθ’ όλα θετική εξέλιξη για τη Euroseas και αποδεικνύει την ικανότητά μας να εκμεταλλευόμαστε στο μέγιστο βαθμό τις αγοραστικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται προκειμένου να ανανεώνουμε το στόλο μας. Επιπλέον, το Eleni P, θα αντικατασταθεί από το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου Capetan Tassos (χωρητικότητας 75.100-dwt και κατασκευής 2000), του οποίου την εξαγορά ανακοινώσαμε στις 23 Νοεμβρίου του τρέχοντος έτους. Η εταιρεία μας θα συνεχίσει να δραστηριοποιείται με γνώμονα την ανάκαμψη της αγοράς, ενώ θα εξακολουθήσει να αναζητά αγοραστικές ευκαιρίες».
Σημειώνεται ότι ο στόλος φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου της Euroseas αποτελείται από 6 πλοία, εκ των οποίων ένα τύπου kamsarmax, τρία τύπου panamax, ένα τύπου ultramax και ένα τύπου handymax. Η εταιρεία επίσης διαθέτει και 8 φορτηγά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου feeder (τροφοδοτικά).
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Οικονόμου: Νέα επένδυση ύψους 200 εκατ. δολ. στη ναυτιλιακή του – Όλο το παρασκήνιο
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: G2 Ocean: Η κοινοπραξία-κολοσσός των 130 πλοίων αξίας 814 εκατ. δολ.
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Χρήστος Οικονόμου: Νέο στέλεχος στην TMS Cardiff Gas
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Ρωσία επενδύει 6,2 δισ. δολάρια για τη ναυπήγηση 1.637 πλοίων και προσέλκυση 190.000 νέων στα επαγγέλματα της ναυτιλίας
- Στην αντεπίθεση περνάει η κυβέρνηση για τα Τέμπη – Στο στόχαστρο το ΠΑΣΟΚ
- AKTOR – REDEX: Τον Ιούνιο η οριστικοποίηση της σύμβασης για το ΣΔΙΤ της Γενικής Γραμματείας Υποδομών
- Danaos (Γιάννης Κούστας): Κέρδη 113,4 εκατ. δολαρίων, ναυπήγηση 15 πλοίων και αύξηση κατά 8 πλοία του στόλου στο δωδεκάμηνο
